Звернення учасників наради , що відбулася 21 жовтня 2014 року, до роботодавців,власників підприємств, керівників профспілкових комітетів установ та організацій міста, усіх форм власності, органів влади
 ЗВЕРНЕННЯ


учасників наради до роботодавців, власників підприємств, керівників профспілкових комітетів установ та організацій міста, усіх форм власності, органів влади

«Про підвищення ролі і відповідальності спеціалістів служб охорони праці та профспілкового активу по запобіганню виробничого травматизму в сучасних умовах»

 

Сучасні соціально-економічні процеси диктують необхідність переходу від системи реагування на випадки настання виробничих травм, професійних захворювань, аварії на виробництві та ліквідацію їх наслідків, на більш ефективну систему попередження виникнення та зниження ризиків ймовірних небезпек на робочому місці, що загрожують життю або здоров’ю працюючих.

Аналіз виробничого травматизму та професійної захворюваності на підприємствах міста за 9 місяців 2014 року свідчить про те, що незважаючи на заходи, які вживаються роботодавцями щодо створення безпечних та нешкідливих умов праці на кожному робочому місці, Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві, місцевими органами виконавчої влади, які здійснюють контроль та нагляд за станом охорони праці в різних галузях економіки, рівень виробничого травматизму залишається  високим.

Переважна більшість виробничих травм трапляється через порушення трудової і технологічної дисципліни, невиконання вимог інструкцій з охорони праці та посадових інструкцій.

Через відсутність достатнього фінансування охорони праці та несвоєчасність оновлення основних фондів значна частина працівників вимушена працювати на застарілому обладнанні, порушуючи вимоги безпеки та нерідко завдаючи суттєвої шкоди своєму здоров'ю.

Ми, учасники наради, занепокоєні неналежним ставленням власників та роботодавців до створення безпечних умов праці на місцях, ігнорування вимог законодавства та колективних договорів.

         Крім того, з прийняттям змін до статті 31 Закону України «Про Державний бюджет України», що тимчасово обмежує здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31 грудня 2014 року, органи нагляду і контролю не мають змоги в повному обсязі здійснювати відповідні заходи, метою яких є захист життя та здоров’я людини під час праці, дотримання конституційних прав  працівників на охорону та безпечні умови праці. 

З метою досягнення в сучасних умовах стабільного зниження виробничого травматизму та професійної захворюваності на підприємствах, створення здорових і безпечних умов праці, збереження трудового потенціалу міста

ЗАКЛИКАЄМО:

Власників та роботодавців:

-  Вважати пріоритетним напрямом в роботі гарантування  безпеки і здоров’я працівників як цього вимагає ст. 4 Закону України «Про охорону праці»;

-  Активніше впроваджувати адміністративно-громадський 3-х ступеневий контроль за станом охорони праці на підприємствах як дієвий фактор системи управління охороною праці;

- Створити служби охорони праці на тих підприємствах, де вони відсутні, згідно з вимогами ст. 15 Закону України «Про охорону праці». 

-  Обмежувати залучення працівників служб охорони праці до роботи, що не відповідає Положенню про службу охорони праці та посадових обов’язків;

-  Забезпечити проведення атестації робочих місць за умовами праці, соціальний захист працюючих в шкідливих умовах праці згідно з вимогами чинного законодавства;

-   Не допускати формалізму в питаннях навчання, стажування, інструктування з питань охорони праці посадових осіб та робітників;

-   В повному обсязі відповідно до зобов'язань і колективних договорів фінансувати заходи з охорони праці;

-   Забезпечувати працівників спецодягом та ЗІЗ відповідно до вимог ст.8 Закону України «Про охорону праці»;

-  Заохочувати всіх працівників до неухильного виконання ними вимог посадових інструкцій та інструкцій з охорони праці, створення здорових і безпечних умов праці на робочих місцях.   

Органи державного нагляду за охороною праці:

-    Сприяти відновленню інституції позаштатних інспекторів з охорони праці;

-   При спеціальних розслідуваннях забезпечити об'єктивний розгляд нещасних випадків на виробництві;

-  Активніше виявляти приховані нещасні випадки та інформувати про них органи прокуратури та профспілкові органи для вжиття відповідних заходів; 

-   Проводити превентивні заходи впливу на стан виробничого травматизму.

Органи державної влади

- Відповідно до ст. 19 Закону України «Про охорону праці» забезпечити фінансування заходів з охорони праці в бюджетних установах в розмірі не менше 0,2% від фонду заробітної плати та виділяти їх у місцевому бюджеті окремим рядком;

-  Розглядати на міській координаційній ради з безпечної життєдіяльності населення результати комплексних перевірок підприємств, а також кожен випадок смертельного травмування працівників на підприємстві.

Профспілкові органи

-  Активно співпрацювати з роботодавцями в питаннях створення здорових і безпечних умов праці, ініціювати внесення в колективні договори заходів з цих питань, брати участь у їх виконанні;

- Ввимагати від роботодавців виконання в повному обсязі розділу «Охорона праці» у колективних договорах.

- Організувати дієвий громадський контроль як за додержанням вимог законодавчих актів з охорони праці, роботодавцями, так і за виконанням вимог інструкцій з охорони праці працівниками.

 

21 жовтня 2014 року

м. Дніпродзержинськ