Інформація про роботу зі зверненнями громадян в органах місцевого самоврядування м. Дніпродзержинська у 2014 році
       Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян залишається й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
       Одним із факторів суспільно-політичної та економічної стабільності  в місті є забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, вирішення життєво важливих проблем як окремої людини, так і територіальної громади в цілому. 
     Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчим органам міської ради делеговані повноваження із забезпечення вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян на відповідній території, здійснення контролю за станом цієї роботи на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності.
        Розгляд звернень громадян в органах місцевого самоврядування м. Дніпродзержинська здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та інших нормативно-правових актів з питань розгляду звернень громадян.
        На виконання вимог чинного законодавства питання щодо розгляду звернень громадян розглядалися у 2014 році двічі на засіданнях виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради за результатами роботи півріччя та року, а саме:у березні та липні 2014 року.
     За результатом розгляду питання у березні 2014 року прийнято рішення виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради від 26.03.2014 №61 «Про виконання Закону України «Про звернення громадян» виконавчими органами Дніпродзержинської міської ради, Баглійською, Дніпровською, Заводською районними у місті радами та Карнаухівською селищною радою, підприємствами міста, що надають житлово-комунальні послуги громадянам, у 2013 році», яким зобов’язано керівників виконавчих органів Дніпродзержинської міської ради та підприємств міста, що надають житлово-комунальні послуги громадянам, та рекомендовано керівникам районних у місті рад: 

       -    посилити контроль за забезпеченням: виконання Закону України «Про звернення громадян» та інших нормативно-правових актів з питань розгляду звернень громадян; створення сприятливих умов для відвідувачів, вільного та зручного доступу громадян похилого віку та осіб з обмеженими фізичними можливостями; рівня виконавської дисципліни підлеглих посадових осіб та працівників щодо всебічного та своєчасного розгляду звернень громадян відповідно до чинного законодавства України, недопущення випадків формального підходу до вирішення порушених громадянами питань, в тому числі звернень громадян, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію» та багатоканальну телефонну лінію «Контакт-центр «Гаряча лінія голови облдержадміністрації»;
        -    здійснювати систематичний аналіз щодо стану розгляду звернень громадян;  
      -    уживати відповідних заходів для усунення причин, що викликають скарги громадян або повторні їх звернення;
      -   систематично надавати в міських засобах масової інформації роз’яснення з найбільш важливих для громадян питань.

      З метою вивчення стану організації роботи зі зверненнями громадян на виконання розпоряджень міського голови від 14.02.2014 №27-р та від 04.06.2014 №99-р було проведено перевірки на виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» у виконавчих органах міської ради, районних у місті радах та підприємствах міста, що надають житлово-комунальні послуги громадянам. Перевірку проведено за Методикою оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630, та показниками, за якими оцінювався цей рівень, й критеріями оцінювання якості надання комунальних послуг. Так, перевірено 8 виконавчих органів міської ради, 3 районні у місті ради та 7 підприємств міста, що надають житлово-комунальні послуги громадянам.

          Результати перевірок розглянуто на засіданнях виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради у березні та липні 2014 року з попереднім їх розглядом на засіданнях постійно діючої міської комісії з питань розгляду звернень громадян при міському голові.

          За 2014 рік до Дніпродзержинської міської ради, Баглійської, Дніпровської, Заводської районних у місті рад та Карнаухівської селищної ради на розгляд надійшло 12618 звернень, з них:

        -   до Дніпродзержинської міської ради (через відділ звернень громадян міської ради) - 9892 звернень (78,4%);

        -   до районних у місті та Карнаухівської селищної рад - 2726 звернень (21,6%).

         Звернення було зареєстровано згідно з Класифікатором звернень громадн, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, а саме: від 24.09.2008 № 858;

        - за видом звернення: пропозиції (зауваження ) - 129 (1,0%); заяви клопотання -11077 (87,8%), скарги- 1412( 11,2%);

       -  за статтю: чоловіків - 3773 (29,9%), жінок- 8845 (70,1%);

     - за соціальним станом: пенсіонерів - 3802 (30,1%), робітників -2857 (22,6%); працівників бюджетної сфери- 337 (2,7%), державних службовців -41 (0,3%), військовослужбовців (в т.ч. учасники АТО) -33 (0,3%), підприємців - 473 (3,7%), безробітних - 843 ( 6,7%), студентів, учнів -65 (0,5%), осіб, які позбавлені  волі та осіб, воля яких обмежена - 34 (0,3%), інших ( заявниками не зазначено) - 4133 (32,8%);

       -  за субєктом звернення: колективних -371(2,9%), в них 5464 підписів; індивідуальних - 11733 ( 93,0%); анонімних  -514(4,1%);

         - за категорією громадян ( пільгової категорії громадян - 3214 ( 25,5% від загальної кількості громадян) : інваліди війни ВВВ -16 (0,1%); інваліди війни -38 (0,3%), учасники бойових дій - 51 (0,4%); учасник війни -265 (2,1%); дитина війни - 786 (6,2%);ветрани праці - 375 (3,0%); одинока мати - 321 ( 2,5%), багатодітні сімї - 586 (4,7%);Матері - героїні -22 (01,1%); особи, що потерпіли від наслідків аварії на ЧАЕС - 7 (0,1%); учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС - 34 (0,3%); інваліди загального захворювання та дитинства - 724 (5,7%); діти -12 ( 0,1%); інші (заявниками  не зазначено) - 9392 (74,4%).

         До Дніпродзержинської міської ради, Баглійської, Дніпровської, Заводської районних у місті та Карнаухівської селищної рад на розгляд надійшло 11572 письмових звернення (91,7% від загальної кількості звернень громадян, що надійшли до органів місцевого самоврядування міста), з них:

      -  до Дніпродзержинської міської ради - 9466 (95,7% від загальної кількості звернень, які надійшли до міської ради, та 81,8% від загальної кількості письмових звернень, які надійшли на розгляд до органів місцевого самоврядування міста), в т.ч. з органів державної влади - 7749 (81,8%) (з урахуванням звернень громадян, що надійшли з урядової телефонної «гарячої лінії (4741 або 50,1%) та багатоканальної телефонної лінії «Контакт-центр «Гаряча лінія голови облдержадміністрації» (2684 або 28,4%); прокуратури (міської та районних) - 102 (1,0%); громадян міста - 1518 (16,0%); інших (звернення з інших міст) - 28 (0,3%), депутатів обласної ради - 6 (0,2%); депутатів місцевих рад - 1 (0,03%); районних у місті рад - 1 (0,03%); правоохоронних органів - 3 (0,04%); інших установ, організацій, підприємств - 8 (0,1%). До народних депутатів України звернулося 50 мешканців міста (0,5%).
         До районних у місті та Карнаухівської селищної рад надійшло на розгляд 2106 письмових звернень, що становить 18,2% від загальної кількості письмових звернень, які надійшли на розгляд до органів місцевого самоврядування міста.

        На особистий прийом до керівників міської ради, районних у місті рад та Карнаухівської селищної ради звернулося 1046 громадян, з них до керівництва міської ради та її виконавчого комітету - 426 громадян, що становить 40,7% від загальної кількості громадян, які звернулися на особистий прийом до керівництва органів місцевого самоврядування міста.

          За 2014 рік громадянами порушено 13136 питань. У загальній кількості звернень домінують питання комунального господарства - 6580 (50,1%), соціального захисту - 2081 (15,8%); житлової політики - 974 (7,4%), праці і заробітної плати - 733 (5,6%), діяльності органів місцевого самоврядування - 530 (4,0%); економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва - 508 (3,9%); забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян - 312 (2,4%); транспорту і зв’язку - 273 (2,1%); аграрної політики і земельних відносин - 252 (1,9%); сім'ї, дітей, молоді, ґендерної рівності, фізичної культури і спорту - 251 (1,9%), освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності- 168 (1,3%).

      За звітний період звернулося 3214 громадян пільгової категорії, що становить 25,5% від загальної кількості громадян, що надійшли від органів місцевого самоврядування міста.

          Особлива увага приділяється на вирішення проблем, з якими звертаються учасники антитерористичної операції та їх сім’ї, ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, громадяни, вимушені переселенці зі Сходу України, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Таким категоріям громадян міста в першу чергу надається посильна допомога, в тому числі й грошова.

        У звязку зі скрутним матеріальним становищем громадян міста, їх потребою у лікувані, в т.ч. оперативному, реабілітаційному лікуванні, придбанні коштовних ліків та вирішення соціально-побутових й інших життєво важливих проблем громадян їх звернення розглядаються на міській, районних та Карнаухівській селищній комісіях для надання матеріальної допомоги громадянам міста за рахунок коштів міського, районних та селищнного бюджетів.

         Так, у 2014 році за рахунок коштів міського бюджету надано грошову допомогу 2331 громадянину на суму 862тис. 750 грн., за рахунок коштів районних  та Карнаухівського селищного бюджетів - 375 громадянм на загальну суму 109 тис. грн. 

             У Дніпродзержинській міській раді функціонує цілодобова «гаряча» телефонна лінія. Протягом 2014 року на цю лінію звернулося 11774 мешканця міста (пільгова категорія - 296), які порушили 11778 питань, а саме з питань: житлової політики - 1394; комунального господарства - 5778; транспорту та зв’язку - 518; охорони правопорядку - 38; соціального захисту - 173; з інших питань - 3877. За результатами розгляду питань: вирішено оперативно - 1794; надано роз’яснення - 7438; передано на опрацювання - 2542.
          З метою забезпечення реалізації громадянами конституційного права на безоплатну первинну правову допомогу, на виконання Закону України «Про безоплатну правову допомогу» та розпорядження міського голови  «Про організацію надання безоплатної первинної допомоги» у виконавчих органах Дніпродзержинської міської ради проводиться особистий прийом осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги. Надання безоплатної первинної правової допомоги у міській раді здійснюється безпосередньо у виконавчих органах міської ради посадовими особами, відповідальними за проведення особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.

       Отже, підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2014 році свідчать, що ця робота в місті є систематичною, проте потребує підвищення її ефективності та спрямування зусиль на забезпечення відкритості та доступності для реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення, особистий прийом та вирішення порушених громадянами питань відповідно до вимог чинного законодавства України.

     В умовах формування демократичного ссуспільства в України особливого значення набуває ставновлення і розвиток місцевого самоврядування, побудова життя кожної громади на демократичних принципах. Розвиток громади значною мірою залежить від ефективної діяльності сого органу місцевого самоврядування, його структури, персоналу, постановки завдань і приоритетів діяльності.і.

       Удосконалення системи місцевого самоврядування, проведення системних соціально-економічних реформ потребує налагодження взаємодії з громадськістю, насамперед за допомогою зворотного зв’язку, для ефективного вирішення проблемних питань державної політики та забезпечення оперативного реагування на суспільні потреби.
         Сьогодні мета України – інтегруватись до Європейської спільноти. Це не тільки вступ до Європейського Союзу, а й досягнення такого рівня життя українського народу, який би відповідав європейським стандартам.