Інформація про роботу зверненнями громадян в органах місцевого самоврядування у I кварталі 2015 року
 

      Розгляд звернень громадян в органах місцевого самоврядування 
м. Дніпродзержинська здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про звернення
громадян та інших нормативно-правових актів з питань розгляду звернень громадян.
      На виконання вимог чинного законодавства питання щодо розгляду звернень
громадян розглядаються двічі на рік на засіданнях виконавчого комітету
Дніпродзержинської міської ради за результатами роботи півріччя та року.
     З метою підготовки питання «Про виконання Закону України «Про звернення
громадян» виконавчими органами Дніпродзержинської міської ради,Баглійською,
Дніпровською, Заводською районними у місті радами та Карнаухівською селищною радою,
підприємствами міста, що надають житлово-комунальні послуги громадянам, у 2014 році»
на розгляд виконавчого комітету міської ради у березні 2015 року та вивчення
стану організації роботи від 16.01.2015 №5-р «Про проведення перевірок на виконання
вимог Закону України «Про звернення громадян» у виконавчих органах міської ради»
відділом звернень громадян міської ради  зі зверненнями громадян у виконавчих органах
міської ради та підприємствах міста, що надають житлово - комунальні послуги
громадянам, на виконання розпорядження міського голови   січні 2015 року проведено
перевірки згідно із затвердженим графіком.
      Перевірку проведено у 8 виконавчих органів міської ради за Методикою оцінювання
рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, 
затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630, та
показниками, за якими оцінюється цей рівень.
     Згідно з планом відділу звернень громадян міської ради на 2015 рік у приміщенні
громадської приймальні Дніпродзержинської міської ради в лютому поточного року
посадовими особами відділу було проведено анкетне опитування громадян з питань
діяльності органів місцевого самоврядування міста, етичної поведінки посадових осіб,
дотримання ними вимог антикорупційного законодавства при розгляді  звернень громадян
та наданні ними адміністративних послуг. Опитування проводилося за анкетою,затвердженою
міським головою з попереднім погодженням із заступником міського голови з питань
діяльності виконавчих органів міської ради, керуючим справами виконавчого комітету
міської ради Завгородньою Т.Ж. 
     За результатами проведеного анонімного анкетного опитування громадян було
здійснено аналіз відповідей громадян міста по кожному з наведених 13 питань,
запропонованих в анкеті. Посадовими особами відділу звернень громадян міської ради
зазначалася лише стать опитуваного та його соціальний стан. В анкетуванні взяло участь
48 громадян, з них за статтю - 28 жінок (58,3%) та 20 чоловіків (41,7%). За соціальним
станом респонденти розподілилися наступним чином: робітників - 21 (43,8%);пенсіонерів –
10 (20,8%); військовослужбовець – 1 (0,2%); працівників бюджетної сфери – 8 (16,7%);
безробітних – 8 (16,7%). Аналіз відповідей свідчить, що більшість опитуваних або
повністю задоволені роботою місцевої влади (27%) або більше задоволені роботою
місцевої влади, ніж ні (33%). Мають зауваження до роботи місцевої влади 14% громадян,
цілком незадоволені 12%. Результати опитування свідчать, що в умовах формування
відкритого демократичного суспільства в Україні, настав час змінювати форми та методи
управління місцевого самоврядування на засадах Європейської хартії місцевого
самоврядування, які можуть забезпечити ефективне і доступне для громадянина управління, 
оскільки розвиток громади значною мірою залежить від ефективної діяльності самого органу
місцевого самоврядування,його структури, персоналу, постановки завдань та пріоритетів
діяльності. 
     Результати цих перевірок та опитування громадян розглянуто на засіданні
виконавчого комітету міської ради з попереднім розглядом на засіданні постійно діючої
міської комісії з питань розгляду звернень громадян при міському голові.
     Згідно з прийнятим рішенням виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради
від 24.03.2015 №45 «Про виконання Закону України «Про звернення громадян» виконавчими
органами Дніпродзержинської міської ради, Баглійською, Дніпровською, Заводською
районними у місті радами та Карнаухівською селищною радою, підприємствами міста,
що надають житлово-комунальні послуги громадянам, у 2014 році» керівників виконавчих
органів міської ради зобов’язано: здійснювати постійний контроль за: виконанням 
Закону України «Про звернення громадян» та інших нормативно-правових
актів з питань розгляду звернень громадян; рівнем виконавської дисципліни підлеглих
посадових осіб та працівників щодо всебічного та своєчасного розгляду звернень
громадян відповідно до чинного законодавства України, недопущення випадків формального
підходу до вирішення порушених громадянами питань, в тому числі звернень громадян,
що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію» та багатоканальну телефонну лінію
«Контакт-центр «Гаряча лінія голови облдержадміністрації»; забезпечити: ведення
діловодства за зверненнями громадян окремо від інших видів діловодства; зберігання
у встановленому порядку архівних справ з пропозиціями (зауваженнями), заявами 
клопотаннями) і скаргами громадян після їх вирішення з усіма документами щодо їх 
розгляду та вирішення; при розгляді звернень громадян долучати матеріали перевірок, 
на підставі яких було підготовлено відповідь чи роз’яснення; виявляти причини, 
що спричиняють скарги громадян або повторні їх звернення, уживати відповідних заходів
для їх усунення; ураховувати при підготовці пропозицій щодо формування місцевого 
бюджету питання, які порушені у зверненнях громадян міста і потребують першочергового
вирішення; здійснювати систематичний аналіз щодо стану розгляду звернень громадян; 
оприлюднювати в міських засобах масової інформації роз’яснення з найбільш важливих
для громадян питань. 
     У І кварталі 2015 року до Дніпродзержинської міської ради, Баглійської, 
Дніпровської, Заводської районних у місті рад та Карнаухівської селищної ради на
розгляд надійшло2775 звернень, з них: до Дніпродзержинської міської ради – 2008 
звернень (72,4%); до районних у місті та Карнаухівської селищної рад – 767 зверненень
(27,6%).
     Усі звернення реєструються згідно із Класифікатором звернень громадян, 
затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, а саме:
     - за видом звернення: пропозиції ( заваження) - 15 (0,5%); заяви (клопотання)
       - 2448 (88,2%);, скарги - 312 (11,3%);
     - за статтю: чоловіків - 866 (31,2%); жінок-1909 ( 68,8%);
     - за соціальним станом: пенсіонерів - 911 (32,8%), робітників - 583 ( 21,0%),
працівників бюджетної сфери 66 (2,3%), державних службовців -7 (0,3%),
військовослужбовців - 62 (2,2%), підприємців -32 (1,2%), безробітних - 173 (6,3%), 
студентів, учнів - 15 (0,5%), служителів релігійних організацій - 1(0,1%), інших
(заявниками не зазаначено) - 925 (33,3%);
     - за субєктом звернення: колективних -58 (2,1%), в них 857 підписів; 
індивідуальних - 2852 (95,6%), анонімних-65 (2,3%);
     - за категорією громадян ( пільгової категорії громадян -  709 (25,5% від
загальної кількості громадян): інваліди ВВВ - 7 (0,3%); інваліди війни - 9 ( 0,3%);
учасники бойових дій - 8 (0,3%); учасники війни - 54 (1,9%); дитина війни - 174 (6,2%);
ветерани праці - 44 (1,6%); одинока мати - 63 (2,3%); багатодітні сімї - 162 (5,8%); 
осіб, які потерпілі від наслідків аварії на ЧАЕС - 1 (0,1%); учасники ліквідації
насілдків аварії на ЧАЕС - 13 (0,5%); інваліди загального захворювання та дитинства
- 174 (6,2%); діти - 5 (0,2 %); інші (заявниками  не зазначено) - 2061 (74,3%). 
      До Дніпродзержинської міської ради, Баглійської, Дніпровської, Заводської
районних у місті та Карнаухівської селищної рад на розгляд надійшло 2505 письмових
звернення (90,3% від загальної кількості звернень громадян, що надійшли до органів
місцевого самоврядування), з них: до Дніпродзержинської міської ради – 1956
(97,4% від загальної кількості звернень, які надійшли до міської ради, та 78,1% від
загальної кількості письмових звернень, які надійшли на розгляд до органів місцевого
самоврядування міста), в т.ч. з вищих органів влади – 1608 (82,2%); прокуратури
(міської та районних) – 5 (0,3%); громадян міста – 326 (16,6%); інших (звернення з
інших міст) – 8 (0,4), депутатів обласної ради – 5 (0,3%); правоохоронних органів 
– 1 (0,1%); інших установ, організацій, підприємств – 3 (0,1%). До районних у місті
та Карнаухівської селищної рад надійшло на розгляд 549 письмових звернень, що 
становить 21,9% від загальної кількості письмових звернень, які надійшли на розгляд
до органів місцевого самоврядування.
     На особистий прийом до керівників міської ради, районних у місті рад та
Карнаухівському селищному голові звернулося 270 громадян. На особисті прийоми до
керівництва міської ради та її виконавчого комітету звернулося 52 громадянина,що 
становить 19,3% від загальної кількості громадян, які звернулися на особистий прийом
до керівництва міської влади.
     У І кварталі 2015 року громадянами у зверненнях, які надійшли до органів місцевого
самоврядування міста, порушено 2845 питань. У загальній кількості звернень домінують
питання комунального господарства (1117 або 39,3%), соціального захисту  (696 або 24,5%);
житлової політики  (191 або 6,7%), аграрної політики і земельних відносин (131 або 4,6%),
діяльності органів місцевого самоврядування (127 або 4,5%).
     З звітний період звернулося 709 громадян пільгової категорії, що становить 25,5%
від загальної кількості звернень громадян, що надійшли до органів місцевого самовря-
дування.
    За 1 квартал 2015 року мешканцям міста надано грошову допомогу за рахунок бюджету
496 громадянам ( мешканцям та вимушеним переселенцям зі Сходу України) міста надана
грошова допомога на суму 172 тис. 200 грн.; за рахунок коштів районних та Карнаухів-
ського селищного бюджетів надано 46 громадям на загальну суму 13 тис. 700 грн.               
     У І кварталі 2015 року на «гарячу» телефонну лінію Дніпродзержинської міської ради
звернулося 1475 мешканців міста (пільгової категорії 18 громадян), які порушили 1475
питань, а саме з питань: житлової політики(138);комунального господарства (558);
транспорту та зв’язку(55); охорони правопорядку (3); соціального захисту (28); 
з інших питань (693). За результатами розгляду питань: вирішено оперативно (195); 
надано роз’яснення (1113); передано на опрацювання (167).
    З метою забезпечення реалізації громадянами конституційного права  на безоплатну
первинну правову допомогу, на виконання Закону України «Про безоплатну правову допомогу» 
та розпорядження міського голови «Про організацію надання безоплатної первинної
допомоги» у виконавчих органах Дніпродзержинської міської ради проводиться особистий
прийом осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги. Надання
безоплатної первинної правової допомоги у міській раді здійснюється безпосередньо 
у виконавчих органах міської ради посадовими особами, відповідальними за проведення
особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.