до проекту рішення Дніпродзержинської міської ради
«Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013
№842-38/VI «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ»
Даний аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання
та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 №1160-IV та Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України
від 11.03.2004 №308. Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Дніпродзержинської міської ради «Про внесення змін
до рішення міської ради від 12.07.2013 №842-38/VI «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ»
як регуляторного акту.
1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачено розв’язати шляхом державного регулювання.
Проект рішення міської ради «Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 №842-38/VI «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ» розроблений з метою встановлення економічно обґрунтованих ставок за землю, стимулювання ефективного використання землі на засадах ринкової економіки, реалізації вимог п.3.10. наказу Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук
від 27.01.2006 №18/15/21/11 «Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів» (надалі – Наказ), а також протоколу наради міського голови з головами постійних комісій міської ради від 23.04.2015
Відповідно до п.3.6. вказаного вище Наказу, Км3 – локальний коефіцієнт, який враховує місцерозташування земельної ділянки в межах
економіко-планувальної зони. Згідно п.3.10. Наказу, для обчислення Км3 враховувати локальні фактори, наведені в додатку 1, табл. 3.7,
при цьому добуток пофакторних оцінок не повинен бути нижче 0,50 і вище 1,50.
З огляду на зазначене вище, вирішення окресленої проблеми потребує негайного правового врегулювання міською радою.
2. Визначення цілей державного регулювання.
2.1. Зменшення добутку пофакторних оцінок, що враховуються при обчисленні локального коефіцієнта Км3, до рівня 0,50 за земельні ділянки,
розпорядником яких є Дніпродзержинська міська рада;
2.2. Здійснення ефективного і раціонального землекористування, а також підтримки ведення бізнесу на території міста;
2.3. Підвищення рівня поінформованості землекористувачів міста щодо розміру локального коефіцієнта Км3.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.
Визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючого регуляторного акту, оскільки вирішено зменшити добуток пофакторних оцінок, що враховуються при обчисленні локального коефіцієнта Км3, що потребує внесення відповідних змін до рішення міської ради.
Альтернативними способами досягнення зазначених цілей є:
- прийняття міською радою рішення «Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 №842-38/VI «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ».
Першою альтернативою є залишення діючого порядку, тобто неприйняття даного регуляторного акта. Ця альтернатива є неприйнятною насамперед через те, що залишає локальний коефіцієнт Км3
на попередньому рівні.
Тому, оцінюючи альтернативи, перевага була віддана останній, оскільки
в цьому випадку досягнути мети можливо в коротший строк,
з меншими витратами, з врахуванням особливостей роботи міської ради
та відповідно до норм чинного законодавства.
Дане альтернативне рішення забезпечить приведення діючого рішення міської ради від 12.07.2013 №842-38/VI та відповідно здійснення землекористувачами міста плати за землю у відповідності до вказаного вище Наказу та протокольного доручення міського голови щодо опрацювання питання зменшення локального коефіцієнту Км3 та підготовки даного проекту рішення міської ради.
Впровадження та виконання вимог запропонованого проекту регуляторного акта відповідає тим ресурсам, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, а також ресурсам суб’єктів господарювання,
на яких розповсюджується дія запропонованого проекту регуляторного акта (сплата податків, зборів та інших обов’язкових платежів).
4. Механізм і заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акту.
Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми
і відповідні заходи запровадження цього регуляторного акту:
- визначення локального коефіцієнта Км3 на рівні 0,50
Реалізація запропонованого регулювання буде здійснюватися шляхом впровадження наступних заходів:
Адміністративно-правових – здійснення контролю органами державної податкової служби за правильністю нарахування та реалізації плати
за землю.
Організаційних – встановлення земельного податку та річної орендної плати у відповідності до норм даного рішення міської ради.
Інформаційних – оприлюднення проекту регуляторного акту в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Дніпродзержинської міської ради, з метою громадського обговорення даного проекту рішення міської ради та отримання зауважень та пропозицій від громадськості.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження
та виконання вимог регуляторного акта.
Прийняття даного регуляторного акта забезпечить дотримання суб’єктами господарювання вимог чинного законодавства за рахунок:
- відповідності положень регуляторного акта нормам законодавства;
- простоти та доступності положень регуляторного акта.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта.
Сфера впливу регуляторного акта |
Вигоди
|
Витрати
|
Органи місцевого самоврядування |
- дотримання норм чинного законодавства; - регулювання та планування надходжень до бюджету; - недопущення соціальної напруги під час визначення плати за землю |
Витрати пов’язані зі збільшенням документообігу та здійсненням самоврядного контролю за використанням та охороною земель. |
Суб’єкти підприємницької діяльності
|
- рівні умови землекористування; - простота та доступність положень процедури встановлення земельного податку та річної орендної плати за землекористування; - прозорість, прогнозованість та поінформованість стосовно процедури розрахунку земельного податку та річної орендної плати за землю; - стимулювання розвитку підприємництва |
Витрати на виготовлення витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі. Здійснення обов’язкових платежів за землю податкового характеру. |
Громадяни
|
- прозорість дій влади; - рівні умови землекористування; - простота та доступність положень процедури встановлення земельного податку та річної орендної плати за землекористування; |
Витрати на виготовлення витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі. Здійснення обов’язкових платежів за землю податкового характеру. |
7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта.
Зазначений проект рішення не передбачає заздалегідь встановленого строку дії, оскільки спрямований на реалізацію норм чинного законодавства, суспільних відносин у галузі використання земельних ресурсів, але залежить від змін у законодавстві.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта.
Головними показниками результативності регуляторного акта
є встановлення реальної, економічно та законодавчо обґрунтованої плати
за землекористування.
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.
Відстеження результативності регуляторного акта буде відбуватися відповідно до передбачених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» заходів, тобто шляхом складання та оприлюднення звітів про базове, повторне
та періодичне відстеження його результативності, а також можливого наступного перегляду нормативно-правового акту.
При проведенні відстеження будуть здійснені такі заходи:
- аналіз офіційної статистичної інформації;
- аналіз матеріалів департаменту комунальної власності та земельних відносин міської ради в частині порядку укладення договорів оренди земельних ділянок та переукладення чинних договорів з метою приведення річної орендної плати у відповідність до рішень міської ради.
Таким чином, структура та складові проекту рішення міської ради «Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 №842-38/VI «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ» вказують на оптимальність та ефективність запропонованого регулювання
та відповідають основним принципам Закону України «Про основні засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності».
Директор департаменту
земельних відносин міської ради С.П.ВАРИВОДА
Розробник проекту регуляторного акта – департамент комунальної власності та земельних відносин Дніпродзержинської міської ради (51931, Дніпропетровська область, м. Дніпродзержинськ, пл. Дзержинського, 2,
тел. (05692) 3 26 83).
Зауваження та пропозиції щодо положень даного проекту рішення міської ради приймаються у письмовому або електронному вигляді протягом одного місяця з дня оприлюднення проекту рішення за адресою: 51931, Дніпропетровська область, м. Дніпродзержинськ, пл. Дзержинського, 2, департамент комунальної власності та земельних відносин міської ради,
а також на e-mail: fkv_dnz@ukr.net