Звіт про періодичне відстеження результативності дії регуляторного акту - рішення Дніпродзержинської міської ради від 28.10.2011 №242-14/VІ «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Дніпродзержинська (зі змінами)»
 

 Звіт
про періодичне відстеження результативності дії регуляторного акту - 
рішення Дніпродзержинської міської ради від 28.10.2011 №242-14/VІ
«Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Дніпродзержинська (зі змінами)»

 

        1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується.

Рішення міської ради  від 28.10.2011 №242-14/VІ «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Дніпродзержинська (зі змінами)»

         2. Назва виконавця заходів з відстеження.

Управління надання муніципальних послуг та розвитку підприємництва (Міський центр муніципальних послуг) міської ради.

          3. Цілі прийняття регуляторного акта.

         Проблема, яку планувалось розв’язати з прийняттям даного рішення полягала в посиленні заходів щодо протидії продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, активізації  профілактичних, просвітницьких заходів, спрямованих на попередження вживання алкогольних напоїв, тютюнових виробів серед дітей та молоді; формування в суспільстві здорового способу життя, реалізації законних прав та державних гарантій громадян на захист фізичного і психічного здоров’я дітей, їх захист від негативного впливу алкогольної і тютюнової продукції.

         Метою цього регуляторного акта є врегулювання питання щодо впорядкування торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом на території міста, а також обмеження продажу та споживання алкогольної та тютюнової продукції в місцях проведення загальноміських заходів.

         4. Строк виконання заходів з відстеження  - 25.08.2015 – 25.09.2015.

         5. Тип відстеження – періодичне відстеження.

         6. Методи одержання результатів.

Оцінка результативності зазначеного регуляторного акта відбувалась за даними управлінь надання муніципальних послуг та розвитку підприємництва (Міський центр муніципальних послуг), освіти і науки та служби у справах дітей міської ради про:

- об’єкти торгівлі, ресторанного господарства та тимчасові споруди для здійснення підприємницької діяльності, в яких порушується чинне законодавство щодо реалізації пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів, зокрема здійснення продажу зазначених товарів неповнолітнім особам;

- використання територіальною громадою міста законних прав та державних гарантій щодо захисту фізичного і психічного здоров’я дітей, негативного впливу на них алкоголю чи тютюну; недопущення фактів вживання такої продукції неповнолітніми та формування в суспільстві здорового способу  життя.

         7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також засоби їх одержання.

         Відстеження проведено у період дії регуляторного акта на основі інформації наданої виконкомами районних у місті рад щодо роботи «гарячої лінії» з питання інформування про факти порушення в об’єктах торгівлі та закладах ресторанного господарства вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» в частині продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років та інформації  Дніпродзержинського міського управління УМВС України в Дніпропетровській області з питання виявлення фактів продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, матеріалів рейдових заходів, які проводились згідно графіку, затвердженого міським головою управлінням надання муніципальних послуг та розвитку підприємництва (Міський центр муніципальних послуг) міської ради, депутатських запитів.

          До уваги було взято факти, викладені у зверненнях мешканців міста з питання реалізації алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива підліткам, а також кількість складених адміністративних протоколів за порушення правил торгівлі вищезазначеними товарами відповідно до ст.156 Кодексу про адміністративні правопорушення в України.

         8. Кількісні та якісні значення показників результативності дії регуляторного акта.

          Станом на 25.09.2015 року у місті нараховується біля 550 об'єктів якими здійснюється продаж алкогольних напоїв, у тому числі понад 110 об’єктів торгівлі та ресторанного господарства (у тому числі 37 ТС), які розташовані поблизу земельних ділянок дошкільних, навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, місцях проведення спортивних змагань. З цього приводу до органів міської влади надходять чисельні скарги щодо порушення громадського порядку, зростання рівня злочинності, зокрема серед неповнолітніх.

          Аналіз роботи щодо проведених заходів, які вживаються органами місцевого самоврядування спільно з правоохоронними органами з питання  впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста у період дії рішення Дніпродзержинської міської ради «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Дніпродзержинська» свідчить, що прийняття зазначеного регуляторного акту активізує контрольно-перевірочну роботу правоохоронних органів та податкової інспекції міста з питання виявлення, попередження фактів продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам віком до 18 років з вжиттям заходів відповідно до вимог чинного законодавства.

          Так, станом на 25.09.2015 року на території міста було проведено 12 рейдів. За період проведення рейдових заходів було обстежено 82 об’єкта торгівлі, за ст.156 ч.2 («Реалізація алкогольних напоїв неповнолітнім») було складено 27 адміністративних протоколів, осіб які встановили порушення було притягнуто до відповідальності.

Як показує проведений аналіз, на теперішній час адміністративними комісіями при виконавчих районних у місті Дніпродзержинську рад розглянуто  адміністративні протоколи за ст.156 ч.2, а саме: ФОП Бондаренко С.А. (вул.Магнітогорська, 6), ФОП Пільгуй І.І. (вул.Димитрова, 145),
ФОП Терешко А.В. (просп.Леніна, 30Г), ФОП Соколюк А.Б. (вул.Сировця, 2А), ФОП Ярина І.О. (вул.Медична, 7а), ФОП Голубятнікова Л.М. (просп.Леніна, 89), ФОП Ярова Т.О. (просп.Аношкіна, 108), ФОП Махнівська І.М.,
ФОП Жовніцька С.Г. (просп.Дружби Народов, 35), ФОП Потоцький (б-р Героїв), ТОВ «КІО ПРЕСС» (вул.Інтераціоналістів, 1) та інші.

        За інформацією наданою адміністративними комісіями районних у місті Дніпродзержинську рад до винних осіб, які встановили порушення чинного законодавства з питання реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів дітям застосовано адміністративні стягнення на суму – 7,48 тис.грн.

         Згідно інформації, наданої ОДПІ у м.Дніпродзержинську до 11 суб’єктів господарювання застосовано фінансових санкцій за ст.156 ч.2 на суму –
135,8 тис.грн та за відсутність ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами на суму – 44,0 тис.грн.

         Крім того, на засідання комісії з питань впорядкування організації торговельної мережі, сфери послуг та ринків міста постійно запрошуються керівники об’єктів, на яких було зафіксовано факти продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів неповнолітнім для проведення роз’яснювальної роботи щодо недопущення порушень чинного законодавства з зазначеного питання.

         З керівниками підприємств, працівники яких допустили зазначені вище порушення проведено роботу щодо вжиття заходів дисциплінарного стягнення
до підлеглих.

       Матеріали щодо виявлених фактів з реалізації алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива неповнолітнім було висвітлено у міських засобах масової інформації. Організовано роботу «гарячої лінії» при службах у справах дітей районних у місті рад для населення міста з питання інформування про факти порушення в об’єктах торгівлі та закладах ресторанного господарства.

         Постійно проводяться профілактичні заходи, розповсюджується друкована продукція у вигляді буклетів на тему: «Молодь і проблема вживання алкоголю та тютюну». Впроваджується соціальна реклама, орієнтована на здоровий спосіб життя, при проведенні різноманітних районних свят.

          Проведений вище аналіз свідчить про зменшення порушень діючого законодавства на 34 відсотка з зазначеного питання, а саме: порушень у сфері реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім.

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеню досягнення визначених  цілей.

Проведений аналіз периодичного відстеження свідчить, що дія рішення міської ради «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Дніпродзержинська (зі змінами)» є одним із заходів місцевої влади щодо боротьби із вживанням алкогольних напоїв та тютюнових виробів, зокрема під час та на час проведення загальноміських заходів, а також в загальноміській протиалкогольно-тютюновій компанії стосовно дітей важелем впливу на господарську діяльність у сфері торгівлі та відіграє значну роль як у формуванні свідомості суб’єктів господарювання так і підростаючого покоління.

Висновок:

         В цілому дія зазначеного регуляторного акту приведе до впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста завдяки  недопущенню продажу та споживанню алкогольних напоїв, тютюнових виробів неповнолітніми. На сьогодні, найбільш ефективними методами щодо попередження вживання алкоголю та тютюну неповнолітніми є:                               

         - проведення рейдів по об’єктах торгівлі, ресторанного господарства для виявлення фактів дитячого алкоголізму, тютюнопаління з вжиттям дієвих заходів щодо припинення цих проявів;

-здійснення інформаційно-освітньої роботи, спрямованої на профілактику припинення поширення алкоголізму серед дітей з урахуванням їх соціальних та інших особливостей із широким залученням до виконання цієї роботи органів системи охорони здоров’я, освіти, соціальних служб для молоді, усіх видів засобів масової інформації, інших зацікавлених організацій, батьківської громадськості;

-в навчальних закладах та на підприємствах міста проведення профілактичних заходів з молоддю, дітьми, у т.ч. які знаходиться на обліку; організації навчально-виховного процесу сучасних педагогічних технологій для формування у дітей та молоді, їх батьків усвідомленого ставлення до здорового способу життя;

-застосування інформаційних методів профілактичної роботи через підвищення рівня інформованості молоді, у т.ч. робочої, з залученням  відповідних фахівців-спеціалістів, студентських активів;

-залучення в літній період молоді до оплачуваних громадських робіт, фізкультурно-спортивних заходів;

-роботи виїзних консультаційних пунктів; телефонів «гарячої лінії» при районних службах у справах дітей з питань інформування про факти продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які  не досягли  18 років, для  вжиття компетентними органами відповідних заходів реагування;

         -притягнення до відповідальності батьків за ст.184 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

          -посилення заходів органів державного контролю та нагляду з проведення контрольно-перевірочної роботи.

Регуляторний акт має високий ступінь досягнення визначених цілей, результати реалізації його положень мають позитивну динаміку.

 

 

Міський голова                                                                             С.О.САФРОНОВ