Проект рішення "Про затвердження Регламенту селищної ради VIІ скликання"

                                                                                                                                                                                                                  

У К Р А Ї Н А             

 КАРНАУХІВСЬКА  СЕЛИЩНА  РАДА

м. Дніпродзержинськ, Дніпропетровської обл.

 

 

Р І Ш Е Н Н Я

11.12.2015р. №    -2/УІ                                                                     проект

 

Про затвердження Регламенту

селищної ради VIІ скликання

 

 

Відповідно до ст.ст. 26, 42, 46, 59 Закону України „Про місцеве самоврядування      в Україні”,  селищна рада

 

В И Р І Ш И Л А:

 

1.             Затвердити Регламент Карнаухівської селищної ради VIІ скликання (додається).

 

2.             Селищній раді та її виконавчому комітету неухильно додержуватись вимог Регламенту протягом строку своїх повноважень.

 

 

 

 

 

Селищний голова                                                                       Т.В. ФРІСКЕ

 

 

 

Додаток

до рішення селищної ради

від11.12.2015р. №     -2/VII

 

 

РЕГЛАМЕНТ

Карнаухівської селищної ради VІІ скликання

 

Регламент Карнаухівської селищної ради конкретизує порядок скликання             і проведення сесії селищної ради (підготовку і розгляд питань), формування                   і функціонування постійних і тимчасових комісій, депутатських груп, окремих депутатів, а також діяльність посадових осіб, яка визначена цим Регламентом.

 

Стаття 1. Правові основи діяльності Карнаухівської селищної ради

 

1.  Відповідно до Конституції  України, Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” та інших законодавчих актів Карнаухівська селищна рада (далі селищна рада) є органом місцевого самоврядування, що представляє інтереси територіальної громади селища Карнаухівка, наділена власною компетенцією, є юридичною особою.

2. Порядок діяльності Карнаухівської селищної ради, її виконавчих органів                    і посадових осіб визначається Конституцією України, Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про статус депутатів місцевих рад", цим Регламентом та іншими законодавчими актами.

 3. У випадку дострокового припинення повноважень деяких депутатів, унаслідок чого до складу селищної ради входить менше двох третин депутатів від загального складу ради, до обрання необхідної кількості депутатів така рада є правомочною при наявності більше половини депутатів від загального складу селищної ради.

 

Стаття  2. Основні принципи діяльності Карнаухівської  селищної ради

 

1.                 Діяльність Карнаухівської селищної ради базується на принципах:

- народовладдя;

- верховенства права;

- законності;

- гласності;

- виборності;

- колегіальності;

- сполучення селищних і державних інтересів;

- правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених чинним законодавством;

- підзвітності і відповідальності перед територіальною громадою                          селища Карнаухівка;

- державної підтримки і гарантій місцевого самоврядування;

- судового захисту прав місцевого самоврядування.     

2. Гласність роботи ради забезпечується шляхом відкритості пленарних засідань ради, поширення інформації про її діяльність в місцевій газеті, інших засобах масової інформації (офіційний сайт та дошки оголошень, та щоквартальна звітність на дошках оголошень).

За рішенням селищної ради можуть проводитися закриті пленарні засідання.

3. Представники телебачення, радіо і преси, акредитовані при міській раді, відвідують пленарні засідання і засідання постійних комісій безперешкодно (крім закритих засідань). Порядок акредитації визначає селищний голова.

4. На пленарних засіданнях селищної ради і засіданнях постійних комісій можуть бути запрошені посадові особи підприємств, установ і організацій селища будь-якої  форми власності.

5. Головуючий на засіданнях селищної ради або постійних комісій  повідомляє депутатам про осіб, які присутні на засіданнях за офіційним запрошенням або викликом.

6. Особи, які присутні на пленарних засіданнях селищної ради, повинні утримуватися від публічних проявів свого відношення  до того, що відбувається на засіданнях, і не порушувати порядок. У випадку порушення порядку вони після попередження за вказівкою головуючого на засіданні можуть бути видалені                     з приміщення, де проводиться засідання.

7. Робота Карнаухівської селищної ради ведеться українською або російською мовою. Діловодство ради ведеться відповідно до діючого законодавства.

 

Стаття 3. Правовий статус Регламенту селищної ради

 

1. Депутати селищної ради зобов'язані дотримуватися Регламенту                     і керуватися ним у своїй діяльності. Контроль за дотриманням Регламенту покладається на селищного голову, секретаря ради.

2. Рішення, прийняті з порушенням Регламенту, припиняються селищним головою.

3. Під час пленарних засідань контроль за дотриманням Регламенту покладається на головуючого на пленарному засіданні.

4. Проект рішення про зміни до Регламенту може бути поданий селищним головою або не менш ніж 1/3 депутатів від загального складу селищної ради.

 

Стаття 4. Повноваження депутатів селищної ради

 

1. Правовий статус депутатів селищної ради, їхні права й обов'язки визначені Конституцією України, Законами України "Про статус депутатів місцевих рад", "Про місцеве самоврядування в Україні", іншими Законами України.

2. Повноваження депутата починаються з дня відкриття першої сесії селищної ради і закінчуються в день відкриття першої сесії ради наступного скликання. Повноваження депутата можуть бути припинені достроково                        у  випадках, передбачених законом.

3.  Повноваження депутата за його особистою заявою можуть припинитися достроково тільки за рішенням селищної ради. Депутат особисто подає заяву про дострокове припинення своїх депутатських повноважень селищному голові                    з обов'язковою реєстрацією, відповідно до установлених вимог.

 

 

 

Стаття 5. Права та обов'язки депутата селищної ради

 

1. Депутат селищної ради представляє інтереси всієї територіальної громади, має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь                           у діяльності селищної ради і створюваних нею органів, несе обов'язок перед виборцями, радою та її органами, вивчає суспільну думку, потреби населення, інформує щодо них раду, приймає інші заходи для задоволення колективних потреб і законних  вимог громадян.

2. Депутат, крім секретаря ради, повинен входити до складу однієї                       з постійних комісій ради.

3. Депутат зобов'язаний брати участь у роботі ради, постійної та інших комісій ради, до складу яких він входить, всебічно сприяти виконанню прийнятих рішень, виконувати доручення селищного голови, ради та її органів.

4. Депутат селищної ради не може використовувати свій депутатський мандат з метою, не пов’язаною з депутатською діяльністю.

5. Депутат селищної ради періодично, але не менш ніж один раз на рік, зобов'язаний звітувати про свою діяльність і роботу ради перед виборцями.

6. Депутат селищної ради зобов'язаний розглядати пропозиції, заяви та скарги, що надійшли до нього безпосередньо або за дорученням селищного голови, уживати заходів до їх правильного і своєчасного вирішення, вести прийом громадян і щомісячно, за результатами прийому громадян, для узагальнення питань, їх систематизації та вирішення складає протокол, який передається до селищної ради не пізніше наступного дня після прийому громадян.

7. Депутати селищної ради можуть об’єднуватися в депутатські групи (фракції) селищної ради, порядок діяльності яких визначений у статті 10 цього Регламенту.

8. Депутат селищної ради має право на реалізацію своїх повноважень через депутатське звернення, депутатський запит та депутатське запитання. Порядок їх внесення визначений у статті 8 цього Регламенту.

 

Стаття 6. Участь депутата селищної  ради в пленарних засіданнях ради

 

1. Депутат селищної ради зобов'язаний дотримуватися Регламенту селищної ради, інших нормативних актів, що визначають порядок діяльності ради                      і її органів, бути присутнім на пленарних засіданнях ради. У випадку неможливості прийняття участі в пленарному засіданні, депутат не пізніше ніж за два дні до пленарного засідання  сповіщає про це селищного голову через секретаря ради, а у випадку неможливості участі в засіданні постійної комісії – голову цієї комісії.

2. Депутат зобов'язаний зареєструватися перед початком засідання селищної ради. Реєстрація депутатів та запрошених, які прибули на сесію, починається не пізніше як за 30 хвилин до початку роботи сесії.

3. У випадку пропуску депутатом протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, невиконання ним без поважних причин рішень і доручень селищного голови,  ради та її виконавчих органів, рада може звернутися до виборців із пропозицією про його відкликання. Участь депутата в пленарному засіданні ради визначається за даними реєстрації.

4. Депутат селищної ради користується правом ухвального голосу з усіх питань, що розглядаються на засіданнях ради та її органів, до складу яких він входить.

 

Стаття 7. Доручення виборців

 

         1. Виборці можуть надавати депутату селищної ради доручення на зборах під час його звітів чи зустрічей. Доручення мають бути підтримані більшістю учасників зборів та не повинні суперечити законодавству України, а їх виконання має належати до відання селищної ради та її виконавчого комітету.

         2. Доручення виборців, виконання яких потребує прийняття селищною радою або її виконавчим комітетом рішення, фінансових або інших матеріальних витрат, доводиться депутатом селищної ради до відома селищної ради або її виконавчого комітету.

         3. Селищна рада та її виконавчий комітет аналізують доручення виборців та з урахуванням матеріальних, у тому числі і фінансових, можливостей приймають відповідні рішення щодо їх реалізації. Рішення з цих питань доводяться до відома депутатів селищної ради.

         4. Депутат селищної ради бере участь в організації виконання доручень виборців як одноособово, так і в складі постійних комісій селищної ради. Депутат селищної ради періодично інформує своїх виборців про результати розгляду селищною радою та її виконавчим комітетом доручень виборців та особисту участь в організації їх виконання.

         5. Контроль за виконанням доручень виборців здійснюється селищною радою.

 

Стаття 8. Депутатське звернення, депутатський запит, депутатське запитання та порядок їх внесення

 

           1. Депутатське звернення – викладена у письмовій формі вимога депутата селищної ради з питань, пов’язаних із його депутатською діяльністю, до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також керівників правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, розташованих на території селищної ради, здійснити певні дії, вжити заходів чи дати офіційне роз’яснення з питань, віднесених до їх компетенції.

         2. Місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування та їх посадові особи, а також керівники правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, розташованих на території відповідної ради, до яких звернувся депутат селищної ради, зобов’язані у десятиденний строк розглянути порушене ним питання та надати йому відповідь, а в разі необхідності додаткового вивчення чи перевірки дати йому відповідь не пізніш як у місячний строк.

3. Якщо депутатське звернення з об’єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений строк, депутату селищної ради зобов’язані письмово повідомити про це з обґрунтуванням мотивів необхідності продовження строку розгляду.

4. Депутатський запит - це підтримана радою вимога депутата селищної ради  до посадових осіб ради і її органів, селищного голови, керівників підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, які розташовані або зареєстровані в селищі.

5. Депутатський запит може бути внесений депутатом або групою депутатів у письмовій формі попередньо в порядку, передбаченому  ст.15 цього Регламенту.   

6. Депутатські запити розглядаються окремим питанням порядку денного та оголошуються в скороченому варіанті головуючим.

7. Органи або посадова особа, до яких звернуто депутатський запит, зобов’язані у встановлений радою строк дати офіційну письмову відповідь на нього селищній раді і депутату селищної ради. Якщо запит з об’єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений радою строк, то орган або посадова особа зобов’язані письмово повідомити раді та депутатові селищної ради, який вніс запит і запропонувати інший строк, який не повинен перевищувати один місяць з дня одержання запиту. Відповідь на запит у разі необхідності розглядається на пленарному засіданні ради.

8. Депутат селищної ради має право дати оцінку відповіді на свій депутатський запит. За результатами відповіді на депутатський запит може бути проведено обговорення, якщо на цьому наполягає не менше 1/4 присутніх на засіданні депутатів селищної ради. Посадових осіб, до яких звернуто запит, своєчасно інформують про дату та час обговорення відповіді на запит радою. Вони або уповноважені ними особи мають право бути присутні на цьому засіданні ради.

За результатами розгляду відповіді на депутатський запит рада приймає відповідне рішення.

 9. Депутатське запитання  - це засіб одержання депутатом селищної ради інформації або роз’яснення с тієї чи іншої проблеми. Відповідь на запитання може бути оголошено на сесії ради або дано депутату селищної ради в індивідуальному порядку. Запитання не включається до порядку денного сесії, не обговорюється і рішення по ньому не приймається.

 

 Стаття 9. Постійні комісії селищної ради

 

1. Порядок створення постійних комісій, їх повноважень та порядок діяльності визначаються Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Положенням про постійні комісії та цим  Регламентом.

2. Кількість постійних комісій, назви, повноваження і їх функціональна спрямованість визначаються рішенням селищної ради за пропозицією селищного голови, виходячи з необхідності регулювання тих або інших сфер господарського та соціально-культурного розвитку селища.

3. Депутат селищної ради повинен входити до складу однієї з постійних комісій. Усі члени  комісії мають рівні права.

4.  Після обрання голів постійних комісій визначається персональний склад постійних комісій. До складу постійної комісії повинно входити не менше трьох і не більше восьми депутатів селищної ради.

5. Члени постійних комісій селищної ради обираються списком без обговорення, шляхом відкритого голосування. Постійні комісії формуються депутатськими групами (фракціями) за принципом пропорційності з урахуванням фахової підготовки депутатів.

6. У разі необхідності можуть бути створені радою нові постійні комісії, скасовані або реорганізовані раніше створені, змінено їх кількісний склад, переобрано персональний склад.

7. Постійні комісії селищної ради на своїх засіданнях відкритим голосуванням обирають  заступника голови і секретаря комісії, можуть утворити підкомісії за основними напрямками діяльності.

8. Постійні комісії  попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, селищного бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та  розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують  висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

9. Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження селищною радою, готують  висновки з цих питань.

10. За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації, які приймаються більшістю голосів від загального складу комісій і підписуються  головою комісії, а  в разі відсутності - заступником або секретарем  комісії.

Протоколи  засідань комісії підписуються головуючим на засіданні та секретарем  комісії.

11. Засідання постійних комісій скликаються в міру необхідності. Про день, час, місце проведення та порядок денний засідання члени постійної комісії, а також запрошені на нього особи сповіщаються головою або за його дорученням секретарем комісії не пізніше, ніж за 3 дні до призначеного терміну.

12. Засідання постійної комісії правомочні при наявності не менш половини  від загального складу комісії.

13. Усі питання в постійній комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії.

14. Постійні комісії є підзвітними селищній раді та відповідальними перед нею.

15. Жодна постійна комісія не має права  виступати  від імені  селищної  ради.

 

Стаття 10. Депутатські групи (фракції) селищної ради

 

         1. Для  розроблення  загальних позицій, концепцій, поглядів з питань, що розглядаються селищною радою або входять у її компетенцію, депутати в раді можуть по взаємній згоді утворювати депутатські групи і фракції на основі єдності поглядів або партійної належності .

2. Депутати селищної ради можуть добровільно об’єднуватись у депутатські групи (фракції) за умов, якщо до їх складу входять депутати не менше як три депутати селищної ради.

3. Принципи функціонування депутатських груп (фракцій) не можуть суперечити основним принципам депутатської діяльності і місцевого самоврядування.

4. Депутат може бути членом тільки однієї групи або фракції. Членство в депутатській групі (фракції) можливо тільки на добровільній основі.   

5. Порядок роботи депутатської групи (фракції), умови вступу до неї депутатів, виходу або виключення з неї визначаються самою групою (фракцією). Вступ у групу (фракцію) і вихід з неї здійснюються депутатом шляхом подачі заяви на ім'я  її керівника.

6. Депутатська група (фракція) може бути утворена в будь-який час протягом терміну повноважень ради за рішенням зборів депутатів, що виявили бажання ввійти до її складу. Депутати, що входять до складу депутатської групи (фракції), обирають керівника, його заступника.

7. Кожна депутатська група (фракція) повинна бути зареєстрована. Умовою реєстрації є надходження на ім'я селищного голови письмового повідомлення про утворення депутатської групи (фракції), підписаного персонально кожним депутатом групи (фракції) з вказівкою її назви, цілей, задач, персонального складу і партійної належності членів групи (фракції).

8. Рішення про створення депутатської групи (фракції) доводиться до селищного голови.

9.Реєстрація групи (фракції) здійснюється шляхом оголошення головуючим на пленарному засіданні селищної ради документів, зазначених у попередніх пунктах.

10. Про зміну в складі депутатської групи (фракції) її уповноважений представник письмово повідомляє селищного голову. Депутати, що заявлені в повідомленні, повинні персонально поставити підпис у підтвердження про свою згоду про ці зміни.

11. У випадку, коли склад депутатської групи (фракції) стає менше чисельності, встановленої п.2., ст.10 вона через 15 днів втрачає свій статус, про що селищний голова  інформує депутатів на черговому пленарному засіданні селищної ради.

12. Діяльність депутатської групи (фракції) припиняється також у випадку прийняття рішення  депутатами, що входять до її складу.  

13. Депутатські групи (фракції) попередньо обговорюють кандидатури на посади, компетенція затвердження яких відноситься до селищних рад.

14. Кожна депутатська група (фракція) має право на виступ свого представника з усіх питань порядку денного засідання селищної ради.

15. Жодна депутатська група (фракція) не має права виступати від імені селищної ради.

16.  Організація діяльності депутатських фракцій покладається на селищного голову і керівників фракцій.

 

Стаття 11. Тимчасові контрольні комісії 

 

1. Тимчасові контрольні комісії селищної ради обираються з числа депутатів для здійснення контролю за конкретно визначеними радою питаннями, що відносяться до повноважень ради.

2. Питання про створення тимчасової контрольної комісії включається окремим пунктом до порядку денного засідання  сесії.

3. Рішення про створення тимчасової контрольної комісії селищної ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менш однієї третини депутатів від загального складу ради.

4. Засідання контрольних комісій ради проводяться, як правило, закрито. Депутати, що входять до складу тимчасової контрольної комісії, та залучені комісією для участі в її роботі експерти, інші особи не повинні розголошувати інформацію, яка стала  їм  відома у зв'язку з  її роботою.

5. Контрольні комісії представляють звіти і пропозиції на розгляд ради,               а також підготовлені проекти  документів.

6. Повноваження тимчасової контрольної комісії ради припиняються                  з моменту прийняття радою остаточного рішення за результатами роботи цієї комісії або у випадку припинення повноважень ради.

 

Стаття 12. Планування роботи селищної ради

 

1.      Селищна рада здійснює свою діяльність відповідно до перспективного плану роботи ради, який затверджується селищною радою щорічно.

2.      Перспективний план роботи ради визначає головні напрямки діяльності селищної  ради та її органів.

3.      Організація виконання перспективного плану роботи ради покладається на голів постійних комісій селищної ради.

4.      Пропозиції про уточнення або зміни до перспективного плану роботи розглядаються селищною радою за ініціативою депутатів, постійних комісій, виконкому селищної ради та селищного  голови.

5. Поточне планування роботи селищної ради здійснюється на підставі планів роботи селищної ради на квартал, планів роботи постійних комісій з урахуванням поточного надходження документів, їх невідкладності та актуальності.

 Стаття 13.  Сесії селищної  ради

 

1. Селищна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань і засідань постійних комісій.

2. Пленарні засідання селищної ради проводяться у сесійній залі                            (сел. Карнаухівка, вул. Пушкіна, 30-в, 1-й поверх).

3. Засідання сесії проводяться гласно. В окремих випадках селищною радою може бути прийняте рішення  про проведення закритої сесії.

4. Сесії селищної ради (крім першої) скликаються селищним головою відповідно до плану роботи ради в міру необхідності, але не менш одного разу в квартал.

5. У випадку  неможливості  селищного голови з будь-яких причин скликати сесію ради, сесія  скликається секретарем селищної ради відповідно до частини 6 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

6. У тому випадку, коли посадові особи, зазначені в пунктах третьому та четвертому  цієї статті, у двотижневий термін не скликають сесію за вимогою не менш однієї третини депутатів від загального складу ради, сесія може бути скликана депутатами селищної ради, чисельність яких складає не менш однієї третини від загального складу ради або постійною комісією.

7. Ініціатори проведення сесії, зазначені в п.5. цієї статті, надають селищному голові заяву, в якій зазначаються мотиви, що обумовлюють необхідність проведення сесії, перелік запропонованих для розгляду питань і проекти рішень.

8. Рішення про скликання сесії, у тому числі позачергової, оформляється розпорядженням селищного голови.

9. Інформацію про скликання сесії селищної ради з вказівкою часу, місця проведення пленарних засідань і питань, що передбачається винести на розгляд селищної ради, секретар ради зі спеціалістом селищної ради доводить індивідуально до відома кожного депутата, не пізніше, ніж за 10 днів до пленарного засідання ради, а у виняткових випадках - не пізніше, ніж за день до сесії, та оприлюднює чергу денну на сайті.

Запрошені особи оповіщаються в індивідуальному порядку працівниками селищної ради.

10. Проекти рішень та інші документи, розглянуті в постійних комісіях, а також проекти альтернативних рішень, інформаційні і додаткові матеріали вручаються депутатам працівниками селищної ради не пізніше, ніж за 3 дні до початку чергової сесії селищної ради, а у виняткових випадках - при реєстрації або в ході пленарного засідання.

Стаття 14. Позачергові сесії селищної ради

 

1. Позачергові сесії селищної ради  скликаються  з ініціативи осіб і органів, зазначених у пунктах 3., 4., 5. статті 13  цього Регламенту.

2. Позачергова сесія ради скликається для розгляду невідкладних питань або надзвичайних  ситуацій.

3. Позачергова сесія скликається не пізніше, ніж у триденний термін після подачі пропозиції по її скликанню. Рішення про скликання позачергової сесії доводиться до депутатів селищної ради за один день до відкриття сесії із зазначенням питань, що підлягають розгляду на сесії.

4. При відсутності можливості скликання позачергової сесії селищної ради в термін, встановлений у пункті 3. цієї статті, селищний голова у тижневий термін письмово повідомляє ініціаторів порушення питання про скликання позачергової сесії, про прийняте ним рішення та про визначений термін скликання сесії.

5. Документи позачергової сесії селищної ради видаються депутатам під час реєстрації.

 

 Стаття 15. Формування порядку денного сесії селищної ради

 

1. На розгляд сесії селищної ради вносяться питання, що належать до повноважень селищної ради, у тому числі інформація про хід виконання раніше прийнятих рішень, а також звіти органів і посадових осіб, що селищною радою відповідно створюються, обираються, призначаються або затверджуються.

 2. Пропозиції з питань порядку денного можуть вноситися селищному голові, секретарем ради, постійними комісіями селищної ради, депутатами, депутатськими групами (фракціями), виконавчим комітетом селищної ради.

У виняткових випадках додаткове питання до порядку денного може бути включене не пізніше, ніж за тиждень до пленарного засідання, при наявності проекту рішення, оформленого і погодженого відповідно до вимог цього Регламенту.

3. Селищний голова формує порядок денний чергової сесії ради не пізніше, ніж за два тижні до пленарного засідання  ради і видає відповідне розпорядження, яке оприлюднюється на сайті.

4. Депутати ради, як правило, не пізніше ніж за 5 днів до пленарного засідання чергової сесії ради інформують секретаря селищної ради про свій намір виступити на пленарному засіданні ради із заявами, зверненнями, депутатськими запитами та надають тексти відповідних звернень, запитів, заяв.

 

Стаття 16. Підготовка питань до розгляду на пленарному засіданні ради

 

1. Проекти рішень селищної ради з питань, що вносяться на розгляд чергової сесії ради, оформлені відповідно до вимог діловодства ради та її виконавчого комітету, надаються їх ініціаторами секретареві ради не пізніше, ніж за 15 днів до пленарного засідання ради. Проекти подаються в паперовому вигляді та на електронних носіях (на дискеті).

2. Комплект документів, необхідних для розгляду питання, повинен містити:

-   службову записку ініціатора щодо винесення питання на розгляд сесії селищної ради з обґрунтуванням необхідності ухвалення рішення;

-   узгодження (візування) проекту рішення із зауваженнями, що надійшли;

-   реєстр розсилки рішення (у випадку його прийняття).

 

3. Проект рішення ради  повинен містити:

-   назву, порядковий номер сесії;

-   преамбулу (констатуючу частину) з посиланнями на відповідні законодавчі і нормативні  акти із зазначенням  номерів статей, частин, пунктів                   і підпунктів;

-   резолютивну частину;

-   додатки, довідки, аналітичні записки тощо ( якщо вони  маються).

 

4. Проекти рішень ради, що не підлягають вимогам Регламенту, до розгляду не приймаються.

5. Проекти рішень, у тому числі й альтернативні, повинні бути підписані ініціатором документа і погоджені наступними суб’єктами: 

- ініціаторами;

- особами, на яких, відповідно до проекту рішення селищної ради покладається здійснення конкретних дій;

- головним бухгалтером селищної ради, якщо відповідно до проекту рішення виконання конкретних дій пов'язано з фінансуванням або матеріальними  витратами  з селищного бюджету;

- головою постійної комісії, до компетенції якої входить розглянуте питання;

6. Проекти рішень, при необхідності, повинні пройти юридичну експертизу у відповідному органі міської ради. Юридична експертиза здійснюється з моменту надходження проекту рішення і супровідних матеріалів. У випадку невідповідності проекту рішень законодавству юридична служба міської ради повертає його на доопрацювання.

7. Для розгляду проекту рішення всім суб'єктам, зазначеним у пункті 5. цієї статті, надається необхідний час, але не більше ніж 2 робочих дні.

 8. В проекті рішень ради особа, яка проводить погодження проекту рішення ради, біля помітки «Погоджено» ставить свій підпис і дату візування. При наявності розбіжностей ставиться помітка «Особлива думка: додається». Зауваження викладаються на окремому листі і додаються.

9. На проекті рішення зазначається перелік організацій, установ, підприємств, яким необхідно направити даний документ або додається окремий реєстр розсилки.

10. Повний комплект документів до проекту рішення селищної ради ініціатори його надання направляють секретареві ради, який після необхідної перевірки скріплює їх своїм підписом.

11. Секретар ради не пізніше ніж за 14 днів до пленарного засідання  доводить до відома голів постійних комісій перелік проектів рішень селищної ради, які необхідно розглянути на засіданнях комісій з підготовкою відповідних висновків, що оформляються протоколами комісій.

12. Голови  постійних комісій направляють секретареві ради висновки про розгляд проектів рішень не пізніше, ніж за 2 дні до пленарного засідання ради.

 

 Стаття 17. Пленарні засідання селищної ради

 

1. Пленарні засідання селищної ради відкриває, веде і закриває селищний голова, а у випадку його відсутності – секретар ради.

2. Головуючий на засіданні селищної ради:

-         відкриває, закриває і веде засідання, повідомляє про перерви;

-         організує розгляд питань, включених до порядку денного;

-         вносить на обговорення проекти рішень селищної ради, оголошує їх повну назву, редакцію та ініціаторів внесення, інформує про матеріали, що надійшли на адресу селищної ради;

-         оголошує списки осіб, що записалися для виступів;

-         надає слово для доповіді (співдоповіді), виступу, називає наступного виступаючого;

-         надає слово запрошеним на сесію;

-         створює рівні можливості депутатам для обговорення питань;

-         ставить питання на голосування, оголошує його результати;

-         забезпечує виконання цього Регламенту всіма присутніми на засіданні;

-         виступає з офіційними повідомленнями та з інформацією на свій розсуд;

-         оголошує письмові запити, надає депутатам слово для запитів і запитань;

-         забезпечує дотримання порядку в залі засідань;

-         має право виправляти фактичні помилки, допущені у виступах на пленарному засіданні;

-         здійснює інші повноваження, що випливають з цього Регламенту.

 

 Стаття 18. Порядок розгляду питань і прийняття рішень на пленарному засіданні  ради

1. Засідання селищної ради відкриваються і проводяться, якщо на них присутні більше половини від загального складу ради.

У випадку відсутності правомочного складу депутатів пленарне засідання ради переноситься на інший час.

2. Реєстрація депутатів проводиться перед кожним ранковим і вечірнім засіданнями. Дані реєстрації є підставою для відкриття засідання.

3. Селищний голова повідомляє депутатам про результати реєстрації  депутатів, доводить до відома депутатів інформацію про присутніх запрошених осіб.

4. За пропозицією головуючого обираються робочі органи сесії в порядку, передбаченому цим Регламентом.

5. Після обрання робочих органів пленарного засідання ради селищний голова вносить підготовлений проект порядку денного на голосування.

6. Проект порядку денного сесії затверджується більшістю депутатів від загального складу ради.

7. Питання затвердженого порядку денного за ініціативою селищного голови можуть розглядатися в іншій послідовності.

8. До початку розгляду першого питання затвердженого порядку денного головуючий, при необхідності, надає коротку інформацію про селищні події особливої важливості і значимості.  По  інформації  обговорення не проводиться.

9. Рада розглядає питання на пленарному засіданні в загальному або спрощеному порядку.

У спрощеному порядку розглядаються питання, що не потребують обговорення на пленарному засіданні.

10. Час для доповідей на пленарних засіданнях  і для виступу в обговоренні надається згідно з установленим часовим регламентом.

11. За результатами обговорення питань, винесених на розгляд ради,  приймаються рішення.

12. Рішення селищної ради (крім випадків, передбачених законом) вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більшість депутатів від загального складу ради.

13. Під процедурними питаннями маються на увазі питання регулювання роботи на пленарних засіданнях. По процедурним питанням рішення селищної ради не оформляється, обговорення не проводиться.

До  процедурних питань  відносяться:

- час початку або закінчення пленарного засідання протягом робочого дня;

- час і тривалість перерв;

- надання слова депутатам або запрошеним після закінчення терміну суперечок без попереднього запису їх на виступ;

- продовження часу виступу понад  час, установлений Регламентом;

- інші організаційно-технічні питання, що визначають спосіб розгляду виникаючих на пленарному засіданні проблем.

14. Процедурні питання фіксуються в протоколі сесії селищної ради.

15. Процедурні питання не вимагають їх попереднього обговорення у постійних комісіях селищної ради.

16. Доручення, надані органам і посадовим особам селищної ради, її виконавчому комітету, з питань, які входять до їх компетенції, фіксуються в протоколі сесії селищної ради.

17. Рішення селищної ради приймаються відкритим, таємним або поіменним голосуванням.

18. Таємне голосування обов'язково проводиться у випадках, передбачених  п.4., п.16. ст. ст. 26,  Закону України «Про місцеве самоврядування  в Україні».

19. Поіменне голосування проводиться, якщо ця пропозиція була підтримана більшістю від загального складу ради. Вимога депутатами поіменного голосування має пріоритет над вимогою таємного голосування, пропозиція про поіменне голосування голосується першою незалежно від черговості подання по відношенню до пропозиції про таємне голосування, крім випадків, коли законом передбачається лише таємне голосування.

 

Стаття 19. Часовий регламент засідань селищної ради

 

1. Пленарні засідання селищної ради проводяться:

- ранкові                  з 10.00 до 13.00 годин;

- вечірні                   з 14.00 до 18.00 годин.

Час засідань може бути продовжений з ініціативи головуючого.

Перерви між засіданнями встановлюються на 15 хвилин через кожні дві години роботи.

Перерва на обід - з 13.00 до 14.00 години.

2. Тривалість виступів:

- з доповідями і співдоповідями                            до  30 хвилин;

- для інформації                                                      до  10 хвилин;

- для заключного слова                                         до    5 хвилин;

- для пропозицій, пояснень                                   до    5 хвилин;

- у пункті порядку денного «Різне»                       до    5 хвилин.

3. Загальний ліміт часу:

- на запитання до доповідача                                 до 30 хвилин

- на розгляд  поправок                                           до 30 хвилин;

- на дебати з питання про порядок ведення                   до 10 хвилин;

- на виступи по голосуванню                                 до 10 хвилин.

4. Селищний голова, секретар ради і голови постійних комісій мають право брати слово для виступу позачергово.

 

 Стаття 20. Робочі органи сесії селищної  ради

 

1. Для проведення голосування і визначення його результатів, узагальнення пропозицій депутатів по проектах рішень, які поставлені на голосування, селищна рада на початку першого пленарного засідання кожної сесії обирає з числа депутатів лічильну комісію в кількості двох осіб. 

2. Для ведення запису виступаючих, роботи з депутатськими запитами                 і зверненнями громадян, що надходять на адресу сесії селищної ради, з числа депутатів обирається секретаріат сесії селищної ради в  кількості трьох осіб. Члени секретаріату сесії селищної ради зі свого складу обирають простою більшістю голосів голову секретаріату сесії.

3. Голова секретаріату сесії  розподіляє обов'язки між членами секретаріату.

Секретаріат веде реєстрацію депутатів, що виявили бажання виступити в обговоренні порядку денного сесії і передає список головуючому на пленарному засіданні ради, реєструє й оформляє пропозиції і зауваження, висловлені депутатами на пленарному засіданні ради.

Протокол пленарного засідання веде працівник селищної ради.

 

 

Стаття 21. Порядок надання слова на пленарних засіданнях селищної ради

 

1. По питанню, включеному до порядку денного, доповідає ініціатор, який підготував проект рішення. По проекту рішення може бути співдоповідь.

2. Доповідачам можуть задаватись питання.

3. Прохання про надання слова для виступів, як правило, подаються в секретаріат. На записках, що надійшли, головою секретаріату ставиться час надходження заявки на виступ, після цього записки передаються головуючому.

У заявці зазначаються: прізвище, ім'я і по батькові депутата, питання порядку денного, від якої депутатської групи (фракції), постійної комісії уповноважений виступити депутат, або він виступає від себе особисто, дата і час подачі заявки та особистий підпис депутата.

Депутатам, що звернулися з проханням про надання слова безпосередньо  до головуючого, слово надається після депутатів, які записалися в порядку черговості.

4. За два дні до пленарного засідання ради запрошена особа, вправі звернутися до секретаря ради з проханням про надання йому слова по конкретному питанню порядку денного. Зазначені особи мають право виступити по обговорюваному питанню і тільки після виступу депутатів селищної ради.

5. До голосування головуючий повідомляє число бажаючих виступити, і зачитує їхній список у порядку черговості виступів.

6. Якщо виступаючий відхиляється від обговорюваної теми або його виступ повторює те, що вже оголошували інші оратори  під час обговорення питання, що розглядається, і головуючий вважає, що селищна рада вже одержала по даному питанню достатню інформацію, він може звернутися до виступаючого з проханням скоротити або закінчити виступ.

7. У випадку виникнення непередбачених обставин, екстремальних ситуацій  або з інших причин, головуючий має право оголосити перерву за власною ініціативою або за вимогою не менш 10 депутатів, що подали письмове  звернення  в секретаріат.

8. За вимогою депутатів, що не мали можливості виступити в зв'язку                      з припиненням суперечок або з інших причин, тексти їх виступів передаються в секретаріат і включаються до протоколу сесії.

9. Під час обговорення питань при необхідності заслуховуються    пояснення фахівців.

Стаття 22.   Порядок голосування пропозицій  селищною радою

 

1. Після закінчення обговорення питання головуючий на засіданні повідомляє про перехід до голосування.

2. У випадку відсутності пропозицій до проекту рішення він ставиться на голосування “в цілому”. В іншому випадку проект рішення ставиться на голосування “за основу”. Якщо проект рішення не прийнятий, на голосування ставиться альтернативний проект рішення (у разі його наявності).

3. Пропозиції до проекту рішення подаються в письмовому виді в секретаріат та повинні містити сформульований текст, що стосується одного пункту, його частини або речення.

4. Перед голосуванням виправлень, доповнень, змін до проекту рішення головуючий  за власною ініціативою може зажадати проведення експертизи і висновку фахівців, головного бухгалтера селищної ради.

5. На голосування ставляться всі пропозиції почергово.

6. Головуючий на засіданні може відмовити ініціаторові пропозиції, поставити на голосування запропонований ним текст, якщо він суперечить вимогам цього Регламенту.

7. Тексти, пропозиції або поправки, що ставляться на голосування, повинні оголошуватися з вказівкою прізвищ їх авторів.

8. По закінченні голосування пропозиції головуючий ставить на голосування проект рішення “в цілому”.

9. При великому обсязі проекту рішення, великої кількості поправок  створюється редакційна комісія з розгляду поправок. Редакційна комісія узагальнює і систематизує поправки, представляє результати в термін, установлений головуючим, який доводить до відома депутатів текст проекту рішення з урахуванням усіх виправлень і ставить його на голосування «у цілому».

10.  На голосування не ставляться виправлення редакційного характеру, пропозиції, внесені несвоєчасно.

11. Після оголошення головуючим на засіданні початку голосування ніхто не може його переривати.

12. У випадку порушення процедури голосування або виникнення перешкод під час його проведення негайно проводиться повторне голосування без обговорення.

13. У виняткових випадках проводиться повторне голосування на наступному пленарному засіданні, якщо про це прийнято рішення ради.

14. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більш половини депутатів від загального складу ради, крім випадків, прямо передбачених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»

 

Стаття 23.  Процедура   проведення  голосування на пленарних засіданнях     селищної ради

 

1. На пленарних засіданнях ради рішення приймаються відкритим голосуванням.

2. Після проведення голосування визначення його результатів здійснює лічильна комісія.

3. Після закінчення підрахунку голосів голова лічильної комісії повідомляє кількість голосів, поданих «за» розглянутий проект, «проти» розглянутого проекту, число депутатів, які утримались від ухвалення рішення.

При встановленні результатів голосування до загального складу ради включається селищний голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

4. Результати голосування в повному обсязі фіксуються в протоколі пленарного засідання ради.

5. Після закінчення підрахунку голосів головуючий повідомляє про результати голосування.

6. У випадках, зазначених у пункті 18. статті 18 цього Регламенту,  рішення ради приймається таємним голосуванням.

7. Час і місце таємного голосування, порядок його проведення встановлюється лічильною комісією на основі цього Регламенту і оголошується  головою лічильної комісії.

8. Видача бюлетенів депутатам здійснюється членами лічильної комісії безпосередньо перед голосуванням.

9. Бюлетені для таємного голосування повинні містити необхідну для голосування інформацію.

10. Перед таємним голосуванням проводиться перереєстрація депутатів. Кожному депутатові лічильна комісія видає один бюлетень для таємного голосування після пред'явлення ним депутатського посвідчення й особистого підпису в списку про одержання бюлетеня.

11. Заповнення бюлетеня проводиться депутатом особисто в кабіні для таємного голосування. Депутат робить позначку у квадраті напроти варіанта, що він підтримує. Заповнений бюлетень опускається у виборчу скриньку для голосування.

12. Недійсними вважаються бюлетені:

-         не  встановленого зразка;

-         у яких неможливо визначити волевиявлення депутата.

13. Прізвища, додатково вписані в бюлетень, при підрахунку не враховуються.

14. Про результати таємного голосування лічильна комісія складає протоколи, що підписуються всіма членами лічильної комісії, після чого голова  лічильної комісії оголошує результати голосування.

15. У протоколі  лічильної комісії зазначаються наступні дані:

- кількість депутатів,  які присутні  на пленарному засіданні ради;

- кількість  депутатів,  які  одержали бюлетені для таємного голосування;

- кількість депутатів, що прийняли участь у голосуванні;

- кількість голосів, поданих «за» запропоновану кандидатуру;

- кількість голосів, поданих «проти» запропонованої кандидатури;

- кількість бюлетенів, визнаних недійсними;

- результат голосування.

17. Кандидат вважається обраним, призначеним  або затвердженим, якщо в результаті таємного голосування він одержить більше половини голосів від загального складу ради.

18. Головуючий на пленарному засіданні оголошує на підставі результатів таємного голосування рішення селищної ради без додаткового голосування.

19. Поіменне голосування проводиться за вимогою простої більшості  присутніх на сесії депутатів.

20. Перед  поіменним голосуванням проводиться перереєстрація депутатів. При поіменному голосуванні оголошується перерва на 20 хвилин, під час якої депутати повідомляють лічильну комісію про свій вибір: «за», «проти» або «утримався». При повідомленні депутат надає своє посвідчення.

21. Результати поіменного голосування оголошуються головою лічильної комісії і фіксуються в протоколі  сесії.

 

Стаття 24. Оформлення рішень селищної ради

 

1. Прийняті рішення ради протягом трьох днів після проведення пленарного засідання ради оформляються керівниками виконавчих органів ради, іншими посадовими особами, депутатами, що готували проект.

2. Рішення селищної ради друкуються на фірмових бланках ради.

3. Оформлені тексти прийнятих рішень та додатки до них, направляються секретареві ради.

4. Рішення ради підписуються селищним головою.

5. Рішення ради в 5-денний термін з моменту його прийняття може бути зупинено селищним головою і винесено на повторний розгляд ради                                  з обґрунтуванням зауважень, про що в цей же термін сповіщається секретареві ради.

6. Якщо рада у двотижневий термін з моменту надходження повідомлення про призупинення рішення відхилила зауваження селищного голови і підтвердила  своє рішення голосами двох третин депутатів від загального складу таке рішення ради набирає сили.

При незгоді з даним рішенням селищний голова має право опротестувати його в суді.

7. Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення селищним головою на офіційному сайті селищної ради,  якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.

8. Рішення ради процедурного характеру, що стосуються внутрішньої діяльності ради та її виконавчого органу, та рішення індивідуально-правового характеру набирають сили з моменту їх прийняття.

 

Стаття 25.  Протоколи сесії селищної ради

 

1. Засідання селищної ради протоколюються. Протокол підписується головуючим на сесії.

У місячний термін з дня закінчення пленарного засідання оформлюється протокол сесії, що повинний цілком і точно відбивати хід обговорень і містити інформацію, зазначену в пункті 5. цієї статті.

3. Протокол засідання селищної ради є офіційним документом, що підтверджує процес обговорення та ухвалення рішення селищною радою.

4. Засідання ради протоколюються працівниками селищної ради.

5. У протоколі фіксуються:

-         місце, дата та час проведення сесії;

-         прізвище, ім'я, по батькові головуючого на засіданні;

-         кількість депутатів, що є присутніми на сесії;

-         запрошені на засідання сесії;

-         питання порядку денного, внесені на розгляд;

-         усі питання, винесені на голосування;

-         повні результати голосування;

-         прийняті рішення.

6. Протоколи сесії зберігаються у секретаря селищної ради протягом скликання.

Стаття 26. Дисципліна й етика пленарних засідань селищної ради

 

1. На засіданнях селищної ради виступаючий не повинен використовувати образливі висловлювання, непристойні слова, призивати до незаконних                             і насильницьких дій. Головуючий на засіданні має право попередити виступаючого про неприпустимість таких  висловлювань і закликів, припинити його виступ, а у випадку повторного порушення позбавити його права виступу на даному засіданні.

2. Якщо головуючий на засіданні звертається до виступаючого, останній повинен негайно зупинити свій виступ. У випадку невиконання цієї вимоги головуючий на засіданні може припинити його виступ.

3 Якщо оратор перевищує час, відведений для виступу, або висловлюється не по обговорюваному питанню, головуючий після попередження позбавляє його слова.

4. Під час засідання селищної ради депутати не повинні заважати виступаючому і слухачам діями, що перешкоджають викладенню або сприйманню  виступу (вигуками, оплесками, демонстраційним уставанням і т.п.).

5. Якщо депутат своєю поведінкою заважає проведенню засідання селищної ради, головуючий на засіданні після повторного персонального попередження                і заклику до порядку, за згодою більшості від числа присутніх на засіданні депутатів, пропонує депутатові залишити зал до кінця засідання.

7. При виникненні ситуації описаної в попередньому пункті, селищна рада відносною більшістю депутатів може прийняти рішення про позбавлення права участі такого депутата в пленарних засіданнях  даної сесії.

8. У випадках систематичного порушення депутатом дисципліни й етики пленарних засідань, так само як і норм моралі, селищна рада може звернутися до виборців із пропозицією про відкликання такого депутата.

9.Головуючий на засіданні не вправі порушувати Регламент, коментувати                     і давати оцінки виступам депутатів.

 

Стаття 27. Контроль за виконанням рішень селищної ради

 

1. У кожному рішенні ради, як правило, зазначаються постійна комісія, на яку покладається контроль за його виконанням, виконавець та термін виконання рішення.

2. Відповідно до визначених у рішенні термінів постійна комісія заслуховує інформацію про хід його виконання. Інформація про хід виконання рішення готується відповідним структурним підрозділом селищної ради, на який покладено виконання цього рішення. Після заслуховування такої інформації постійна комісія вправі внести пропозиції селищній раді, а саме:

-         зняти рішення з контролю як виконане;

-         продовжити термін контролю;

-         скасувати рішення;

-         внести зміни та доповнення до рішення;

-         прийняти додаткове рішення.

 

Стаття 28. Заключні положення

 

         1. Всю роботу щодо організаційного забезпечення селищної ради здійснює секретар ради з відповідальним працівником селищної ради, які надають допомогу депутатам, постійним і тимчасовим комісіям, робочим групам.

 

         2. Працівники селищної ради всебічно сприяють депутатам, постійним                 і тимчасовим комісіям, робочим групам у здійсненні їх повноважень в порядку              і межах, передбачених законодавством.

 

 

 

 

Селищний голова                                                             Т.В. ФРІСКЕ