Положення про відділ бухгалтерського обліку адміністрації Дніпровського району

 

про відділ бухгалтерського обліку адміністрації Дніпровського  району

1.   Відділ бухгалтерського обліку адміністрації Дніпровського району (далі – відділ) утворюється міською радою у складі адміністрації Дніпровського району та забезпечує в межах району у місті виконання покладених на нього повноважень та завдань.

2. Відділ підпорядкований заступнику голови адміністрації (згідно з розподілом посадових обов’язків), підзвітний і підконтрольний голові адміністрації Дніпровського району.

3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією та Законами України, Бюджетним кодексом України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Державного казначейства України, наказами міністерств,  рішеннями Дніпродзержинської міської ради та виконавчого комітету міської ради, розпорядженнями міського голови, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.

4. Основними повноваженнями відділу є:

-       ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності   адміністрації Дніпровського району та складання відповідної звітності;

-       відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами;

-       забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов’язань здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань, достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бюджетному обліку та звітності;

-       забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів;

-       запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення і мобілізація внутрішньогосподарських резервів;

-       нарахування та виплата заробітної плати працівникам адміністрації Дніпровського району.

5. Відділ відповідно до визначених повноважень виконує такі завдання:

1)     організовує:

-       виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;

-       бухгалтерський облік господарсько-фінансової діяльності адміністрації Дніпровського району та своєчасне проведення розрахунків з фізичними та юридичними особами;           

2)    забезпечує:

-       реалізацію державної політики з питань дотримання бюджетного законодавства;

-         дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:

а)   використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій;

б)   інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних, цінностей, грошових коштів, документів, розрахунків та інших статей балансу;

-       дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти;

-       достовірність та правильність оформлення інформації, включеної  до реєстрів бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань;

-       повноту та достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються у процесі казначейського обслуговування;

-       зберігання, оформлення та передачу до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку операцій та складання звітності;

-       користувачів у повному обсязі правдивою та неупередженою інформацією про фінансовий стан адміністрації Дніпровського району, результати його діяльності та рух бюджетних коштів;

-       структурні підрозділи адміністрації Дніпровського району  даними бухгалтерського обліку та звітності для прийняття обґрунтованих управлінських рішень, складання економічно обґрунтованих калькуляцій  послуг, що можуть надаватися за плату відповідно до законодавства, визначення можливих ризиків фінансово-господарської діяльності;

-       суворе дотримання штрафної, фінансової та касової дисципліни, кошторисів адміністративно-господарських та інших витрат;

-            складання на підставі даних бухгалтерського обліку фінансової та бюджетної звітності, а також державної статистичної, зведеної та іншої звітності (декларації) у встановленому законодавством порядку;

-            дотримання правил пожежної безпеки, техніки безпеки та гігієни праці в приміщенні Дніпровського району ;

3)     здійснює:

-            бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку, в тому числі з використанням уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності;

-            облік та контроль за правильним використанням бюджетних коштів відповідно до затверджених кошторисів доходів і видатків з урахуванням внесених до них змін, а також за збереженням грошових і матеріальних цінностей;

-            планування, розробку поточних планів асигнувань та складання кошторису витрат на утримання адміністрації Дніпровського району та організацію фінансування цих витрат;

-            своєчасне нарахування і виплату заробітної плати працівникам  адміністрації Дніпровського району;

-            перерахування до бюджету прибуткового податку, єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду України, та інших обов’язкових платежів;

-            заходи щодо усунення порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства;

-            аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості;

-            заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості;

-            прийом громадян з питань, віднесених до повноважень відділу;

4)       готує:

-            проекти рішень міської ради, рішень виконавчого комітету міської  ради, розпоряджень міського голови, наказів голови адміністрації Дніпровського району з питань, віднесених до повноважень відділу;

-            проекти штатних розписів, кошторисів і змін до них, подає їх на затвердження міському голові та забезпечує зберігання цих документів у встановленому порядку;

- інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові адміністрації Дніпровського району, міській раді, виконавчому комітету міської ради, міському голові;

- протоколи нарад, засідань, зустрічей з питань, віднесених до повноважень відділу;

- довідки, інформації, інформаційно-аналітичні та методичні матеріали з питань, віднесених до повноважень відділу;

- листи підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності з питань, віднесених до повноважень відділу;

-       відповіді на звернення громадян з питань, віднесених до повноважень відділу;

5)       розробляє:

-       заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості;

-       заходи щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни посадових осіб відділу;

6)   бере участь у:

-      підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного розвитку міста, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування та з питань, віднесених до повноважень відділу;

-       розробленні проектів рішень міської ради, рішень виконавчого комітету міської ради, розпоряджень міського голови, наказів голови адміністрації Дніпровського району головними розробниками яких є інші структурні підрозділи адміністрації Дніпровського району;

-       проведенні інвентаризації грошових коштів та матеріальних цінностей, оформляє результати інвентаризації та відображає їх в обліку;

-       роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів;

-       заходах, які проводяться керівництвом  адміністрації Дніпровського району;

7)   контролює:

-       виконання зобов'язань матеріально відповідальних осіб за наявністю і рухом майна, використанням матеріальних і фінансових ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів;

-       дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетні зобов’язань, їх реєстрації в управлінні Державного казначейства у місті  та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань;

-       правильність зарахування та використання власних надходжень;

-       своєчасне і правильне оформлення документів та законність  проведення операцій;

-       порядок оформлення первинних бухгалтерських документі розрахунків і платіжних документів із заробітної плати, встановлення умов  оплати праці;

-       правильне використанням бюджетних коштів відповідно затверджених кошторисів доходів і видатків з урахуванням внесених до ні змін, а також за збереженням грошових і матеріальних цінностей;

-       збереження основних фондів, малоцінних та швидкозношувані предметів та інших матеріальних цінностей у місцях їх зберігай і експлуатації;

8)   вносить пропозиції щодо:

-       проектів бюджету адміністрації Дніпровського району, бюджетних та цільових  програм з питань, віднесених до повноважень відділу;

-       удосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку;

-       здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської діяльності;

9)       розглядає пропозиції, заяви, скарги громадян, надає роз’яснення, веде прийом громадян з питань, віднесених до повноважень відділу;

10)     виконує фінансово-розрахункові операції на поточних, реєстраційних, спеціальних бюджетних рахунках, здійснює аналіз та контроль їх видатків;

11)   виконує інші функції, що випливають з покладених на відділ завдань.

6. Відділ для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:

1) одержувати у встановленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів адміністрації Дніпровського району, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів адміністрації Дніпровського району, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);

3) користуватись у встановленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;

4) скликати у встановленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до його повноважень;

5) на обробку персональних даних фізичних осіб відповідно до законодавства з питань захисту персональних даних для виконання покладених на відділ повноважень.

7. Відділ у встановленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами адміністрації Дніпровського району, органами місцевого самоврядування, іншими центральними органами виконавчої влади, а також підпрємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.

8. Відділ очолює завідувач, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» у встановленому законодавством порядку.