Попередження суїциду

Безвихідних ситуацій  не буває

 

У 1906 році у м. Нью-Йорку, протестантського священика Гаррі Уоррена розбудив нічний телефонний дзвінок, співбесідник благав священика про зустріч. «Завтра, – відповів на прохання святий отець, - церква відчинена зранку». На ранок він довідався, що той, хто йому телефонував, покінчив життя самогубством.  Схвильований священик дав оголошення у газету: «Перед тим, як піти з життя, зателефонуйте мені у будь-який час доби». Так з’явився перший  прообраз «Телефону Довіри».

 

У житті кожної людини бувають проблеми. І не завжди поруч є той, з ким можна поділитися своїми переживаннями. В сучасному суспільстві люди все частіше відчувають дефіцит уваги до себе. Люди, які живуть поруч, інколи розмовляють «різними мовами», дотримуються різних ідеологій.

Але слід пам’ятати, що є служби, спеціалісти яких, готові допомогти вам, якщо, потрапивши у складні життєві обставини, ви не можете самостійно знайти з них вихід. Люди бажають позбавитися конфліктної ситуації, налагодити стосунки в сім’ї, з друзями та однолітками; отримати пораду стосовно виховання дітей, уникнути труднощів
у спілкуванні з ними. Хтось бажає змінити себе, але не знає, як це зробити. Комусь необхідна підтримка, довірлива розмова, увага, а поряд – нікого.

У рішенні своїх проблем ви не одинокі, зателефонуйте нам, на «гарячу лінію» – і разом ми зможемо багато вирішити.

Нажаль, досить часто звернутися до сторонньої допомоги заважають певні стереотипи. Деякі люди плутають психолога з психіатром і вважають, що до психолога звертаються лише психічно хворі люди, хоча насправді психолог працює з здоровими людьми. Інші вважають, що звернутися за допомогою до психолога – ознака слабкості. Разом з тим, чомусь ніхто не вважає слабкістю звернутися за допомогою до юриста, стоматолога або шевця. Невже здоров’я душі менш важливе, ніж здорові зуби, або гарний одяг? Дехто соромиться говорити про свої почуття і переживання, вважає, що не слід обговорювати з сторонніми сімейні та особисті проблеми, але саме в телефонному спілкуванні є можливість розповісти про все, що хвилює, залишаючись при цьому не впізнаним. Будь-яка особа, яка вирішить скористатися «гарячою лінією», може бути впевнена, що її уважно вислухають, допоможуть зняти гостроту негативних переживань,  допоможуть знайти вихід з ситуації, що склалася, дадуть дієву пораду.

 Під час особистого звернення до спеціаліста, навіть без пред’явлення документів, консультант спілкується лицем до лиця з клієнтом і може згодом впізнати його. Телефонне спілкування забезпечує максимальну анонімність. 

 Практика свідчить про те, що сьогодні «гаряча лінія» виступає як служба порозуміння в суспільстві, оскільки вона завжди відкрита для допомоги.

«Гаряча лінія» працює у будні з 8.00 до 17.00 за телефоном : 3-04-13 (Дніпродзержинський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді). Це спосіб допомогти людям, які перебувають у кризовому, депресивному стані. Соціальні працівники, педагоги та інші фахівці допоможуть розкрити свої почуття, поділитися ними у важку хвилину.

Невідомо, який варіант вирішення проблеми допоможе саме вам. Наприклад, вийти з затяжної депресії жінці допомогла трансляція футбольних матчів. Переглядаючи їх, вона відсторонювалася від своїх проблем. Дівчина з вадами здоров’я знайшла втіху від нещасного кохання у вивченні психології…

Випадки бувають різні, проблеми – складні, а їх вирішення – непередбачуване. Але завжди слід пам’ятати: безвихідних ситуацій  не буває!