Головна / /
0000-00-00 00:00:00
          
Звіт про повторне відстеження результативності дії регуляторного акту - рішення Дніпродзержинської міської ради «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Дніпродзержинська»
З В І Т
про повторне відстеження результативності дії регуляторного акту -
рішення Дніпродзержинської міської ради «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Дніпродзержинська»

       

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується.

Рішення міської ради «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Дніпродзержинська»
          2. Назва виконавця заходів з відстеження.
Управління з питань споживчого ринку, розвитку підприємництва
та захисту прав споживачів міської ради.
          3. Цілі прийняття регуляторного акта.
          Проблема, яку планувалось розв’язати з прийняттям даного рішення полягала в посиленні заходів щодо протидії продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, активізації профілактичних, просвітницьких заходів, спрямованих на попередження вживання алкогольних напоїв, тютюнових виробів серед дітей та молоді; формування в суспільстві здорового способу життя, реалізації законних прав та державних гарантій громадян на захист фізичного і психічного здоров’я дітей, їх захист від негативного впливу алкогольної і тютюнової продукції.
          Метою цього регуляторного акта є врегулювання питання щодо впорядкування торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом на території міста, а також обмеження продажу та споживання алкогольної та тютюнової продукції в місцях проведення загальноміських заходів.
          4. Строк виконання заходів з відстеження - 25.09.2012 – 25.10.2012.
          5. Тип відстеження – повторне відстеження.
          6. Методи одержання результатів.
Оцінка результативності зазначеного регуляторного акта відбувалась за даними управлінь з питань споживчого ринку, розвитку підприємництва та захисту прав споживачів, охорони здоров'я, освіти і науки, у справах сім'ї та молоді міської ради про:
- об’єкти торгівлі, ресторанного господарства та тимчасові споруди для здійснення підприємницької діяльності, в яких порушується чинне законодавство щодо реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів, зокрема здійснення продажу зазначених товарів неповнолітнім особам;
- використання територіальною громадою міста законних прав та державних гарантій щодо захисту фізичного і психічного здоров’я дітей, негативного впливу на них алкоголю чи тютюну; недопущення фактів вживання такої продукції неповнолітніми та формування в суспільстві здорового способу життя.
          7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також засоби їх одержання.
          Відстеження проведено у період дії регуляторного акта на основі інформації наданої виконкомами районних у місті рад щодо роботи «гарячої лінії» з питання інформування про факти порушення в об’єктах торгівлі та закладах ресторанного господарства вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» в частині продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років та інформації Дніпродзержинського міського управлінням УМВС України в Дніпропетровській області з питання виявлення фактів продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, депутатських запитів.
           До уваги було взято факти, викладені у зверненнях мешканців міста з питання реалізації алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива підліткам, а також кількість складених протоколів за порушення правил торгівлі вищезазначеними товарами відповідно до ст.156 Кодексу про адміністративні правопорушення в України.
          8. Кількісні та якісні значення показників результативності дії регуляторного акта.
           Станом на 25.10.2012 року у місті нараховується біля 550 об'єктів якими здійснюється продаж алкогольних напоїв, у тому числі понад 110 об’єктів торгівлі та ресторанного господарства (у тому числі 61 МАФ), які розташовані поблизу земельних ділянок дошкільних, навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, місцях проведення спортивних змагань. З цього приводу до органів міської влади надходять чисельні скарги щодо порушення громадського порядку, зростання рівня злочинності, зокрема серед неповнолітніх.
           Аналіз роботи щодо проведених заходів, які вживаються органами місцевого самоврядування спільно з правоохоронними органами з питання  впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста у період дії рішення Дніпродзержинської міської ради «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Дніпродзержинська» свідчить, що прийняття зазначеного регуляторного акту активізує контрольно-перевірочну роботу правоохоронних органів та податкової інспекції міста з питання виявлення, попередження фактів продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам віком до 18 років з вжиттям заходів відповідно до вимог чинного законодавства.
           Так, за даними Дніпродзержинського міського управлінням УМВС України в Дніпропетровській області за 10 місяців 2012 року складено 48 адміністративних протоколів за правопорушення передбачені ст.156 КУпАП (Порушення торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом), у тому числі 36 адміністративних протоколів за ч.2 ст 156 (Реалізація алкогольних напоїв неповнолітнім), а за аналогічний період 2011 року складено 78 адміністративних протоколів за правопорушення передбачені ст.156 КУпАП (Порушення торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом), у тому числі 47 адміністративних протоколів за ч.2 ст 156 (Реалізація алкогольних напоїв неповнолітнім). Проведений вище аналіз свідчить про зменшення порушень діючого законодавства з зазначеного питання, а саме: порушень у сфері реалізації алкогольних напоїв за 10 місяців 2012 року у порівнянні з аналогічним періодом 2011 року нараховується на 39% (ст.156 КУпАП) та 23% (ст 156 ч.2 КУпАП) відповідно менше.
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеню досягнення визначених цілей.
Проведений аналіз повторного відстеження свідчить, що дія рішення міської ради «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Дніпродзержинська» є одним із заходів місцевої влади щодо боротьби із вживанням алкогольних напоїв та тютюнових виробів, зокрема під час та на час проведення загальноміських заходів, а також в загальноміській протиалкогольно-тютюновій компанії стосовно дітей важелем впливу на господарську діяльність у сфері торгівлі та відіграє значну роль як у формуванні свідомості суб’єктів господарювання так і підростаючого покоління.
Висновок:
          В цілому дія зазначеного проекту регуляторного акту приведе до впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території міста завдяки недопущенню продажу та споживанню алкогольних напоїв, тютюнових виробів неповнолітніми. А сьогодні, найбільш ефективними методами щодо попередження вживання алкоголю та тютюну неповнолітніми є:                              
          - проведення рейдів по об’єктах торгівлі, ресторанного господарства у нічний час для виявлення фактів дитячого алкоголізму, тютюнопаління з вжиттям дієвих заходів щодо припинення цих проявів;
- здійснення інформаційно-освітньої роботи, спрямованої на профілактику припинення поширення алкоголізму серед дітей з урахуванням їх соціальних та інших особливостей із широким залученням до виконання цієї роботи органів системи охорони здоров’я, освіти, соціальних служб для молоді, усіх видів засобів масової інформації, інших зацікавлених організацій, батьківської громадськості;
- в навчальних закладах та на підприємствах міста проведення профілактичних заходів з молоддю, дітьми, у т.ч. які знаходиться на обліку в; організації навчально-виховного процесу сучасних педагогічних технологій для формування у дітей та молоді ,їх батьків усвідомленого ставлення до здорового способу життя;
- застосування інформаційних методів профілактичної роботи через підвищення рівня інформованості молоді, у т.ч. робочої, з залученням відповідних фахівців-спеціалістів, студентських активів;
- залучення в літній період молоді до оплачуваних громадських робіт, фізкультурно-спортивних заходів;
- роботи виїзних консультаційних пунктів; телефонів «гарячої лінії» при районних службах у справах дітей з питань інформування про факти продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, для вжиття компетентними органами відповідних заходів реагування;
          - по притягненню до відповідальності батьків за ст.184 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
            - посилення заходів органів державного контролю та нагляду з проведення контрольно-перевірочної роботи.
 
 
 
 
 
Міський голова                                                                    С.О.САФРОНОВ