ЗВІТ
про результати базового відстеження
рішення виконавчого комітету міської ради
від 25 липня 2006 року №448 „Про затвердження тарифів на послуги з
водопостачання та водовідведення, що надаються підприємствами комунальної форми
власності”
Вид та назва регуляторного акту, результативність якого відстежується:
Рішення виконкому міської ради „Про затвердження тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення, що надаються підприємствами комунальної форми власності”.
Назва виконавця заходів з відстеження:
Головне управління економіки міської ради
Цілі прийняття регуляторного акта:
Метою прийняття даного регуляторного акта є:
- підвищення якості надання послуг з водопостачання та водовідведення, що надаються споживачам міста;
- забезпечення сталої роботи підприємства надавача послуг, зменшення збитків підприємства;
- здіснення своєчасних розрахунків підприємством
надавачем послуг
за енергоносії.
Строк виконання заходів: з 25.06.2007 по 25.07.2007
Тип відстеження: базове
Методи одержання результатів відстеження:
Методами одержання результатів відстеження є щоквартальне проведення аналізу фактичних основних показників діяльності підприємства, здійснення контролю за своєчасним та повним розрахунком за спожиті енергоносії та надходженням коштів від споживачів, зменшенням надходжень скарг до підприємства щодо якості наданих послуг.
Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також спосіб одержання даних:
Для встановлення кількісних показників результативності регуляторного акта використовувалася бухгалтерська та економічна звітність КВП ДМР „Дніпродзержинськводоканал”.
Результати відстеження рішення одержані методом контролю за виконанням основних показників фінансово-господарської діяльності підприємства – надавача послуг за періоди з 01.01.2006-01.07.2006 та 01.01.2007-01.07.2007 р.
Кількісні та якісні значення показників результативності акта:
Порівняльний аналіз
кількісних показників
КВП ДМР „Дніпродзержинськводоканал” (тис.грн.)
№ з/п |
Показники |
Період звітності |
Відхилення, +/- абслют. величина. (гр.4-гр.3) |
Відхилення, % |
|
01.01.2006-01.07.2006 |
01.01.2007-01.07.2007 |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1
|
Дохід від реалізації послуг, всього, у т.ч.: |
16293,1 |
26071,5 |
9778,4 |
16,0 |
Водопостачання, всього, у т.ч. |
8419,4 |
14293,0 |
5873,6 |
169,8 |
|
- населення |
3823,6 |
6366,5 |
2542,9 |
166,5 |
|
- бюджетні організації |
480,8 |
876,0 |
395,2 |
182,2 |
|
- інші споживачі |
4115, |
7050,5 |
2935,5 |
171,3 |
|
Водовідведення, всього, у т.ч.: |
7873,7 |
11778,5 |
3904,8 |
149,6 |
|
- населення |
2542,7 |
4147,2 |
1604,5 |
163,1 |
|
- бюджетні організації |
502,6 |
923,1 |
420,5 |
183,7 |
|
- інші споживачі |
4828,4 |
6708,2 |
1879,8 |
138,9 |
|
2 |
Фінансовий результат від реалізації послуг, всього, у т.ч.: |
-3126,9 |
3379,3 |
6506,2 |
-108,2 |
- водопостачання |
-1321,2 |
2553,7 |
3874,9 |
-193,3 |
|
- водовідведення |
-1805,7 |
825,6 |
2631,3 |
-45,7 |
|
3 |
Обсяг оплати за енергоносії, у т.ч.: |
6121,3 |
13163,9 |
7042,7 |
215,1 |
Покупну воду, у т.ч.: |
* |
* |
* |
* |
|
- нараховано |
6373,7 |
8063,6 |
1689,9 |
126,5 |
|
- сплачено |
1933,5 |
8004,1 |
6070,6 |
414,0 |
|
- відсоток оплати, % |
30,3 |
99,0 |
|
|
|
Електроенергію, у т.ч.: |
* |
* |
* |
* |
|
- нараховано |
4187,7 |
4750,4 |
572,7 |
113,7 |
|
- сплачено |
4187,7 |
5159,8 |
972,1 |
123,2 |
|
- відсоток сплати, % |
100 |
108 |
|
|
|
4. |
Кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги |
97671,9 |
31839,9 |
-65832,0 |
32,6 |
Заборгованість до бюджетів, у т.ч.: |
14826,2 |
26935,3 |
12109,1 |
181,7 |
|
- державного |
9734,0 |
14700,8 |
4966,8 |
151,0 |
|
- міського |
5092,2 |
12234,5 |
7142,3 |
240,3 |
|
5. |
Дебіторська заборгованість за товари, роботи, послуги, у т.ч. |
40482,7 |
45460,3 |
4977,6 |
112,3 |
- населення |
23430,2 |
27739,6 |
4309,4 |
118,4 |
|
- бюджет |
226,5 |
258,8 |
32,3 |
114,3 |
|
- інші споживачі |
16826,0 |
17461,9 |
635,9 |
103,8 |
|
6. |
Фонд заробітної плати |
5869,6 |
8381,4 |
2511,8 |
142,8 |
7. |
Рівень середньої заробітної плати грн./місяць |
1030,0 |
1279,0 |
249,0 |
124,2 |
Порівняльний аналіз якісних показників
№ |
Показники |
Одиниці виміру |
Період звітності |
Відхилення, +/- абслют. величина (гр.5-гр.4) |
% (гр.5:гр.4)* 100 |
|
01.01.2006-01.07.2006 |
01.01.2007-01.07.2007 |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
Кількість скарг від споживачів |
шт. |
105 |
145 |
40,0 |
138,1 |
2 |
Подано води в мережу |
тис. м³ |
23958,0 |
226460,0 |
-1312,0 |
94,5 |
3 |
Втрати води у мережі, у т.ч.: |
тис. м³ |
10337,0 |
9811,0 |
-526,1 |
94,9 |
- нормативні |
7039,0 |
6302,0 |
-736,8 |
89,5 |
||
- невраховані |
3299,0 |
3509,0 |
210,7 |
106,4 |
||
4 |
Прийом стічної води |
тис. м³ |
17326,0 |
16538,0 |
-788,0 |
95,5 |
Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення цілей:
Аналізуючи результати фінансово-господарської
діяльності підприємства від реалізації послуг з водопостачання та водовідведення
за період з 01.01.2007 по 01.07.2007 року за тарифами, які були встановлені
даним регуляторним актом, необхідно зазначити, що фінансовий результат від основного
виду діяльності
в порівнянні з попереднім аналогічним періодом має позитивні зрушення. За
період з 01.01.2007-01.07.2007 підприємство спрацювало з прибутком 2,56 млн.грн
від послуг з водопостачання та 0,83 млн.грн від послуг з водовідведення, що на
6,5 млн. грн. більше ніж за аналогічний попередній період.
Такі зміни відбулися за рахунок зростання рівня доходів КВП ДМР „Дніпродзержинськводоканал” за період з 01.01.2007 по 01.07.2007 порівняно з відповідним періодом минулого року від надання послуг з водопостачання на 5,8 млн.грн. (або на 69,8%), від надання послуг з водовідведення – 3,9 млн.грн. (на 49,6% більше).
Обсяги питної води, поданої в мережу, у І півріччі 2007 року, становлять 22646,0 м3 , що на 1312,0 м3 (5,5%) менше ніж у І півріччі 2006 року (23511,10 м3). Це викликано тим, що споживачами останнім часом запроваджуються заходи, спрямовані на економію енергоресурсів, а саме питної води (встановлення водолічильників).
Поряд з цим, збільшилися обсяги розрахунків за покупну воду з КП Дніпропетровської обласної ради „Аульський водовід” на 1,7 млн.грн.(або на 26,5%), порівняно з аналогічним періодом минулого періоду.
За аналізуємий період обсяги проплат до бюджетів усіх рівнів у КВП ДМР „Дніпродзержинськводоканал” зменшились на 12,1 млн.грн., що пояснюється змінами діючого законодавства, а саме збільшенням розміру податкового збору за забруднення навколишнього середовища та зобов’язань з ПДВ, у зв’язку з підвищенням тарифу та неплатежами споживачів.
Основними дебіторами КВП ДМР „Дніпродзержинськводоканал” є населення та бюджетні установи. На 18% виріс рівень дебіторської заборгованості підприємства від населення, на 14% - від бюджетних установ та організацій, на 4% - від інших споживачів.
Поряд з цим, протягом періоду, що аналізується, відбувалось неодноразове збільшення розміру мінімальної заробітної плати, що призвело до зростання фонду заробітної плати на 42,8%, у порівнянні з попереднім аналогічним періодом. Також виросла ціна на покупну воду, що є головною складовою собівартості послуг з водопостачання. Також, однією з головних проблем є невраховані втрати води в мережі. Так, при нормі 27,8% (6302 тис.м3 станом на 01.07.2007) загальні втрати води в мережі становлять 9811,00 тис. м3, тобто 3509тис м3 – це понаднормативні невраховані втрати. Ці фактори є головною причиною нестабільної роботи підприємства та негативно впливають на собівартість послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, що призводить до росту податкового боргу.
Таким чином, порівняльний аналіз кількісних показників господарської діяльності свідчить про деякі негативні зміни фінансово-економічного стану КВП ДМР „Дніпродзержинськводоканал”.
Висновок
Аналіз базового відстеження свідчить, що рішення виконкому міської ради від 25 липня 2006 року №448 „Про затвердження тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення, що надаються підприємствами комунальної форми власності” поступово втрачає свою актуальність. КВП ДМР „Дніпродзержинськводоканал” продовжує працювати в напруженому режимі та потребує приведення тарифу на послуги з водопостачання та водовідведення у відповідність до нових вимог чинного законодавства, а саме КВП ДМР „Дніпродзержинськводоканал” необхідно:
- розробити та вжити конкретні заходи щодо скорочення понаднормативних втрат води в мережах та щоквартально інформувати виконком міськради про хід їх виконання;
- підготувати розрахунки тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення та отримати висновок Державної інспекції з контролю за цінами щодо економічної обґрунтованості цих тарифів;
- розробити та впровадити енергозберігаючі технології у виробництво вищезазначених послуг;
- переглянути можливість реалізації невиробничих активів, що приводять до збільшення збитків підприємства, та доцільність існування дочірніх підприємств КВП ДМР „Дніпродзержинськводоканал”, які не є економічно активними.
В.о. міського голови,
секретар міської ради В.П. КУЗНЕЦОВА