21-11-2012
З метою підвищення якості та ефективності надання медичної допомоги, а також для достовірності статистичної інформації на Дніпропетровщині в лікувально-профілактичних закладах із вересня 2012 року розпочалося впровадження єдиного електронного реєстру пацієнтів. На сьогодні в електронній базі даних зареєстровано вже близько 370 тис осіб.
Згідно наказу Міністерства охорони здоров`я України «Про затвердження Тимчасового порядку ведення електронного реєстру пацієнтів Вінницької, Дніпропетровської, Донецької областей та міста Києва» на Дніпропетровщині у Центрах первинної медико-санітарної допомоги впроваджуються заходи щодо ведення електронного реєстру пацієнтів.
«Електронна система ведення реєстру пацієнтів – сучасний підхід до надання високоякісної медичної допомоги, який застосовується в багатьох країнах світу. Переваги саме електронного методу збору та зберігання інформації можуть оцінити як медики, так і самі пацієнти. Ми вже маємо досвід електронної реєстрації пацієнтів з цукровим діабетом, гіпертонічною хворобою тощо. Завдяки єдиній електронній базі громадяни зможуть звертатися до медичного закладу будь-якого міста України незалежно від місця реєстрації. В електронній системі зберігатиметься інформація про призначені лікарські засоби та необхідність у забезпеченні пацієнтів пільговими медикаментами», - сказала заступник начальника головного управління охорони здоров`я Дніпропетровської облдержадміністрації Олена Лугова.
За дорученням Міністерства охорони здоров`я для лікувально-профілактичних закладів України був розроблений програмний продукт «УкрМедСофт: поліклініка». Це сертифікований продукт, за яким проводиться внесення пацієнтів до електронного реєстру.
У вересні 2012 на базі Дніпропетровського обласного інформаційно-аналітичного центру медичної статистики було створено навчальний центр з питань впровадження електронного реєстру пацієнтів. Медичні працівники, які відповідальні за ведення реєстру у Центрах первинної медико-санітарної допомоги, вже пройшли навчання.
Наразі для амбулаторій загальної практики – сімейної медицини вже придбано 794 одиниці комп`ютерної техніки та в усіх 53 Центрах первинної медико-санітарної допомоги встановлено комп`ютерну програму «УкрМедСофт: поліклініка».
Електронний реєстр є єдиною інформаційною системою збирання, реєстрації, зберігання, оновлення, використання відомостей про пацієнта та отриману ним медичну допомогу.
Медичні працівники лікувально-профілактичних закладів вносять до реєстру:
· прізвище, ім`я, по батькові пацієнта;
· стать пацієнта;
· дату народження;
· групу крові та резус-фактор;
· місце народження особи;
· місце проживання;
· місце роботи;
· серію і номер паспортного документа (свідоцтва про народження – для осіб, які не досягли 16-річного віку);
· номер і серію пільгового посвідчення, пільгову категорію, групу інвалідності (для пільгових категорій населення);
· данні про лікувально-профілактичний заклад, де пацієнту надана медична допомога;
· вид наданої пацієнту медичної допомоги;
· найменування лікарських засобів, що закуплені для лікування пацієнта за рахунок державного та місцевих бюджетів;
· згоду пацієнта на обробку персональних даних за встановленою Міністерством охорони здоров`я формі.
«Реєстрація та внесення до електронної бази особистих даних відбувається тільки за особистої письмової згоди пацієнта. Відмова особи від внесення її даних до реєстру ні в якому разі не означає, що медична допомога в амбулаторіях Центрів первинної медико-санітарної допомоги буде надаватися в не повному обсязі», - сказала заступник начальника головного управління охорони здоров`я Дніпропетровської облдержадміністрації Олена Лугова.
Медичні заклади, що володіють електронним реєстром, забезпечують захист персональних даних пацієнтів згідно Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах».
Наразі електронною базою даних забезпечуються Центри первинної медико-санітарної допомоги та згодом усі лікувально-профілактичні заклади області перейдуть на електронне ведення реєстру пацієнтів.