Управління надання муніципальних послуг та розвитку підприємництва міської ради допомагає захистити права споживачів
12-03-2015
15 березня в усьому світі традиційно відзначається День захисту прав споживачів. Україна однією з перших республік колишнього Радянського Союзу 12 травня 1991 року прийняла закон «Про захист прав споживачів», який законодавчо врегулював відносини між споживачами товарів (робіт, послуг) та виробниками, виконавцями, продавцями в умовах різних форм власності, встановив права споживачів та визначив механізм реалізації державного захисту їх прав.
У Дніпродзержинську захист прав споживачів здійснює управління надання муніципальних послуг та розвитку підприємництва (Міський центр муніципальних послуг) міської ради. Зокрема, в 2014 році до управління надійшло 556 звернень громадян щодо якості продукції й послуг та з інших питань. За результатами розгляду письмових звернень мешканцям міста повернуто понад 36,6 тис. грн. за придбані неякісні товари; замінено неякісних товарів на якісні на суму понад 36,9 тис. грн.; відремонтовано товарів на суму понад 81,3 тис. грн.; виконано робіт (послуг) на суму понад 63,3 тис. грн. Більше п’ятисот громадян отримали допомогу в складанні претензій (у тому числі позовних) до суб’єктів господарювання.
Як повідомила начальник управління, директор міського центру муніципальних послуг Марина Гурська, найбільша кількість звернень надходить з питань якості складної побутової техніки, мобільних телефонів та щодо неякісно наданих послуг із виготовлення меблів, дверей, металопластикових вікон. Щодня в телефонному режимі отримують консультації з питань чинного законодавства про захист прав споживачів понад 10 осіб. 98 % порушених питань вирішено позитивно на користь споживачів.
Спеціалісти управління нагадують, що під час придбання будь-яких товарів споживачу необхідно взяти товарний чек з позначкою про найменування товару, дату продажу, найменування суб’єкта підприємницької діяльності, що його видав, його адресу або місцезнаходження, вартість товару, а також із підписом продавця. Це гарантія на випадок, якщо товар виявиться неякісним.
Усі претензії щодо якості товару чи послуги рекомендується пред’являти виключно продавцю (виконавцю) в письмовій формі, оформлюючи претензію, заяву, скаргу в двох екземплярах, один примірник якої реєструється у продавця (виконавця) та залишається у споживача, а другий – залишається у продавця (виконавця). Якщо продавець відмовляється приймати та реєструвати претензію, то даний екземпляр претензії направляється рекомендованим листом з повідомленням за місцем здійснення підприємницької діяльності.
Необхідно бути дуже уважними перед тим, як підписувати будь-які документи, уважно перечитувати їх, при виникненні запитань – перепитувати. Адже, ставлячи свій підпис, споживач погоджується на ті умови, що йому пропонують. Приймаючи техніку з ремонту, слід одразу, на місці, перевіряти її справність, комплектність, цілісність та належне заповнення гарантійних документів.
Якщо у Вас виникли питання щодо придбання неякісних покупок, пропонуємо звернутися до управління надання муніципальних послуг та розвитку підприємництва (міський центр муніципальних послуг) Дніпродзержинської міської ради за адресою: просп. Комсомольський, 10/12, або за тел. 2-49-43, 2-48-37, 2-47-95, де Ви зможете одержати кваліфіковану допомогу.