Протягом минулого року до органів місцевого самоврядування Дніпродзержинська надійшло 12618 звернень громадян
03-04-2015
Протягом 2014 року до органів місцевого самоврядування Дніпродзержинська надійшло на розгляд 12618 звернень громадян, 9892 з яких опрацьовано тільки міською радою. Із загальної кількості звернень, які надійшли до міської ради, 75 % складають звернення з урядової телефонної «гарячої лінії» та багатоканальної телефонної лінії «Контакт-центр «Гаряча лінія голови облдержадміністрації». Про це повідомили у відділі звернень громадян міської ради.
Загалом спостерігається зменшення кількості звернень у порівнянні з 2013 роком на 10%. Це, насамперед, пов’язано із прийняттям згідно з чинним законодавством рішення Дніпродзержинської міської ради «Про затвердження тимчасового переліку муніципальних послуг, які надаються через Міський центр муніципальних послуг». З січня 2014 року громадяни звертаються до Міського центру із заявами, питання яких визначено адміністративною послугою або послугою дозвільного характеру. Це стосується питань соціального захисту населення, земельних відносин, архітектури та будівництва, екології та використання природних ресурсів тощо.
Протягом минулого року на особистий прийом до керівництва міської ради та її виконавчого комітету, Баглійської, Дніпровської, Заводської районних у місті рад та Карнаухівської селищної ради звернулося 1046 громадян, з них 566 – на особистий прийом до керівництва міської ради та її виконавчого комітету.
Громадське реагування мешканців міста на розвиток подій в країні пов’язувалося з важливістю вирішення економічних і соціальних проблем, задоволення повсякденних потреб людей. Це проявилося у збільшенні кількості звернень соціальної проблематики, зокрема, виплат соціальної державної допомоги, та звернень з питань захисту прав споживачів, ціноутворення на продовольчі товари і ліки. Продовжують турбувати заявників проблеми житлово-комунального господарства та благоустрою, питання, пов’язані із зростанням комунальних тарифів.
Результати порівняльного аналізу свідчать, що у звітному періоді збільшилася кількість звернень з питань: комунального господарства, праці та заробітної плати, цінової політики, транспорту і зв’язку, охорони здоров’я та діяльності органів місцевого самоврядування. Найскладнішими щодо позитивного вирішення є звернення, де порушуються питання житлово-комунального спрямування: благоустрій території, ремонт доріг, обрізка дерев, видалення сухостою, освітлення вулиць міста і прибудинкових територій тощо.
Зрозуміло, що питання житлово-комунального господарства неможливо вирішити негайно. Це потребує чимало часу та бюджетних коштів, насамперед, на проведення капітального ремонту житлового фонду. На жаль, більшість запланованих робіт не виконано у зв’язку з тим, що в березні 2014 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету», якою призупинено проведення майже всіх капітальних ремонтів. Наразі виконуються роботи тільки з технічного обслуговування існуючих мереж.
Життєво важливим для мешканців міста є питання охорони здоров’я. У порівнянні з 2013 роком кількість таких звернень зросла на 52%. Громадяни значно частіше зверталися з таких питань, як відсутність в аптечних закладах необхідних їм ліків за пільговими рецептами, підвищення цін на ліки, відмова у безкоштовному обслуговуванні у державних та комунальних закладах охорони здоров’я, а також госпіталізація до вказаних медичних закладів та надання екстреної медичної допомоги.
З питання транспортного обслуговування надійшло 257 звернень, переважна більшість яких стосувалася пільгового проїзду, скарг на недотримання перевізниками встановленого графіка руху транспорту та грубе поводження водіїв маршрутних таксі по відношенню до пасажирів.
Аналіз звернень також висвітлює гостру суспільну потребу у врегулюванні цінової політики – щодо підвищення цін, зокрема на лікарські засоби та продукти харчування. Із зазначених питань звернулося до міської ради 65 громадян.
У порівнянні з 2013 роком спостерігається збільшення кількості звернень громадян з питань діяльності органів місцевого самоврядування. Це є наслідком більш активного прояву громадської позиції членів територіальної громади при вирішенні важливих для міста питань.
Особливої гостроти набули звернення, пов’язані з вимушеним переселенням жителів Донецької та Луганської областей із зони проведення антитерористичної операції та звернення військовослужбовців, які беруть участь в АТО, та сімей загиблих військовослужбовців. Для підтримки найбільш незахищених верств населення в 2014 році мешканцям міста та вимушеним переселенцям зі сходу України надано грошову допомогу за рахунок коштів міського, районних та селищного бюджетів 2706 громадянам на загальну суму понад 970 тисяч гривень.
Результати розгляду звернень громадян, які надійшли з урядової телефонної «гарячої лінії» та багатоканальної телефонної лінії «Контакт-центр «Гаряча лінія голови облдержадміністрації» свідчать, що у 2014 році виконавська дисципліна поліпшилася за рахунок оперативного реагування та якісного опрацювання цих звернень. Стан виконавської дисципліни розгляду звернень громадян на підприємствах міста, що надають житлово-комунальні послуги громадянам, у порівнянні з 2013 роком також поліпшився, про що свідчать позитивні показники розглянутих звернень.
Підсумки роботи із зверненнями громадян за 2014 рік свідчать, що ця робота в місті є системною, проте потребує підвищення рівня її ефективності та спрямування зусиль органів місцевого самоврядування на забезпечення відкритості, доступності та сприятливих умов для реалізації конституційних прав громадян на звернення та вирішення порушених питань.