Відтепер через Пошту можна оформити субсидію, довідку про доходи та інші дозвільні та погоджувальні документи
Як відомо, з минулого року в Дніпропетровській області успішно реалізується спільний проект Дніпропетровської облдержадміністрації та УДППЗ «Укрпошта» «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту». З початку квітня він став доступним у всіх відділеннях поштового зв’язку області. Ми попросили розповісти про цей проект начальника Центру поштового зв»язку № 5 Яріза Андрія Анатолійовича.
— Доброго дня, Андрій Анатолійович, розкажіть нашим читачам про сьогоднішню Пошту та, зокрема, про проект «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту»?
— Сьогодні пошта дуже багатогранна. Національний оператор поштового зв’язку УДППЗ «Укрпошта» пропонує не лише традиційний поштовий зв’язок. Постійно впроваджуються нові та систематично вдосконалюються існуючі поштові послуги. Наразі, споживачі мають змогу отримати близько 50 видів послуг.
Орієнтуючись на наших клієнтів, ми постійно вдосконалюємося і пропонуємо нашим клієнтам дуже зручні послуги.
Так, наприклад, іноді потрібно зробити термінове і важливе відправлення, яке має надійти у надзвичайно короткий строк. У такому випадку можна скористатися послугою «Пріоритетна пошта» або додатковим сервісом «Кур’єрська доставка» при пересиланні реєстрованих поштових відправлень, за якими такі відправлення обробляються першочергово та скорочуються терміни пересилання.
Пересилання грошових коштів можливо здійснити терміновим поштовим переказом, тривалість якого складає не більше 10 хвилин.
Також, ми вдало використовуємо мобільні технології. Для підтвердження вручення адресату вашого поштового відправлення, термінового поштового переказу ми пропонуємо послугу SMS-повідомлення.
Тепер, розкажу Вам про дуже цікавий та корисний проект «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту».
Проект стартував 15 жовтня 2012 року за ініціативи та підтримки Віце-прем’єр-міністра України Олександра Вілкула та генерального директора Укрпошти Оксани Плотнікової. Відзначу, що цей проект запроваджувався в пілотному режимі вперше в Україні на території Дніпропетровської області. Учасниками пілотного проекту були 6 відділень поштового зв’язку (ВПЗ) у м. Кривий Ріг, м. Марганець та Царичанському районі. Завдяки Дніпропетровській облдержадміністрації ці відділення обладнані сенсорними інформаційними кіосками, де передбачені всі необхідні матеріали про адміністративні послуги, забезпечено в режимі on-line відслідковування етапів виконання послуги. А також інформація про події, що відбуваються в області, можливість звернення до керівництва регіону.
Потрібно зауважити, що зарубіжні поштові оператори вже давно надають такі послуги і накопичили певний досвід у цьому напрямку. На сьогоднішній день, вони виступають повноцінним агентом установ, що надають адмінпослуги, тобто, виконують функції центру адміністративних послуг.
— З якою метою створювався проект та які функції виконує Укрпошта?
— Метою проекту є створення для клієнтів зручних умов доступу до адміністративних послуг з максимальною прозорістю та легкістю отримання результату.
По суті, пошта виступає посередником між центрами надання адмінпослуг і населенням.
Кожен громадянин, прийшовши у відділення поштового зв'язку або у себе вдома через листоношу, зможе:
- отримати всю необхідну інформацію та консультацію по адміністративним послугам;
- відправити оформлений пакет документів, необхідний для отримання адміністративних послуг, рекомендованим поштовим відправленням на адресу служби єдиного вікна, а потім також через пошту отримати результат (або у себе вдома).
За бажанням клієнта можна замовити кур’єрську доставку поштового відправлення.
— Отже, тепер будь-який мешканець, не виїжджаючи зі свого селища чи села, зможе оформити необхідний документ?
— Саме так! І особливо зручно це для мешканців саме сільських районів та віддалених районів міст. Для того, щоб отримати субсидію, оформити довідку про доходи чи установити та отримати статус «Ветерана праці» тощо – не потрібно їхати до райцентру. Фахівці «Укрпошти» (в поштовому відділенні або вдома) допоможуть громадянам оформити звернення та запити, відправити їх поштовим відправленням у відповідні державні інстанції. Отримати відповідь можна у відділенні поштового зв’язку, або за допомогою листоноші у себе вдома.
Завдяки пошті не потрібно витрачати особистий час та кошти на дорогу для оформлення адмінпослуг.
— Які види адміністративних послуг надаються через поштові відділення?
— Втілюючи проект у життя, наші фахівці намагалися підібрати найкорисніші та затребувані види адмінпослуг. Загалом на даний час у ВПЗ ЦПЗ №5 можна отримати документи по 22 адміністративним видам послуг.
Як відомо, держава компенсує частину витрат на оплату житлово-комунальних витрат громадянам, які не мають змоги платити в повному обсязі. Багато людей користуються цієї зручною можливістю. І Пошта допомагає в цьому – через поштові відділення можна оформити субсидію на відшкодування витрат на оплату комунальних послуг.
Дуже часто в різні інстанції необхідно надати довідку про отримані доходи (пенсію). І тут ми допоможемо нашим клієнтам оформити необхідний документ.
Окрім того, через Пошту можна отримати документи, що регулюють поводження із зеленими насадженнями. Це дуже важливо при реконструкції та ремонті об’єкту благоустрою чи території, видаленні аварійних, сухостійних дерев та відновленні світлового режиму в житловому приміщенні, що затіняється деревами.
Присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна. Послуга буде корисною у разі, якщо будівництво не завершено чи у разі визнання права власності на об’єкт нерухомості за рішенням суду. Багато тих, хто об’єднує декілька жилих приміщень в одне, і в цій ситуації також можна отримати ордер або акт через Пошту.
А скільки людей потребують встановити статус та отримати посвідчення! Ми допоможемо всім бажаючим відправити документи до відповідних органів щодо статусу батьків та дитини з багатодітної сім’ї, учасника війни, інваліда війни, ветерана праці, дитини війни тощо.