Розгляд звернень громадян в органах місцевого самоврядування м. Дніпродзержинська здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та інших нормативно-правових актів з питань розгляду звернень громадян.
На виконання вимог чинного законодавства питання щодо розгляду звернень громадян розглядаються двічі на рік на засіданнях виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради за результатами роботи півріччя та року.
З метою підготовки питання «Про виконання Закону України «Про звернення громадян» виконавчими органами Дніпродзержинської міської ради, Баглійською, Дніпровською, Заводською районними у місті радами та Карнаухівською селищною радою, підприємствами міста, що надають житлово-комунальні послуги громадянам, у 2014 році» на розгляд виконавчого комітету міської ради у березні 2015 року та вивчення стану організації роботи зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради та підприємствах міста, що надають житлово-комунальні послуги громадянам, на виконання розпорядження міського голови від 16.01.2015 №5-р «Про проведення перевірок на виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» у виконавчих органах міської ради» відділом звернень громадян міської ради у січні 2015 року проведено перевірки згідно із затвердженим графіком.
Перевірку проведено у 8 виконавчих органів міської ради за Методикою оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року №630, та показниками, за якими оцінюється цей рівень, а саме: департаменті житлово-комунального господарства та будівництва міської ради, управлінні транспортної інфраструктури та цивільного захисту населення міської ради, департаменті комунальної власності та земельних відносин міської ради (Варивода), управлінні освіти і науки міської ради (Баштаненко), департаменті охорони здоров’я та соціального захисту населення міської ради (Манаєнкова), управлінні промисловості та екології міської ради (Можейко), службі у справах дітей міської ради (Завалько), управлінні надання муніципальних послуг та розвитку підприємництва (Міський центр муніципальних послуг) міської ради (Гурська).
Рівень організації роботи зі зверненнями громадян оцінювався за показниками оцінювання, затвердженими цими розпорядженнями, а саме: за результатами перевірок виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та інших нормативно-правових актів з питань розгляду звернень громадян, аналізу відомостей, які містяться у реєстраційно-контрольних картках чи журналах реєстрації звернень громадян, що ведуться на паперових або електронних носіях, відповідях заявникам, архівних та аналітичних матеріалах, інших документах тощо.
Згідно з планом відділу звернень громадян міської ради на 2015 рік у приміщенні громадської приймальні Дніпродзержинської міської ради в лютому поточного року посадовими особами відділу було проведено анкетне опитування громадян з питань діяльності органів місцевого самоврядування міста, етичної поведінки посадових осіб, дотримання ними вимог антикорупційного законодавства при розгляді звернень громадян та наданні ними адміністративних послуг.
За результатами проведеного анонімного анкетного опитування громадян було здійснено аналіз відповідей громадян міста по кожному з наведених 13 питань, запропонованих в анкеті. Посадовими особами відділу звернень громадян міської ради зазначалася лише стать опитуваного та його соціальний стан. В анкетуванні взяло участь 48 громадян, з них за статтю – 28 жінок (58,3%) та 20 чоловіків (41,7%). За соціальним станом респонденти розподілилися наступним чином: робітників – 21 (43,8%);пенсіонерів – 10 (20,8%); військовослужбовець – 1 (0,2%); працівників бюджетної сфери – 8 (16,7%); безробітних – 8 (16,7%). Аналіз відповідей свідчить, що більшість опитуваних або повністю задоволені роботою місцевої влади (27%) або більше задоволені роботою місцевої влади, ніж ні (33%). Мають зауваження до роботи місцевої влади 14% громадян, цілком незадоволені 12%.
Результати опитування свідчать, що в умовах формування відкритого демократичного суспільства в Україні, настав час змінювати форми та методи управління місцевого самоврядування на засадах Європейської хартії місцевого самоврядування, які можуть забезпечити ефективне і доступне для громадянина управління, оскільки розвиток громади значною мірою залежить від ефективної діяльності самого органу місцевого самоврядування, його структури, персоналу, постановки завдань та пріоритетів діяльності.
Ураховуючи результати опитування громадян, проведено перевірки виконавчих органів місцевого самоврядування, під час яких особлива увага приділялася виявленим при опитуванні недолікам та пошуку шляхів їх усунення або вирішення.
Результати цих перевірок та результати опитування громадян розглянуто на засіданні виконавчого комітету міської ради 24.03.2015 з попереднім розглядом на засіданні постійно діючої міської комісії з питань розгляду звернень громадян при міському голові, прийнято рішенням виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради від 24.03.2015 №45 «Про виконання Закону України «Про звернення громадян» виконавчими органами Дніпродзержинської міської ради, Баглійською, Дніпровською, Заводською районними у місті радами та Карнаухівською селищною радою, підприємствами міста, що надають житлово-комунальні послуги громадянам, у 2014 році».
Для підготовки на засідання виконавчого комітету міської ради у липні 2015 року питання «Про організацію роботи зі зверненнями громадян на підприємствах міста, що надають житлово-комунальні послуги громадянам, у І півріччі 2015 року», на виконання розпорядження міського голови від 02.06.2015 №107-р «Про проведення перевірок на виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» на підприємствах міста, що надають житлово-комунальні послуги громадянам» згідно із затвердженим графіком посадовими особами відділу звернень громадян міської ради у червні 2015 року проведено перевірки на підприємствах міста, що надають житлово-комунальні послуги громадянам, з метою вивчення їх стану організації роботи зі зверненнями громадян.
Перевірку проведено на 10 підприємствах міста, що надають житлово-комунальні послуги громадянам, за зазначеною вище Методикою та показниками, а саме: ТОВ «Теплосервіс» (Грицан); комунальне підприємство «Дніпродзержинськтепломережа»; комунальне виробниче підприємство Дніпродзержинської міської ради «Міськводоканал»; комунальне житлово-експлуатаційне підприємство «Оріон»; ТОВ «Стелла»; ТОВ «Оселя»; ТОВ «Толока»; Дніпродзержинський район електричних мереж ПАТ «ДТЕК Дніпрообленерго»; Дніпродзержинське районне відділення енергозбуту ПАТ «ДТЕК Дніпрообленерго»; Дніпродзержинське управління з експлуатації газового господарства ПАТ «Дніпропетровськгаз».
При проведенні перевірок зазначених вище підприємств ураховувалися показники оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян, особливу увагу приділялася умовам, які створено для відвідувачів на підприємстві, можливість ознайомлення громадян з інформацією на інформаційних стендах (нормативно-правових актів з питань розгляду звернень громадян та надання житлово-комунальних послуг, графіків проведення особистих прийомів громадян керівництвом підприємства, зразків звернень, затверджених тарифів на житлово-комунальні послуги, норми споживання та якості цих послуг тощо).
З метою оцінювання якості роботи підприємств міста, що надають житлово-комунальні послуги, було розроблено та затверджено анкету для громадян – споживачів цих послуг з метою проведення моніторингу громадської думки. Анкетне опитування громадян проводилося в приміщенні громадської приймальні Дніпродзержинської міської ради в період з 22.06.2015 по 03.07.2015.
Результати опитування розглядатимуться на засіданні виконавчого комітету міської ради у липні 2015 року.
Згідно з чинним законодавством, Регламентом виконавчих органів міської ради, положенням про відділ, посадовими інструкціями працівники відділу щоденно ведуть співбесіду із громадянами, надають їм роз’яснення та консультації з питань звернень громадян, реєструють звернення, здійснюють діловодне опрацювання з подальшим аналізом виконання та підготовкою справ до архівного зберігання. Також відділ щоденно співпрацює з виконавчими органами міської ради в питаннях здійснення контролю за виконанням звернень громадян шляхом нагадування, як в письмовій формі, так і усній (в телефонному режимі).
У ІІ кварталі 2015 року до Дніпродзержинської міської ради, Баглійської, Дніпровської, Заводської районних у місті рад та Карнаухівської селищної ради на розгляд надійшло 3307 звернень, з них:
- до Дніпродзержинської міської ради – 2545 звернень (77,0%);
- до районних у місті та Карнаухівської селищної рад – 762 звернення (23,0%).
Усі звернення реєструються згідно із Класифікатором звернень громадян, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, а саме:
- за видом звернення: пропозиції (зауваження) - 15 (0,5%); заяви (клопотання) - 2896 (87,6%); скарги - 396 (11,9%);
- за статтю: чоловіків - 1351 (40,9%); жінок - 1956 (59,1%);
- за соціальним станом: пенсіонерів - 1043 (31,5%), робітників - 658 (19,9%), працівників бюджетної сфери - 78 (2,4%), державних службовців - 7 (0,2%); військовослужбовців 76 (2,3%), підприємців - 35 (1,1%), безробітних - 232 (7,0%), студентів, учнів - 23 (0,7%), служителів релігійних організацій - 1 (0,1%), інших (заявниками не зазначено) - 1154 (34,8%);
- за суб’єктом звернення: колективних - 127 (3,8%), в них 1589 підписів; індивідуальних - 3085 (93,3%), анонімних - 95 (2,9%);
- за категорією громадян (пільгової категорії громадян - 774 (23,4% від загальної кількості громадян): інваліди ВВВ - 3 (0,1%); інваліди війни - 21 (0,6%); учасники бойових дій - 37 (1,1%); учасники війни - 44 (1,3%); дитина війни - 200 (6,0%); ветерани праці - 82 (2,5%); одинока мати – 66 (2,0%); Матерів – Героїнь - 1 (0,1%); багатодітні сім’ї - 152 (4,6%); осіб, які потерпілі від наслідків аварії на ЧАЕС - 3 (0,1%); учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС - 10 (0,3%); інваліди загального захворювання та дитинства - 155 (4,7%); діти - 1 (0,1%); інші (заявниками не зазначено) - 2532 (76,5%).
За результатами розгляду звернень: вирішено (задоволено) – 887 (26,8%); у стадії розгляду (на контролі до повного виконання)– 536 (16,2%); дано роз’яснення – 1873 (56,7%); надіслано за належністю відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» - 11 (0,3%).
До Дніпродзержинської міської ради, Баглійської, Дніпровської, Заводської районних у місті та Карнаухівської селищної рад на розгляд надійшло 2953 письмових звернень (89,3% від загальної кількості звернень громадян, що надійшли до органів місцевого самоврядування), з них: до Дніпродзержинської міської ради – 2397 (94,2% від загальної кількості звернень, які надійшли до міської ради, та 81,2% від загальної кількості письмових звернень, які надійшли на розгляд до органів місцевого самоврядування міста), в т.ч. з вищих органів влади – 1923 (80,2%); прокуратури міської та районних) – 10 (0,4%); громадян міста – 438 (18,3%); інших (звернення з інших міст) – 12 (0,5%), об’єднань громадян, партій, громадських організацій – 1 (0,05%), депутатів обласної ради – 7 (0,3%); депутатів місцевих рад – 1 (0,05%); інших установ, організацій, підприємств – 5 (0,2%).
За період з 01.04.2015 по 30.06.2015 розглянуто 1410 звернень громадян, що надійшли до Дніпродзержинської міської ради з урядової телефонної «гарячої лінії», на які здійснено належне оперативне реагування. Усі звернення опрацьовано без порушення строку виконання: промислової політики – 1; транспорту і зв’язку – 30; економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва – 24; соціального захисту – 274; праці і заробітної плати – 79; охорони здоров'я – 74; комунального господарства – 845; житлової політики – 8; екології та природних ресурсів – 2; забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 22; сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 4; культури та культурної спадщини, туризму – 1; освіти, науково, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 25; інформаційної політики; діяльності засобів масової інформації – 2; діяльності органів місцевого самоврядування – 18; державного будівництва, адміністративно - територіального устрою – 1.
За результатами розгляду звернень: вирішено (задоволено) – 228 (16,2%); надано роз’яснення – 1061 (75,3%); перебуває на розгляді та опрацюванні – 119 (8,4%); перебуває на контролі (до повного виконання) – 2 (0,1%).
За період з 01.04.2015 по 30.06.2015 надійшло з багатоканальної телефонної лінії «Контакт-центр «Гаряча лінія голови облдержадміністрації» 459 звернень громадян з питань: промислової політики – 1; транспорту і зв'язку – 12; економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва – 10; соціального захисту – 28; праці і заробітної плати – 17; охорони здоров’я – 1; комунального господарства –370; житлової політики – 3; забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян – 6; сім'ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 1; освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 8; діяльності органів місцевого самоврядування – 2.
За результатами розгляду звернень: вирішено (задоволено) – 95 (20,7%); надано роз’яснення – 256 (55,8%); перебуває на розгляді та опрацюванні – 43 (9,4%); перебуває на контролі (до повного виконання) – 65 (14,1%).
До районних у місті та Карнаухівської селищної рад надійшло на розгляд 556 письмових звернень, що становить 18,8% від загальної кількості письмових звернень, які надійшли на розгляд до органів місцевого самоврядування.
На особистий прийом до керівників міської ради, районних у місті рад та Карнаухівському селищному голові звернулося 354 громадянина. На особисті прийоми до керівництва міської ради та її виконавчого комітету звернулося 148 громадян, що становить 41,8% від загальної кількості громадян, які звернулися на особистий прийом до керівництва міської влади.
У ІІ кварталі 2015 року громадянами у зверненнях, які надійшли до органів місцевого самоврядування міста, порушено 3514 питань. У загальній кількості звернень домінують питання комунального господарства - 1699 (48,3%), соціального захисту - 685 (19,5%); житлової політики - 231 (6,6%), аграрної політики і земельних відносин - 160 (4,6%), праці і заробітної плати - 121 (3,5%).
За звітний період звернулося 774 громадянина пільгової категорії, що становить 23,4% від загальної кількості звернень громадян, що надійшли до органів місцевого самоврядування.
За ІІ квартал 2015 року мешканцям міста надано грошову допомогу:за рахунок коштів міського бюджету – 617 громадянам (мешканцям міста та вимушеним переселенцям зі Сходу України) міста надана грошова допомога на суму 258 тис.300 грн.; за рахунок коштів районних та Карнаухівського селищного бюджетів – 76 громадянам на загальну суму 31 тис. 750 грн.
На «гарячу» телефонну лінію Дніпродзержинської міської ради звернулося 1367 мешканців міста (пільгова категорія - 10), які порушили 1367 питань, а саме з питань: житлової політики - 96; комунального господарства - 677; транспорту та зв’язку - 46; охорони правопорядку - 5; соціального захисту - 60; з інших питань - 483. За результатами розгляду питань: вирішено оперативно - 156; надано роз’яснення - 1011; передано на опрацювання - 200.
У І півріччі 2015 року до Дніпродзержинської міської ради, Баглійської, Дніпровської, Заводської районних у місті рад та Карнаухівської селищної ради на розгляд надійшло 6082 звернення, з них:
- до Дніпродзержинської міської ради – 4553 звернення (74,9%);
- до районних у місті та Карнаухівської селищної рад – 1529 звернень (25,1%).
Звернення зареєстровано згідно із Класифікатором звернень громадян, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, а саме:
- за видом звернення: пропозиції (зауваження) - 30 (0,5%); заяви (клопотання) - 5344 (87,9%); скарги - 708 (11,6%);
- за статтю: чоловіків - 2217 (36,5%); жінок - 3865 (63,5%);
- за соціальним станом: пенсіонерів - 1954 (32,1%), робітників - 1241 (20,4%), працівників бюджетної сфери - 144 (2,4%), державних службовців
- 14 (0,2%); військовослужбовців - 138 (2,3%), підприємців - 67 (1,1%), безробітних - 405 (6,7%), студентів, учнів - 38 (0,6%), служителів релігійних
- за суб’єктом звернення: колективних - 185 (3,1%), в них 2446 підписів; індивідуальних - 5737 (94,3%), анонімних - 160 (2,6%);
- за категорією громадян (пільгової категорії громадян - 1483 (24,4% від загальної кількості громадян): інваліди ВВВ - 10 (0,2%); інваліди війни - 30 (0,5%); учасники бойових дій - 45 (0,7%); учасники війни - 98 (1,6%); дитина війни - 374 (6,1%); ветерани праці - 126 (2,1%); одинока мати - 129 (2,1%); Матерів - Героїнь - 1 (0,02%); багатодітні сім’ї - 314 (5,2%); осіб, які потерпілі від наслідків аварії на ЧАЕС - 4 (0,08%); учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС - 23 (0,4%); інваліди загального захворювання та дитинства - 329 (5,4%); діти - 6 (0,1%); інші (заявниками не зазначено) - 4593 (75,5%).
За результатами розгляду звернень:- вирішено (задоволено)– 1984 (32,6%); у стадії розгляду (на контролі до повного виконання)– 614 (10,1%); дано роз’яснення – 3466 (57,0%); надіслано за належністю відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» – 15 (0,25%); відмовлено у задоволенні – 3 (0,05%).
До Дніпродзержинської міської ради, Баглійської, Дніпровської, Заводської районних у місті та Карнаухівської селищної рад на розгляд надійшло 5458 письмових звернень (89,7% від загальної кількості звернень громадян, що надійшли до органів місцевого самоврядування), з них: до Дніпродзержинської міської ради – 4353 (95,6% від загальної кількості звернень, які надійшли до міської ради, та 79,8% від загальної кількості письмових звернень, які надійшли на розгляд до органів місцевого самоврядування міста), в т.ч. з вищих органів влади – 3531 (81,1%); прокуратури (міської та районних) – 15 (0,3%); громадян міста – 764 (17,5%); інших (звернення з інших міст) – 20 (0,5%), об’єднань громадян, партій, громадських організацій – 1 (0,03%), депутатів обласної ради – 12 (0,3%); депутат місцевих рад – 1 (0,03%), правоохоронних органів – 1 (0,03%); інших установ, організацій, підприємств – 8 (0,2%).
За період з 01.01.2015 по 30.06.2015 розглянуто 2521 звернення громадян, що надійшли до Дніпродзержинської міської ради з урядової телефонної «гарячої лінії», на які здійснено належне оперативне реагування. Усі звернення опрацьовано без порушення строку виконання:промислової політики – 1; аграрної політики і земельних відносин – 2; транспорту і зв’язку – 76; економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва – 56; соціального захисту – 514; праці і заробітної плати – 125; охорони здоров'я – 145; комунального господарства – 1421; житлової політики – 25; екології та природних ресурсів – 2; забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 52; сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 6; культури та культурної спадщини, туризму – 2; освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 46; інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації – 2; діяльності органів місцевого самоврядування – 41; обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 4; державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 1.
За результатами розгляду звернень: вирішено (задоволено) – 504 (20,0%); надано роз’яснення – 1893 (75,1%); перебуває на розгляді та опрацюванні – 119 (4,7%); перебуває на контролі (до повного виконання)– 5 (0,2%).
За період з 01.01.2015 по 30.06.2015 надійшло з багатоканальної телефонної лінії «Контакт-центр «Гаряча лінія голови облдержадміністрації» 922 звернення громадян, з питань: промислової політики – 1; транспорту і зв'язку – 22; економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва – 14; соціального захисту – 51; праці і заробітної плати – 42; охорони здоров’я – 1; комунального господарства – 722; житлової політики – 7; забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян – 17; сім'ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 2; освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 22; діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин – 1; діяльності органів місцевого самоврядування – 19; обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 1.
За результатами розгляду звернень:вирішено (задоволено) – 234 (25,4%); надано роз’яснення – 556 (60,3%); перебуває на розгляді та опрацюванні – 43 (4,7%); перебуває на контролі (до повного виконання)– 89 (9,6%).
До районних у місті та Карнаухівської селищної рад надійшло на розгляд 1105 письмових звернень, що становить 20,2% від загальної кількості письмових звернень, які надійшли на розгляд до органів місцевого самоврядування.
На особистий прийом до керівників міської ради, районних у місті рад та Карнаухівському селищному голові звернулося 624 громадянина.
На особисті прийоми до керівництва міської ради та її виконавчого комітету звернулося 200 громадян, що становить 32,1% від загальної кількості громадян, які звернулися на особистий прийом до керівництва міської влади.
На виконання розпорядження міського голови від 01.12.2013 №300-р (зі змінами) «Про проведення особистого прийому громадян, «прямої» телефонної лінії та функціонування цілодобової «гарячої» телефонної лінії» у березні 2015 року на «пряму» телефонну лінію з керівництвом Дніпродзержинської міської ради та її виконавчого комітету звернулось 2 громадянина з питань будівництва та житлової політики (поліпшення житлових умов); у квітні 2015 року – 3 громадянина з питань житлово-комунального господарства; у травні 2015 року – 1 громадянин з питань житлово-комунального господарства; у червні 2015 року – 2 громадянина з питань транспортного сполучення та вартості перевезень.
У І півріччі 2015 року громадянами у зверненнях, які надійшли до органів місцевого самоврядування міста, порушено 6359 питань. У загальній кількості звернень домінують питання комунального господарства - 2816 (44,3%), соціального захисту - 1381 (21,7%); житлової політики - 422 (6,6%), аграрної політики і земельних відносин - 291 (4,6%), сім'ї, дітей, молоді, ґендерної рівності, фізичної культури і спорту - 235 (3,7%), діяльності органів місцевого самоврядування - 216 (3,4%).
За звітний період звернулося 1483 громадян пільгової категорії, що становить 24,4% від загальної кількості звернень громадян, що надійшли до органів місцевого самоврядування.
У І півріччі 2015 року мешканцям міста надано грошову допомогу: за рахунок коштів міського бюджету – 1113 громадянам (мешканцям міста та вимушеним переселенцям зі Сходу України) міста надана грошова допомога на суму 430 тис.500 грн.; за рахунок коштів районних та Карнаухівського селищного бюджетів – 122 громадянам на загальну суму 45 тис. 450 грн.
У І півріччі 2015 року на «гарячу» телефонну лінію Дніпродзержинської міської ради звернулося 2842 мешканця міста (пільгова категорія - 28), які порушили 2842 питання, а саме з питань: житлової політики - 234; комунального господарства - 1235; транспорту та зв’язку - 101; охорони правопорядку - 8; соціального захисту - 88; з інших питань - 1176. За результатами розгляду питань: вирішено оперативно - 351; надано роз’яснення - 2124; передано на опрацювання - 367.
На виконання ст. 11 Закону України «Про безоплатну правову допомогу» з метою забезпечення реалізації громадянами конституційного права на безоплатну первинну правову допомогу видано розпорядження міського голови «Про організацію надання безоплатної первинної допомоги» (від 18.08.2011 №162-р), яким передбачено проведення у Дніпродзержинській міській раді особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги. Надання безоплатної первинної правової допомоги у міській раді здійснюється головним спеціалістом – юрисконсультом відділу звернень громадян міської ради в громадській приймальні Дніпродзержинської міської ради. За період з 01.04.2015 по 30.06.2015 надано безоплатну первинну правову допомогу 24 громадянам міста, з 01.01.2015 по 30.06.2015 надано безоплатну первинну правову допомогу 62 громадянам міста.