Головна / Posylannya / ODPI informuye /
2015-10-13 16:12:27
          
До уваги суб’єктів господарювання

 Оновлені довідники податкових пільг станом на 01.10.2015

 

  Державна фіскальна служба України оновила довідники пільг станом на 01.10.2015:

-          Довідник №76/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;

-          Довідник №76/2 інших податкових пільг.

Оновлені довідники податкових пільг станом на 01.10.2015 розміщені на головній сторінці офіційного веб-порталу (sfs.gov.ua) у розділі «Довідники» (підрозділ «Довідники пільг») за посиланням:

http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

                                                                                                                           Сектор комунікацій 

                                                                                                                          Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

До уваги платників єдиного внеску!

 

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 №413 (далі – Постанова №413) визначений порядок повідомлення Державній фіскальній службі (далі – ДФС) та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу.

Ця Постанова була прийнята відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП), яка містить положення про укладення трудового договору.

Статтею 259 КЗпП визначено, що державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами –підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

При цьому штрафи, зазначені у частині другій статті 265 КЗпП, накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 №423 (далі – Положення №423), Міністерство соціальної політики України (Мінсоцполітики) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України і який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері, зокрема, трудових відносин.

Одними з основних завдань Мінсоцполітики є, зокрема, забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері трудових відносин та здійснення державного нагляду та контролю за додержанням вимог законодавства про працю (пункт 3 Положення №423),

Також Мінсоцполітики відповідно до покладених завдань інформує у межах повноважень, передбачених законом, та надає роз’яснення щодо реалізації державної політики з питань, що належать до компетенції Мінсоцполітики (підпункт 103 пункту 4 Положення №423).

Відповідно до норм Постанови №413 органи ДФС лише приймають від субєктів господарювання повідомлення про прийняття працівника на роботу, проте не регулюють питання трудових відносин, встановлених статтею 24 КЗпП щодо укладення трудового договору.

                                                                                                                           Сектор комунікацій 

                                                                                                                          Дніпродзержинської ОДПІ

 

Дата початку тимчасової окупації території України визначена

 

 

Президент України підписав Закон України від 15.09.2015 №685-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення дати початку тимчасової окупації», який набрав чинності 09.10.2015 (далі – Закон №685) (опубліковано у газеті «Голос України» від 08.10.2015 №187).

Законом №685 внесені зміни до:

1. Закону України від 15.04.2014 №1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» щодо визначення 20 лютого 2014 року датою початку тимчасової окупації України.

2. Закону України від 12.08.2014 №1636-VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» у частині уточнення дати (01.03.2014), з якої до платників податків, які станом на початок тимчасової окупації мали місцезнаходження на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, не застосовуються фінансові та штрафні санкції за порушення вимог порядку подання, обчислення, правильності заповнення податкових декларацій (податкової звітності) та повноти сплати сум податків і зборів.

                                                                                                                           Сектор комунікацій 

                                                                                                                          Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

До уваги платників єдиного податку – фізичних осіб:

порядок звітування за новою формою

 

 

Наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за №800/27245,    (далі – наказ №578), затверджена нова форма податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (далі – декларація платника     ЄП – ФОП).

Наказ №578 набрав чинності 28.07.2015, тобто з дня його офіційного опублікування.

Згідно з пунктом 294.1 статті 294 Кодексу податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої та другої груп є календарний рік.

Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої групи є календарний квартал.

Відповідно до пункту 296.2 статті 296 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платники   ЄП – ФОП першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески, визначені пунктом 295.1 статті 295 Кодексу.

Платники ЄП – ФОП третьої групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду (пункт 296.3 статті 296 Кодексу).

Форми податкових декларацій платника єдиного податку, визначені підпунктами 296.2 – 296.3 статті 296 Кодексу, затверджуються у порядку, встановленому статтею 46 Кодексу.

До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення (пункт 46.6 статті 46 Кодексу).

З огляду на те, що базовим податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої групи є календарний квартал, то форма декларації платника ЄП – ФОП, затверджена наказом №578, буде використовуватись такими платниками для складання звітності за 2015 рік, починаючи з 01.01.2016, у тому числі і для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди.

Вказана форма декларації також рекомендована для подання платниками єдиного податку першої та другої груп за річний податковий (звітний) період – 2015 рік.

Дане роз’яснення розміщене у категорії 107.08 (строки подання звітності та порядок її заповнення) Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням:

 

http://zir.sfs.gov.ua/main/bz/view/?src=ques

                                                                                                                           Сектор комунікацій 

                                                                                                                          Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

До уваги платників податку на прибуток:

закриті рахунки з обліку надходжень до бюджетів авансових внесків

 

 

 

У зв’язку із внесенням змін до бюджетної класифікації наказом Міністерства фінансів України від 20.07.2015 №651 «Про затвердження змін до бюджетної класифікації» у частині виключення кодів, передбачених для обліку надходжень авансових внесків з податку на прибуток підприємств, Державною казначейською службою України 06.10.2015 здійснено закриття рахунків з обліку надходжень до бюджетів авансових внесків з податку на прибуток підприємств.

Враховуючи викладене, перерахування сум авансових внесків з податку на прибуток підприємств повинно здійснюватися платниками на бюджетні рахунки за кодами бюджетної класифікації, передбаченими для обліку податку на прибуток підприємств.

                                                                                                                           Сектор комунікацій 

                                                                                                                          Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

Щодо проведення перевірок суб’єктів господарювання

 

 

Відповідно до пункту 37 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) контролюючі органи не здійснюють документальні позапланові виїзні перевірки щодо достовірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість    (далі – ПДВ), заявлених платником у звітних періодах, що настають після 01.07.2015.

З 1 липня поточного року призупиняється дія підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78, абзацу четвертого пункту 82.4 статті 82, пунктів 200.11 та 200.14 статті 200 Кодексу у частині проведення документальних позапланових виїзних перевірок сум бюджетного відшкодування ПДВ.

Звертаємо увагу, що мораторій на проведення у 2015 та 2016 роках перевірок платників, запроваджений пунктом 3 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі Закон – №71), не розповсюджується на перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб – підприємців з обсягом доходу понад 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік, які здійснюються виключно:

- з дозволу Кабінету Міністрів України;

- за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки;

- згідно з рішенням суду;

- згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

Зазначене обмеження не поширюється:

- з 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;

- з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи – підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій (пункт 3 розділу II Закону №71).

                                                                                                                           Сектор комунікацій 

                                                                                                                          Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

До уваги платників податку на прибуток

щодо обліку прибутку, звільненого від оподаткування!

 

Наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) від 30.04.15 №325 затверджена Узагальнююча податкова консультація щодо обліку прибутку, звільненого від оподаткування відповідно до вимог пунктів 154.8 та 154.9 статті 154 Податкового кодексу України (далі – Узагальнююча консультація №325).

Пункти 154.8 та 154.9 статті 154 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) передбачають розрахунок та облік прибутку, що звільняється від оподаткування, у межах фактичних витрат, що не перевищують загальну річну суму, визначених інвестиційними програмами.

Ведення окремого обліку доходу (прибутку) та витрат, пов’язаних з отриманням такого доходу (прибутку) з метою застосування пунктів 154.8 та 154.9 статті 154 Кодексу, відповідно до пункту 152.11 статті 152 Кодексу не передбачається.

Сума прибутку, що звільняється від оподаткування, відповідно до пунктів 154.8 і 154.9 статті 154 Кодексу відображається у додатку ПЗ до податкової декларації з податку на прибуток підприємства (далі – декларація). У рядку 09 таблиці 1 додатка ПЗ до декларації платники, що користуються пільгами згідно з пунктами 154.8 та 154.9 статті 154 Кодексу, зазначають суму прибутку, звільненого від оподаткування, а у рядках А1, А2, А3 цієї таблиці здійснюють прокреслення.

Узагальнююча консультація №325 розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:

 

http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/63694.html

                                                                                                                           Сектор комунікацій 

                                                                                                                          Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

Терміни розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів

 

Статтею 1 Закону України від 23.09.1994 №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №185) визначено, що виручка резидентів в іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності – з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.

Імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку (стаття 2 Закону №185).

Відповідно до змін, внесених до Закону №185 Законом України від 06.11.2012 №5480-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення інструментів впливу на грошово-кредитний ринок», які набрали чинності з 17.11.2012, Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені частиною 1 статей 1 та 2 Закону №185.

Зокрема, пунктом 1 постанови Правління Національного банку України від 03.09.2015 №581 «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України» (далі – постанова №581) встановлено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені статтями 1 та 2 Закону №185, здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.

Постанова набрала чинності з 04.09.2015 та діє до 04.12.2015 включно (пункт 9 постанови №581).

З урахуванням викладеного, починаючи з 04.09.2015 на період до трьох місяців розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів (робіт, послуг), передбачені в статтях 1 та 2 Закону №185, здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.

Відповідне питання – відповідь розміщене у категорії 114 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України.

                                                                                                                           Сектор комунікацій 

                                                                                                                          Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

Розміри ставок податку на додану вартість

 

 

Пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що об’єктом оподаткування податком на додану варті сит (далі – ПДВ) є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на обєкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі обєкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

в) ввезення товарів на митну територію України;

г) вивезення товарів за межі митної території України;

е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.

Відповідно до пункту 193.1 статті 193 Кодексу ставки ПДВ встановлюються від бази оподаткування у таких розмірах:

а) 20 відсотків;

б) 0 відсотків;

в) 7 відсотків по операціях з:

- постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також медичних виробів за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України;

- постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань, дозвіл на проведення яких надано центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.

Відповідно до підпункту «в» пункту 193.1 статті 193 Кодексу Постановою Кабінету міністрів України від 03.09.2014 №410 затверджено перелік медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків.

                                                                                                                           Сектор комунікацій 

                                                                                                                          Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

 

 

До уваги платників ПДВ – щодо бюджетного відшкодування!

 

 

Згідно з пунктом 200.5 статті 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) не мають права на отримання бюджетного відшкодування податку на додану вартість особи, які:

- були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів);

- мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).

Таким чином, особа, яка зареєстрована, як платник ПДВ менш, ніж 12 календарних місяців, має право включити до бюджетного відшкодування суми цього податку, сплачені при придбанні товарів/послуг, що використовуються для спорудження (будівництва) основних фондів, у тому числі і у разі, якщо обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців є меншими, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

Земельний податок - порядок застосування пільг

 

Наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) від 28.05.15 №379 затверджена Узагальнююча податкова консультація щодо застосування пільг із сплати земельного податку, встановлених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування (далі – Узагальнююча консультація №379).

З 1 січня 2015 року плата за землю, яка входить до складу податку на майно та справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, належить до місцевих податків, встановлення яких здійснюється органами місцевого самоврядування у порядку, визначеному Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс).

Сільські, селищні, міські ради у межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів (пункт 12.3 статті 12 Кодексу).

Статтею 7 Кодексу визначено загальні засади встановлення податків і зборів, зокрема, під час встановлення податку можуть передбачатися пільги та визначено порядок їх застосування.

Елементи податку, визначені у пункті 7.1 статті 7 Кодексу, підстави для надання податкових пільг та порядок їх застосування визначаються виключно Кодексом (пункт 7.4 статті 7 Кодексу).

Відповідно до пункту 284.1 статті 284 Кодексу органам місцевого самоврядування надано повноваження щодо встановлення ставок плати за землю та пільг щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об’єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат (пункт 30.2 статті 30 Кодексу).

Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право (пункт 284.2 статті 284 Кодексу).

Відповідно до пунктів 1 та 3 статті 73 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.

Отже, якщо рішення органу місцевого самоврядування щодо встановлення пільг із сплати земельного податку прийнято, то таке рішення є обов’язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами з урахуванням строків, визначених таким рішенням.

Узагальнююча консультація №379 розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:

http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/63743.html

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

Ставки єдиного податку для фізичних осіб – платників єдиного податку

 

 

Відповідно до пункту 293.1 статті 293 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) ставки єдиного податку для фізичних осіб – платників єдиного податку (далі – ФОП ЄП):

- першої – другої груп встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року;

- третьої групи – у відсотках до доходу (відсоткові ставки).

Пунктом 293.2 ст. 293 Кодексу визначено, що фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для ФОП, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

- для першої групи – у межах до 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати;

- для другої групи – у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

Згідно з пунктом 293.3 статті 293 Кодексу відсоткова ставка єдиного податку для ФОП ЄП третьої групи встановлюється у розмірі:

1) 2 відсотки доходу – у разі сплати податку на додану вартість (далі – ПДВ) згідно з Кодексом;

2) 4 відсотки доходу – у разі включення ПДВ до складу ЄП.

Для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, ставка єдиного податку встановлюється у розмірі, визначеному підпунктом 2 пункту 293.3 статті 293 Кодексу, тобто 4%.

Згідно з пунктом 293.4 статті 293 Кодексу ставка єдиного податку встановлюється для платників ЄП першої – третьої групи (фізичні особи – підприємці) у розмірі 15 відсотків:

1) до суми перевищення обсягу доходу, визначеного у підпунктах. 1, 2 і 3 пункту 291.4 статті 291 Кодексу;

2) до доходу, отриманого від провадження діяльності, не зазначеної у реєстрі платників єдиного податку, віднесеного до першої або другої групи;

3) до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж зазначений у цій главі;

4) до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування;

5) до доходу, отриманого платниками першої або другої групи від провадження діяльності, яка не передбачена у підпунктах 1 або 2 пункту 291.4 статті 291 Кодексу відповідно.

У разі здійснення платниками ЄП першої і другої груп кількох видів господарської діяльності застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений для таких видів господарської діяльності (пункт 293.6 статті 293 Кодексу).

У разі здійснення платниками ЄП першої і другої груп господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної або міської ради застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений цією статтею для відповідної групи таких платників єдиного податку (пункт 293.7 статті 293 Кодексу).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі Державної фіскальної служби України. Дане роз’яснення розміщене у категорії 107.05 ставки єдиного податку.

Нагадуємо, що відповідно до статті 8 Закону України від 28.12.2014       №80-VIII «Про державний бюджет України на 2015 рік» із змінами та доповненнями станом на 01.01.2015 встановлена мінімальна заробітна плата у розмірі 1218 гривень на місяць.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

Оподаткування заробітної плати

 

 

Відповідно до підпункту 14.1.48 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.

Під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, – обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності (пункт 164.6 статті 164 Кодексу).

Згідно з пунктом 167.1 статті 167 Кодексу ставка податку становить           15 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пунктах 167.2 – 167.6 Кодексу) у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, якщо база оподаткування для місячного оподатковуваного доходу не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (далі – мінімальна заробітна плата).

Якщо база оподаткування, яка визначена з урахуванням норм пункту 164.6 статті 164 Кодексу щодо доходів, зазначених в абзаці першому цього пункту, в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка                 20 відсотків.

Отже, при оподаткуванні доходів, нарахованих (виплачених, наданих) у формі заробітної плати, спочатку визначається база оподаткування, а потім до бази оподаткування застосовується ставка податку 15% та/або 20%.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі Державної фіскальної служби України. Дане роз’яснення розміщене у категорії 103.02 об’єкт оподаткування.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

До уваги фізичних осіб – платників єдиного податку третьої групи!

 

 

Відповідно до пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

З урахуванням зазначеної норми, звертаємо увагу фізичних осіб – платників єдиного податку третьої групи, що податкова декларація платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця за 3 квартал 2015 року подається за діючою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 21.12.2011 №1688 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.112012 №1159, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.11.2012 за № 1998/22310).

У зв’язку із зміною з 01.01.2015 розміру ставок єдиного податку для платників спрощеної системи 3 групи, підприємці при заповненні декларації зазначають дохід, що оподатковується за ставкою 2% або 4%, у рядках, в яких передбачено відображення доходу за ставкою 3% або 5% відповідно, аналогічно зазначається сума податку.

Також нагадуємо про прийняття нормативно – правових актів, що безпосередньо стосуються адміністрування єдиного податку, які набрали чинності з 28.07.2015, а саме:

- наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за №800/27245,    (далі – наказ №578), яким внесено зміни до форми податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця у зв’язку з оптимізацією груп платників єдиного податку – фізичних осіб з 01.01.2015;

- наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №579 «Про затвердження форм книги обліку доходів і книги обліку доходів і витрат та порядків їх ведення», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за №799/27244, (далі – наказ №579).

Звертаємо увагу, що форма податкової декларації платника єдиного  податку – фізичної особи – підприємця, затверджена наказом №578, буде використовуватись такими платниками для складання звітності за 2015 рік, починаючи з 01.01.2016.

Разом з тим, повідомляємо, що платники єдиного податку – фізичні особи не зобов’язані перереєстровувати книги обліку доходів і книги обліку доходів і витрат, так як згідно з пунктом 5 наказу №579 книги, зареєстровані до набрання чинності цим наказом, діють до їх закінчення.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

З 1 жовтня розпочалося звітування

за вересень, 3-й квартал та 9-ть місяців 2015 року

 

Податкові декларації, крім випадків, передбачених Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс), подаються за базовий звітний період, що дорівнює:

- календарному місяцю – протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 Кодексу);

- календарному кварталу або календарному  – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (підпункт 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Кодексу).

Таким чином, термін надання податкових декларацій за звітний період вересень 2015 року – з 1 жовтня по 20 жовтня включно 2015 року, за 3-й квартал та 9-ть місяців поточного року – з 1 жовтня по 9 листопада включно 2015 року.

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкових декларацій (розрахунків) передбачена статтею 120 Кодексу, а саме:

- неподання або несвоєчасне подання податкових декларацій (розрахунків) платником податків або іншими особами, зобовязаними нараховувати та сплачувати податки, збори, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі     170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання;

- ті ж самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

 

 

До уваги приватних нотаріусів!

 

 

Наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) від 17.07.15 №507 затверджена Узагальнююча податкова консультація щодо подання до контролюючого органу фізичними особами, які здійснюють приватну нотаріальну діяльність, інформації про посвідчені договори продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна між фізичними особами, продажу (обміну) рухомого майна між стороною (сторонами), про видачу свідоцтв про право на спадщину та/або посвідчені договори дарування (далі – Узагальнююча консультація №507).

При нотаріальному посвідченні договорів продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна між фізичними особами, продажу (обміну) рухомого майна між стороною (сторонами) цього договору, видачі свідоцтв про право на спадщину та/або нотаріальному посвідченні договорів дарування приватний нотаріус повинен щокварталу подавати до контролюючого органу за місцем розташування свого робочого місця Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ), у строки встановлені для податкового кварталу.

Узагальнююча консультація №507 розміщена на офіційному порталі ДФС України за посиланням:

 

http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/63835.html.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                    

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

Про використання свідоцтв платників ПДВ

 

  Державною фіскальною службою України у листі від 31.08.2015     №32216/7/99-99-11-01-01-17 (далі – лист ДФС України №32216) надано роз’яснення щодо використання свідоцтв про реєстрацію платника податку на додану вартість (далі – ПДВ).

Законом України від 24.10.2013 №657-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень» з 1 січня 2014 року були відмінені свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ та забезпечено право платників ПДВ отримати витяги із реєстру платників ПДВ (далі – Реєстр) в контролюючих органах (пункт 183.9 статті 183 розділу Податкового кодексу України (далі – Кодекс)). Витяг діє до внесення змін до Реєстру.

До 19.11.2014, як витяги з Реєстру могли застосовуватись свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ.

На сьогодні у випадках, коли законодавство передбачає надання особою витягу з Реєстру чи його копії, копії свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ чи іншого документального підтвердження факту реєстрації платником ПДВ, має надаватись чинний витяг з Реєстру. Порядок отримання платником ПДВ витягу з Реєстру визначений пунктом 7.6 розділу VII Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 14.11.2014 №1130, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1456/26233, який набрав чинності 19.11.2014.

Отримання всіма платниками ПДВ витягу із Реєстру не є обов’язковим. Дані із Реєстру щоденно оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua). За запитом в електронній формі платнику ПДВ можуть бути надані довідки із Реєстру про реєстрацію його контрагентів як платників ПДВ. Окрім того, платник ПДВ може отримати витяг із Реєстру в електронному вигляді.

Лист ДФС України №32216 розміщений на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:

 

http://sfs.gov.ua/samozaynyatim-osobam/derjavna-reestratsiya-ta-obl/listi-dps-ukraini/214750.html.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

Термін сплати грошового зобов’язання,

визначеного у податковому повідомленні – рішенні

 

 

Пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу України від 02.12.2010  №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов’язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт:

невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації;

завищення розміру задекларованого від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу;

заниження або завищення суми податкових зобов’язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Згідно з пунктом 57.3 статті 57 Кодексу, у разі визначення грошового зобов’язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 – 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 Кодексу, платник податків зобов’язаний сплатити нараховану суму грошового зобов’язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов’язання платник податків зобов’язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                    

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

 

 

 

До уваги сільськогосподарських підприємств!

 

  Державною фіскальною службою України у листі від 11.09.2015                 №33835/7/99-99-19-03-01-17 «Щодо цільового використання коштів, що акумульовані сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках» (далі – лист ДФС України №33835) надані роз’яснення щодо порядку використання сільськогосподарськими підприємствами коштів, акумульованих на спеціальних електронних рахунках.

Кошти, перераховані платником податку зі спеціального рахунку, відкритому у банку або органі, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на основний або додатковий електронний рахунок, з метою збільшення реєстраційної суми, вважаються такими, що використані не на виробничі цілі, тобто використані не за цільовим призначенням, та підлягають стягненню до бюджету відповідно до пункту 123.2 статті 123 Податкового Кодексу України із застосуванням відповідних штрафних санкцій.

Лист ДФС України №33835 розміщено на офіційному порталі ДФС України за посиланням:

 

http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/63976.html

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                    

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

Платники екологічного податку звітують за новою формою, починаючи з четвертого кварталу 2015 року

 

Наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497 (далі – наказ №715), який набрав чинності з дня його офіційного опублікування, тобто  25.09.2015 («Офіційний вісник України» від 25.09.2015 №74), затверджено нову форму Податкової декларації екологічного податку (далі – податок).

Відповідно до пункту 250.1 статті 250 Податкового кодексу України  від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) базовий податковий (звітний) період для податку дорівнює календарному кварталу.

Податкові декларації податку за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, подаються платниками податку протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу до контролюючих органів (пункт 250.2 статті 250 Кодексу).

Згідно з пунктом 46.6 статті 46 Кодексу до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Таким чином, Податкова декларація податку за третій квартал поточного року подається за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 №1010 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.01.2011 за №26/18764.

За четвертий квартал 2015 року та наступні податкові періоди платники екологічного податку звітують за новою формою, затвердженою наказом №715.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

Затверджено новий порядок управління ризиками при здійсненні митного контролю

 

 

Відповідно до статті 363 глави 52 розділу ХІ Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI з внесеними змінами та доповненнями та з метою забезпечення вибірковості митного контролю шляхом застосування системи управління ризиками  наказом Міністерства фінансів України від 31.07.2015 №684, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 21.08.2015 за №1021/27466,  затверджено Порядок здійснення  аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю (далі – Порядок №684).

Зазначеним Порядком встановлено єдиний підхід до здійснення органами Державної фіскальної служби аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю.

Порядок №684 набрав чинності 11.09.2015 (опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 11.09.2015 №70).

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

Спеціальні мита щодо імпорту в Україну

відповідних транспортних засобів – скасовані!

 

30.09.2015 набрало чинності рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (далі – Комісія) від 10.09.2015 №СП-335/2015/4442-06 «Про скасування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження та експорту» (опубліковано у газеті «Урядовий кур’єр» від 12.09.2015 № 68).

Відповідно до цього рішення скасовуються спеціальні мита щодо імпорту в Україну автомобілів легкових та інших моторних транспортних засобів, призначених переважно для перевезення людей (категорія М1 транспортні засоби, що мають не менше ніж 4 колеса, які використовуються для перевезення пасажирів та мають не більше 8 місць для сидіння, крім сидіння водія), з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 1000 см3, але не більш як 2200 см3, нові, які класифікуються згідно з УКТЗЕД за кодами    8703 22 10 00 та 8703 23 19 10, що мають гібридну силову установку (електродвигун з приводом на колеса автомобіля).

Спеціальні заходи застосовувались згідно з рішенням Комісії від 28.04.2012 №СП-275/2012/4423-08 терміном на три роки.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

Змінено порядок оскарження до суду узагальнюючих та індивідуальних податкових консультацій

 

 

Законом України від 17.07.2015 №655-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків» (далі – Закон №655), який набрав чинності з 01.09.2015, змінено, зокрема, порядок оскарження до суду узагальнюючих та індивідуальних податкових консультацій.

Так, відповідно до пункту 53.3 статті 53 Податкового кодексу України   від 02.12.2010 №2755-VI у редакції Закону №655 (далі – Кодекс) платник податків може оскаржити до суду наказ про затвердження узагальнюючої податкової консультації або надану йому індивідуальну податкову консультацію як правовий акт індивідуальної дії, викладені в письмовій або електронній формі, які, на думку такого платника податків, суперечать нормам або змісту відповідного податку чи збору.

Скасування судом наказу про затвердження узагальнюючої податкової консультації або індивідуальної податкової консультації є підставою для надання нової податкової консультації з урахуванням висновків суду.

Протягом 30 календарних днів із дня набрання законної сили рішенням суду про скасування наказу про затвердження узагальнюючої податкової консультації або індивідуальної податкової консультації центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або контролюючий орган з урахуванням висновків суду зобов'язані опублікувати узагальнюючу податкову консультацію або надати платнику податків індивідуальну податкову консультацію.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

До уваги платників податків – затверджено новий порядок заповнення платіжних документів!

 

  01.09.2015 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за №974/27419 (далі – наказ №666) (опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 01.09.2015 №67).

Відповідно до пункту 2 наказу №666 та визнано таким, що втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 №609 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.11.2013 за № 1878/24410.

Звертаємо увагу, що у пункті 3 Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів (далі – Порядок №666) наведені приклади заповнення поля «Призначення платежу» у розрахунковому документі:

Наказом №666 затверджений перелік кодів видів сплати, які вказуються у полі «Призначення платежу» розрахункового документа.

Згідно з пунктом 7 Порядку №666 визначено у разі заповнення поля «Призначення платежу» з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов’язання (код виду сплати 101 «Сплата суми податків і зборів / єдиного внеску»).

Повідомляємо, що застосування норми пункту 8 Порядку №666 щодо присвоєння коду виду сплати 140 «Надходження до бюджету коштів у рахунок погашення податкового боргу / недоїмки з єдиного внеску» буде можливим після затвердження Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) відповідного Порядку взаємодії структурних підрозділів органів ДФС у процесі визначення напряму сплати сум платниками, які мають податковий борг.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

Щодо проведення камеральних перевірок юридичних осіб

 

 .

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та порядку, встановлених цим Кодексом.

Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Кодексу камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій).

Пунктом 76.1 статті 76 Кодексу встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкова.

Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 Кодексу (пункт 76.2 статті 76 Кодексу).

Пунктом 86.2 статті 86 Кодексу визначено, що за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу.

Таким чином, камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність платників податків – юридичних осіб суцільним порядком за кожний звітний (податковий) період.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

 

 

До уваги фізичних осіб – платників податків!

 

З 25.09.2015 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №714 «Про затвердження форми Квитанції про прийняття податків і зборів», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02.09.2015 за №1048/27493 (далі – наказ №714) (опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 25.09.2015 №74).

Відповідно до статті 46, пункту 57.5 статті 57 і пункту 287.5 статті 287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями наказом №714 затверджено форму Квитанції про прийняття податків і зборів та визнано таким, що втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 27.12.2013 №856 «Про затвердження форми Квитанції про прийняття податків і зборів».

Звертаємо увагу, що фізичні особи – платники податків, які проживають у сільській та селищній місцевості, за квитанцією про прийняття податків і зборів, затвердженою наказом №714, можуть сплачувати податки і збори через каси сільських (селищних) рад (зокрема, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, плату за землю, транспортний податок).

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

Затверджена нова форма податкової декларації екологічного збору

 

З 25.09.2015 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497 (далі – наказ №715) (опубліковано в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 25.09.2015 №74).

Наказом №715 затверджено форму Податкової декларації екологічного податку та визнано таким, що втратив чинність наказ Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 №1010 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку».

Звертаємо увагу, що згідно з пунктом 46.6 статті 46 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі – Кодекс) зі змінами та доповненнями до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Нагадуємо, що базовим податковим (звітним) періодом для подання податкової декларації екологічного збору є календарний квартал (пункт 250.1 статті 205 Кодексу).

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

Про особливості формування

Реєстру неприбуткових установ та організацій

 

 Законом України від 17.07.2015 №652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» (далі – Закон №652), який набрав чинності 13.08.2015, внесені зміни до Податкового кодексу України (далі Кодекс), направлені на удосконалення регулювання правового статусу та оподаткування неприбуткових організацій.

До затвердження Кабінетом Міністрів України Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі – новий Реєстр неприбуткових установ та організацій) діє Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Міністерства фінансів України №37 від 24.01.2013.

Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом №652, не підлягають виключенню з цього Реєстру до 01.01.2017.

Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом №652, що відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 Кодексу, включаються контролюючим органом до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій. За бажанням неприбуткової організації вона може подати до контролюючого органу копії установчих документів.

Такий порядок встановлено пунктом 34 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

Згідно з пунктом 35 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом №652, що не відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов’язані до 01.01.2017 привести свої установчі документи у відповідність із нормами Кодексу та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.

Неприбуткові підприємства, установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами пункту 133.4 статті 133 Кодексу, після 01 січня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

 

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

До уваги платників збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ

 

 Наказом Міністерства фінансів України від 20.07.2015 №654 «Про затвердження форми Податкової декларації збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.08.2015 за №947/27392 (далі – Наказ №654), який набрав чинності 28.08.2015публікування (опублікований в «Офіційному віснику України» 28.08.2015 №66) затверджено форму Податкової декларації збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності (далі – збір).

Відповідно до підпункту 1.6 пункту 29 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (далі – Кодекс) базовий податковий (звітний) період для Збору є календарний місяць

Податкові декларації збору за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, подаються платниками збору протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця, контролюючим органам за місцем податкової реєстрації (підпункт 1.7 пункту 29 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

Згідно з пунктом 46.6 статті 46 Кодексу до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Таким чином, Податкова декларація збору за серпень поточного року подається за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 №1017 «Про затвердження форми Податкової декларації зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.01.2011 за №36/18774, а за вересень та наступні податкові періоди за новою формою, затвердженою Наказом №654.

Отже, за вересень 2015 року Податкова декларація збору повинна бути надана платниками збору за формою, затвердженою наказом №654, не пізніше 20 жовтня поточного року.

 

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

 

Щодо термінів надсилання поштою податкових декларацій

 

З 1 вересня 2015 року у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку має надіслати таку декларацію не пізніше ніж за п'ять днів до закінчення граничного строку її подання. Раніше, таке відправлення необхідно було здійснити за десять днів. Відповідна норма передбачена Законом України від 17 липня №655-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків».

Також звертаємо увагу: податкова декларація відправляється на адресу відповідного контролюючого органу за місцем реєстрації платника податку.

Водночас, податкова звітність в електронній формі повинна бути подана не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає граничний строк подачі.

 

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ