Головна / Posylannya / ODPI informuye /
2015-11-12 11:48:52
          
До уваги платників податків !

 До уваги платників: своєчасно звітуйте та сплачуйте податки!

 

 13 листопада 2015 року останній день

подання:

- звіту про фактичні витрати на виплату середнього заробітку працівникам, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період;

- звіту про використання РРО та книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за жовтень (форма №ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку;

- довідки про використані розрахункові книжки за жовтень;

 

сплати:

- авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб фізичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності;

 

19 листопада 2015 року останній день сплати:

- податку на прибуток підприємства за 3-й квартал;

- частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до держбюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності, за 3-й квартал;

- ПДВ за 3-й квартал платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу;

- екологічного податку за 3-й квартал;

- рентної плати за користування надрами за 3-й квартал з урахуванням фактично сплачених авансових внесків;

- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за 3-й квартал з урахуванням фактично сплачених авансових внесків;

- рентної плати за спеціальне використання води за 3-й квартал;

- рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за 3-й квартал;

- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України за 3-й квартал з урахуванням фактично сплачених авансових внесків;

- збору за місця для паркування транспортних засобів за 3-й квартал;

- туристичного збору за 3-й квартал;

- єдиного податку з сум доходів, що оподатковуються за ставкою 15% та задекларовані у 3-у кварталі платниками єдиного податку – фізичними  особами – підприємцями першої та другої груп;

- єдиного податку юридичними та фізичними особами – підприємцями, віднесеними до третьої групи, за 3-й квартал.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 Забезпечення збереження ЕЦП важливо для платників!

У зв’язку із запровадженням системи електронного адміністрування податку на додану вартість (далі – СЕА ПДВ) усі платники ПДВ, починаючи з 1 січня 2015 року, зобов’язані надавати до контролюючого органу податкову звітність з ПДВ в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством (пункт 49.4 статті 49 ПКУ).

Електронний цифровий підпис (далі – ЕЦП) за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) (стаття 3 Закону України від 22.05.2003 №852-IV «Про електронний цифровий підпис» (далі – Закон №852)).

ЕЦП використовується фізичними та юридичними особами – суб’єктами електронного документообігу для ідентифікації підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі (стаття 4 Закону №852).

Конфіденційність інформації (неможливість доступу до неї будь-якої особи, що не володіє секретним кодом), зазначеної платником у звітних документах, наданих в електронному вигляді з використанням ЕЦП, забезпечується завдяки надійним криптографічним перетворенням. Безпека використання ЕЦП гарантується тим, що надійні засоби, які використовуються для роботи з ЕЦП, проходять експертизу у Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України.

При цьому, дуже важливо використовувати отримані ЕЦП відповідно до вимог чинного законодавства та за наявності підстав для блокування та/або скасування посиленого сертифіката відкритого ключа підписувача своєчасно звертатись до акредитованих центрів сертифікації ключів для негайного скасування сформованих ними посилених сертифікатів ключів. Перелік таких підстав викладено у статті 13 Закону №852. Так, зокрема, акредитований центр сертифікації ключів негайно скасовує сформований ним посилений сертифікат ключа у разі компрометації особистого ключа, тобто будь-якої події та/або дії, що призвела або може призвести до несанкціонованого використання особистого ключа.

На сьогоднішній день питання конфіденційності інформації, яка надається платниками засобами телекомунікаційного зв’язку з використанням ЕЦП, та надійність системи захисту використання ЕЦП, як ніколи актуальні.

Враховуючи, що надання документів з ПДВ до контролюючих органів здійснюється виключно в електронній формі з використанням ЕЦП, звертаємо увагу посадових осіб підприємств та платників ПДВ – фізичних осіб, а також усіх суб’єктів господарювання, які надають звітність засобами телекомунікаційного зв’язку з використання ЕЦП, на необхідність додержання простих запобіжних заходів щодо забезпечення збереження ЕЦП, а саме:

- не передавати особистих ключів іншим особам;

-  не залишати носії ЕЦП без нагляду;

- не залишати без супроводу відвідувачів офісу;

- при реєстрації на будь-яких ресурсах, у тому числі і на сайті, держпослуг не зберігати автоматичне введення пароля у браузері;

- не використовувати носій ЕЦП на чужих комп’ютерах.

У разі втрати електронного цифрового підпису його власником, з метою запобігання шахрайств з ЕЦП, необхідно негайно інформувати про цей факт акредитований центр сертифікації ключів, в якому він був отриманий, для негайного скасування посиленого сертифіката такого ЕЦП. 

 

 

До уваги платників ПДВ:

порядок заповнення реквізитів платіжного доручення

Відповідно до пункту 2001.2 статті 2001 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платникам податку на додану вартість (далі – ПДВ) автоматично відкриваються рахунки у системі електронного адміністрування ПДВ.

Рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – електронний рахунок) це рахунок, відкритий платнику податку у Державній казначейській службі України (далі – Казначейство), на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.

Казначейство відповідно до вимог статті 69 Кодексу надсилає Державній фіскальній слубі України (далі – ДФС) повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття.

Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника ПДВ про реквізити його електронного рахунка.

Інформація щодо порядку заповнення реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ розміщена на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (sfs.gov.ua) у розділі «ПОВІДОМЛЕННЯ ТА НАГАДУВАННЯ», а саме:

- у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника;

- у полі «Код» необхідно заповнювати податковий номер платника податку, за яким ведеться облік у контролюючих органах;

- у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;

- у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»;

- у полі «№ рахунка» необхідно заповнювати номер рахунка, вказаний в електронному повідомленні або отриманий у Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.

Поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповнювати згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Національного банку України від 21.01.2004 №22 зі змінами, що зареєстрована у Міністерстві юстиції України 29.03.2004 за №377/8976, (далі – Постанова №22).

Відповідно до пункту 3.8 глави 3 Постанови №22 реквізит «Призначення платежу» платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України.

У разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ у полі №4 друкується інформація про призначення платежу у довільній формі. Наприклад: «перераховано з власного поточного рахунка на електронний рахунок».

У розрахункових документах на сплату (стягнення) платежів до бюджету цей реквізит заповнюється з урахуванням вимог Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за №974/27419.

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ

 

 

Для платників ЄСВ:

 порядок заповнення звітності у разі донарахування

до мінімальної заробітної плати за попередні періоди

 

Починаючи з 01.06.2015 звітність щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) за травень 2015 року і за попередні періоди, починаючи з 01.01.2011, повинна подаватися згідно з формами, визначеними Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за №460/26905 (далі – Порядок №435).

Відповідно до пункту 9 розділу IV Порядку №435 тип нарахування з кодом «13» – це сума різниці між розміром мінімальної заробітної плати та фактично нарахованою заробітною платою за звітний місяць (із заробітної плати/доходу). Відповідно цей тип нарахування використовується для відображення сум різниці між розміром мінімальної заробітної плати та фактично нарахованою заробітною платою, що нараховуються у звітному місяці.

У випадках, коли необхідно відобразити донарахування до мінімальної заробітної плати, встановленої законом за місяць, за попередні звітні періоди, починаючи з травня 2015 року використовується тип нарахування з кодом «2» для відображення таких сум у таблиці 6 додатка 4 до Порядку №435. При цьому заповнюються лише реквізити 19 та 21 таблиці 6 додатка 4 до Порядку №435.

За звітні періоди по квітень 2015 року включно таке донарахування відображається лише у рядках 6.1.1, 6.1.2, 6.1.3 та 6.1.8 таблиці 1 додатка 4 до Порядку №435.

 

                                                                                                                           Сектор комунікацій                                                   

                                                                                                                           Дніпродзержинської ОДПІ