ПОЛОЖЕННЯ
про відділ контролю за використанням та експлуатацією житлового фонду адміністрації Дніпровського району
1. Відділ контролю за використанням та експлуатацією житлового фонду адміністрації Дніпровського району (далі - відділ) утворюється міською радою у складі адміністрації Дніпровського району та забезпечує в межах району у місті виконання покладених на нього повноважень та завдань.
2. Відділ підпорядкований заступнику голови адміністрації (згідно з розподілом посадових обов’язків), підзвітний і підконтрольний голові адміністрації Дніпровського району.
3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, Житловим Кодексом Української РСР, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, іншими нормативно-правовими актами, що регламентують діяльність адміністрації району з питань використання та експлуатації житлового фонду, а також цим Положенням.
4. Основними повноваженнями відділу є:
- реалізація державної політики комплексного розвитку житлового господарства з питань експлуатації та ремонту житла;
- виконання затверджених загальнодержавних та місцевих програм розвитку житла;
- створення сприятливих умов для забезпечення належного рівня та якості житлово-комунальних послуг, які надаються населенню;
- ведення обліку громадян: які потребують поліпшення житлових умов; які мають право на отримання квартир із житлового фонду соціального призначення; які потребують надання житлових приміщень з фондів житла для тимчасового проживання; організація роботи з розподілу та надання житла, що належить до комунальної власності, за умови узгодження з департаментом комунальної власності та земельних відносин міської ради як органом, уповноваженим управляти комунальною власністю м.Дніпродзержинська.
5. Відділ відповідно до визначених повноважень виконує такі завдання:
1) організовує:
- виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;
- виконання затверджених загальнодержавних та місцевих програм розвитку житла;
- створення сприятливих умов для забезпечення належного рівня та якості житлово-комунальних послуг, які надаються населенню;
- роботу районного штабу з питань житлово-комунального комплексу;
2) забезпечує:
- реалізацію державної політики комплексного розвитку житлового господарства з питань експлуатації та ремонту житла;
- захист персональних даних громадян, які перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов;
- надання консультативної, організаційно-методичної допомоги будинковим, квартальним, вуличним комітетам, комітетам мікрорайонів, об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельним кооперативам, асоціаціям власників жилих будинків, громадським об’єднанням з питань утримання і збереження житлового фонду;
- ведення обліку дитячих та спортивних майданчиків, розташованих у житловому фонді на території району;
- внесення даних до форм подання інформації до Єдиного державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов;
3) здійснює:
- координацію (спрямування) роботи комунальних житлово-експлуатаційних підприємств та приватних підприємств, які здійснюють утримання житлового фонду комунальної власності територіальної громади міста та прибудинкових територій, щодо виконання заходів з підготовки житлового фонду на території району у місті до експлуатації в осінньо-зимовий період;
- облік громадян, які відповідно до законодавства:
а) потребують поліпшення житлових умов;
б) потребують надання жилих приміщень з фондів житла для тимчасового проживання;
в) мають право на отримання квартир із житлового фонду соціального призначення;
г) суб’єктів господарювання, які ведуть облік громадян, що потребують поліпшення житлових умов за місцем роботи;
- розподіл та надання житла, що належить до комунальної власності, у тому числі кімнат у гуртожитках комунальної власності за умови узгодження з департаментом комунальної власності та земельних відносин міської ради як органом, уповноваженим управляти комунальною власністю м.Дніпродзержинська;
- щорічну перереєстрацію громадян, які перебувають на обліку громадян, потребуючих поліпшення житлових умов;
- розподіл та надання соціального житла;
- видачу ордерів на заселення жилої площі в будинках державної та комунальної власності, гуртожитках, які відносяться до комунальної власності міста;
- видачу охоронних свідоцтв (броні) на жилі приміщення, що належать до комунальної власності;
- внесення змін до договорів найму житла;
- внесення даних до форм подання інформації до Єдиного державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов;
- обробку персональних даних громадян, які перебувають на обліку громадян: як такі, що потребують поліпшення житлових умов, які мають право на отримання квартир із житлового фонду соціального призначення, які потребують надання житлових приміщень з фондів житла для тимчасового проживання у базі персональних даних та їх захист від незаконної обробки та незаконного доступу до них;
- прийом громадян з питань, віднесених до повноважень відділу;
4) готує:
- проекти рішень міської ради, рішень виконавчого комітету міської ради, розпоряджень голови міської ради, наказів голови адміністрації Дніпровського району з питань, віднесених до повноважень відділу;
- державну статистичну звітність з питань, віднесених до повноважень відділу;
- інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові адміністрації Дніпровського району, міській раді, виконавчому комітету міської ради, міському голові;
- протоколи нарад, засідань, зустрічей з питань, віднесених до повноважень відділу;
- довідки, інформації, інформаційно-аналітичні та методичні матеріали з питань, віднесених до повноважень відділу;
- листи підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності з питань, віднесених до повноважень відділу;
- відповіді на звернення громадян з питань, віднесених до повноважень відділу;
5) бере участь у:
- підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного розвитку міста, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування та з питань, віднесених до повноважень відділу;
- розробленні проектів рішень міської ради, рішень виконавчого комітету міської ради, розпоряджень міського голови, наказів голови адміністрації Дніпровського району головними розробниками яких є інші структурні підрозділи адміністрації Дніпровського району;
- заходах, які проводяться керівництвом адміністрації Дніпровського району;
6) контролює:
- дотримання належного технічного та санітарного стану житлового фонду комунальної власності територіальної громади міста, об’єднань співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельних кооперативів, асоціацій власників жилих будинків на території району;
- дотримання житлово-комунальними підприємствами належного рівня та якості житлово-комунальних послуг, які надаються населенню, відповідно до стандартів, норм і правил обслуговування житлового фонду;
- виконання житлово-комунальними підприємствами затверджених заходів з підготовки житлового фонду, розташованого на території району до експлуатації в осінньо-зимовий період;
7) сприяє:
- встановленню взаємодії між підприємствами житлово-комунальної галузі;
- створенню об’єднань співвласників багатоквартирного будинку на території району;
8) вносить пропозиції щодо:
- розподілу та надання жилої площі громадянам, які перебувають на обліку як такі, що потребують поліпшення житлових умов, за узгодженням з департаментом комунальної власності та земельних відносин міської ради;
- розподілу та надання соціального житла громадянам, які перебувають на соціальному квартирному обліку;
- розподілу та надання громадянам жилих приміщень з фондів житла для тимчасового проживання;
9) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів міської ради;
10) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
11) надає адміністративні послуги з питань, віднесених до повноважень відділу;
12) надає консультативну допомогу громадянам у рамках реалізації Програми іпотечного кредитування «Доступне житло»;
13) здійснює інші передбачені законом повноваження.
6. Відділ для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:
1) одержувати у встановленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів адміністрації Дніпровського району, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів адміністрації Дніпровського району, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);
3) користуватись у встановленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
4) скликати у встановленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до його повноважень;
5) на обробку персональних даних фізичних осіб відповідно до законодавства з питань захисту персональних даних для виконання покладених на відділ повноважень.
7. Відділ у встановленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами адміністрації Дніпровського району, органами місцевого самоврядування, іншими центральними органами виконавчої влади, а також підпрємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
8. Відділ очолює завідувач, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» у встановленому законодавством порядку.