Головна / /
0000-00-00 00:00:00
          
З В І Т
про повторне відстеження результативності дії регуляторного акта - рішення Дніпродзержинської міської ради від 23.12.2009 №867-45/V «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Дніпродзержинська»
         1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується.
         Рішення міської ради «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Дніпродзержинська»
         2. Назва виконавця заходів з відстеження.
         Управління з питань споживчого ринку, розвитку підприємництва та захисту прав споживачів міської ради.
         3. Цілі прийняття регуляторного акта.
Активізація профілактичних, просвітницьких заходів, спрямованих на упередження вживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів серед дітей та молоді; формування в суспільстві здорового способу життя, реалізація законних прав та державних гарантій громадян на захист фізичного і психічного здоров’я дітей, їх захист від негативного впливу алкогольної і тютюнової продукції.
Метою цього регуляторного акта є урегулювання питання щодо обмеження місць продажу алкогольної та тютюнової продукції в окремих об’єктах торгівлі, ресторанного господарства, розташованих біля закладів освіти.
         4. Строк виконання заходів з відстеження - 01.11.2010 – 15.12.2010
         5. Тип відстеження – повторне відстеження.
         6. Методи одержання результатів.
         Оцінка результативності зазначеного регуляторного акта відбувалась за даними управлінь з питань споживчого ринку, розвитку підприємництва та захисту прав споживачів, головного архітектора міста, охорони здоров'я, освіти і науки, земельних відносин, у справах сім'ї та молоді міської ради та Дніпродзержинського міського управління УМВС України в Дніпропетровської області про:
- об’єкти торгівлі, ресторанного господарства та МАФ, які розташовані на відстані до 100 метрів від фактичних меж земельних ділянок дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладів міста;
-використання територіальною громадою міста законних прав та державних гарантій щодо захисту фізичного і психічного здоров’я дітей, негативного впливу на них алкоголю чи тютюну; недопущення фактів вживання такої продукції неповнолітніми та формування в суспільстві здорового способу життя;
-заходи щодо виявлення порушень правил торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом.
         7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також засоби їх одержання.
         Головним чинником результативності цього регуляторного акта є дотримання правил продажу алкогольної, тютюнової продукції та пива шляхом проведення рейдових заходів та перевірок діяльності суб'єктів господарювання, які реалізовують зазначену вище продукцію, матеріали, яких розглядались на засіданнях наглядової ради міської ради. Відстеження проведено у період з 01.11.2010 – 15.12.2010 року на основі перевірок об’єктів, у яких здійснюється реалізація алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива згідно дислокації, та рейдів по підприємствам, які розташовані у 100 метрової зоні від фактичних меж земельних ділянок дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладів міста; наданих виконавчими комітетами районних у місті рад, управлінням освіти та науки міської ради. До уваги було взято факти, викладені у зверненнях мешканців міста з питання реалізації алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива підліткам.
         8. Кількісні та якісні значення показників результативності дії регуляторного акта.
         Станом на 25.10.2009 року у місті нараховується 102 об’єкта торгівлі та ресторанного господарства (у тому числі 61 МАФ), які розташовані поблизу та на відстані 100 метрів від фактичних меж земельних ділянок дошкільних, навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, місцях проведення спортивних змагань. На території міста у людних місцях та місцях масового відпочинку здійснюється вживання алкоголю, у тому числі пива та тютюну підлітками. З цього приводу до органів міської влади надходять чисельні скарги щодо порушення громадського порядку, зростання рівня злочинності, зокрема серед неповнолітніх.
         З метою недопущення порушень чинного законодавства з реалізації алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива неповнолітнім спеціалістами управління з питань споживчого ринку, розвитку підприємництва та захисту прав споживачів міської ради спільно з працівниками Дніпродзержинського міського управління УМВС України в Дніпропетровської області, спеціалістами служби у справах дітей та у справах сім’ї та молоді із залученням засобів масової інформації, у межах наданих повноважень, проводяться рейдові заходи з контролю за недопущенням реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 річного віку. Серед суб’єктів господарювання, якими здійснюється реалізація алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива проводиться роз’яснювальна робота щодо відповідальності за порушення норм діючого законодавства.
         Так, протягом 2010 року на території міста перевірено понад 170 об’єктів торгівлі, за результатами проведеної роботи до адміністративної відповідальності притягнуто 98 осіб (за ст.ст.156, 159, 160 та 164 КупАП).
         Організовано роботу «гарячої лінії» при службах у справах дітей районних у місті рад для населення міста з питання інформування про факти
порушення в об’єктах торгівлі та закладах ресторанного господарства, про що повідомлено у місцевому щотижневику газеті «Відомості».
         За 2010 рік працівниками міліції Дніпродзержинського МУ до адміністративної відповідальності за ст.178 КупАП (розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв у заборонених законом місцях) притягнуто 1818 осіб.
Протягом року управлінням з питань споживчого ринку, розвитку підприємництва та захисту прав споживачів міської ради проводилась робота щодо перевірок МАФ відповідно міської схеми їх розміщення та було підготовлено пропозиції до розгляду на засіданнях міської ради питань щодо подальшої оренди земельних ділянок у суб’єктів господарювання – власників МАФ, які порушують чинне законодавство стосовно торгівлі алкогольними напоями. За результатами проведеної роботи матеріали щодо суб’єктів господарювання, якими порушується чинне законодавство з реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів надано для вжиття заходів згідно чинного законодавства до Дніпродзержинського міського управління УМВС України в Дніпропетровської області, ДПІ у м. Дніпродзержинськ.
          Для використання інформації під час затвердження міської схеми розміщення МАФ, секретарю міської ради було надано перелік СПД - власників малих архітектурних форм, якими неодноразово порушувались норми чинного законодавства з реалізації алкогольних напоїв, з пропозицією порушити питання на засіданні міської ради у відмові продовження або розірванні договорів оренди земельних ділянок.
          Проводилась інформаційно-освітня робота, спрямована на припинення поширення алкоголізму серед дітей з урахуванням їх соціальних та інших особливостей із широким залученням до виконання цієї роботи органів системи охорони здоров’я, освіти, соціальних служб для молоді, усіх видів засобів масової інформації, інших зацікавлених організацій, батьківської громадськості.
          З огляду на вищевикладене, дія зазначеного регуляторного акту активізує контрольно-перевірочну роботу органів місцевого самоврядування та правоохоронних органів з питання виявлення, запобігання продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам віком до 18 років з вжиттям заходів відповідно до вимог чинного законодавства.
          9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеню досягнення визначених цілей.
Проведене повторне відстеження свідчить, що дія рішення міської ради «Про впорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території м.Дніпродзержинська» є одним із заходів місцевої влади щодо боротьби із вживанням алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також в загальноміській антиалкогольній та антитютюновій кампанії стосовно дітей, важелем впливу на господарську діяльність у сфері торгівлі та відіграє значну роль як у формуванні свідомості суб’єктів господарювання, так і підростаючого покоління.
          У зв'язку з тим, що з 11.02.2010 року набрав чинності Закон України від 21.01.2010 року №1824-17 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв», яким внесено зміни та доповнення до Закону України від 19.12.1995 №491/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів», даний регуляторний акт потребує приведення його у відповідність до норм чинного законодавства.
 
 
 
Міський голова                                                                                                                    С.О.САФРОНОВ