Сімейна та жіноча політика
МІСЬКІ ПРОГРАМИ, РІШЕННЯ МІСЬКОЇ РАДИ ТА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ МІСЬКОЇ РАДИ, РОЗПОРЯДЖЕННЯ МІСЬКОГО ГОЛОВИ
З РЕАЛІЗАЦІЇ У МІСТІ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ
СТОСОВНО СІМЕЙ ТА ЖІНОК
 
З метою реалізації у місті Дніпродзержинськ сучасної державної сімейної політики, спрямованої на забезпечення сприятливих умов для всебічного розвитку сім'ї та кожного з її членів, найповнішу реалізацію сім'єю своїх функцій, поліпшення її життєвого рівня, підвищення ролі сімї як основи суспільства підготовлено та затверджено рішенням міської ради від 29.02.12 370-20/VІ  Про затвердження програми розвитку сімейної та гендерної політики в місті Дніпродзержинськ на 2012–2021 роки


 
ПРОГРАМА
розвитку сімейної та гендерної політики в місті Дніпродзержинськ на 2012–2021 роки
 
Розділ 1. Проблеми та обґрунтування необхідності їх розв’язання шляхом розроблення і виконання Програми 
Затвердження програми розвитку сімейної та гендерної політики в місті Дніпродзержинськ на 2012–2021 роки (далі – Програма) зумовлено необхідністю реалізації у місті сучасної державної сімейної та гендерної політики, спрямованої на забезпечення сприятливих умов для всебічного розвитку сім’ї та кожного з її членів, найповнішу реалізацію сім’єю своїх функцій, поліпшення її життєвого рівня, підвищення ролі сім’ї як основи суспільства, формування гендерної культури населення.
У ході реформування економічних і соціальних засад нашої держави виник ряд несприятливих факторів, які негативно вплинули на становище сімей. Зокрема, існує низка невирішених проблем, які з роками навіть загострюються і стосуються демографічної ситуації, репродуктивного здоров’я, економіки родин, сімейного безробіття, народження та виховання дітей у сім’ї.
Потребують вирішення проблеми сімей у сфері освіти, професійної підготовки, продуктивної зайнятості, охорони здоров’я, соціального забезпечення. 
Спостерігається масове поширення бездітних сімей та сімей, у яких виховується одна дитина – дві третини сімей мають одну дитину. Лише 680 сімей Дніпродзержинська є багатодітними.
Дані соціологічних досліджень свідчать, що рівень патріотизму населення України є недостатньо високим. Патріотами себе вважають близько 45% населення, кожен шостий громадянин України хотів би емігрувати назавжди, кожен десятий не пишається своїм громадянством. Серед молоді у віці 18–29 років показник готовності до еміграції становить 50,4%, а у віковій групі 30–39 років – 42%. Таким чином, серед вікової категорії, від якої залежить майбутнє України, практично кожен другий допускає для себе можливість міграції.
 
              Залишаються проблемними питання торгівлі людьми та насильства в сім’ї над дітьми та жінками. У 2010 році до органів внутрішніх справ щодо насильства в сім’ї звернулося 504 особи, в тому числі 475 жінок та 25 чоловіків, у 2011 році – 475 осіб, в тому числі 5 дітей, 413 жінок та 57 чоловіків. Необхідно активізувати інформаційно-просвітницьку діяльність, спрямовану на підвищення обізнаності чоловіків та жінок із проблеми гендерної рівності, ліквідації усіх форм дискримінації, протидії торгівлі людьми та комерційної експлуатації дітей, попередження насильства над жінками та дітьми.
            З огляду на загострення проблем сімей, запобігання проявам демографічної кризи, розв’язання гендерних проблем виникла потреба у ґрунтовному розробленні цілісної системи заходів з урахуванням нових реалій: ринкової економіки, соціального партнерства, всього того, що покликане зробити життя кожної окремої сім’ї повноцінним та ефективним.


 
Розділ 2. Мета програми
Головною метою Програми є створення соціальних та економічних умов для належного функціонування та розвитку сім’ї як основи суспільства, утвердження духовно і фізично здорової, матеріально спроможної, соціально благополучної сім’ї, забезпечення виконання сім’єю її основних функцій, а також утвердження рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, а також реалізація їх як основних прав людини.


 
Розділ 3. Шляхи та засоби розв'язання проблем
 
Утвердження цінності інституту сім’ї, всебічне зміцнення правових, моральних та матеріальних засад сімейного життя, підвищення статусу інституту сім’ї, зміцнення сімейних відносин.
Створення правової, психолого-педагогічної та організаційно-методичної системи, яка б забезпечувала оптимальні соціально-економічні умови становлення та розвитку повноцінного виховання дітей у сім’ї.
Підтримка громадських ініціатив, спрямованих на формування гендерної культури, подолання усталених стереотипів щодо ролі та місця жінок у суспільстві.
Здійснення контролю за дотриманням гендерної рівності під час вирішення питань в органах виконавчої влади.
Проведення інформаційно-просвітницької роботи з ліквідації всіх форм дискримінації, насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми.
Розділ 4.Строки виконання Програми
 
Строки виконання Програми – до 31 грудня 2021 року. Програма виконується у два етапи: І етап: 2012 – 2016 роки, ІІ етап: 2017 – 2021 роки.


Розділ 5. Організація управління та контролю 
за ходом виконання Програми

Організацію управління та контроль за ходом виконання Програми здійснює постійна комісія міської ради з питань освіти, культури, молоді та спорту та міський голова. Замовник Програми (управління у справах сім’ї та молоді) щороку до 15 січня інформує міського голову та постійну комісію міської ради з питань освіти, культури, молоді та спорту, щокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, надає звіт до управління у справах сім’ї та молоді Дніпропетровської обласної державної адміністрації.
Розділ 6. Очікувані кінцеві результати виконання Програми


Виконання Програми дасть змогу:
- підвищити статус інституту сім’ї, престиж сімейного способу життя;
- забезпечити відродження духовних цінностей українського народу;
- посилити економічну активність сім’ї та оптимізувати соціальний захист сімей з дітьми;
- забезпечити оптимальні умови для народження та повноцінного виховання дітей у сім’ї;
- удосконалити форми допомоги молоді з питань шлюбу, сім’ї, виховання дітей;
- поліпшити якість соціальних послуг сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- забезпечити впровадження гендерної політики у місті;
- забезпечити духовну та моральну єдність суспільства;
- знизити ступінь ідеологічного протистояння;
- зменшити кількість злочинів, пов’язаних з насильством у сім’ї та торгівлею людьми.
Розділ 7. Фінансове забезпечення виконання Програми

 
Фінансування Програми здійснюється за рахунок міського бюджету, а також інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
 
 
 
 
О Р Г А Н І З А Ц І Я  Т А   П Р О В Е Д Е Н Н Я               З А Х О Д І В
 
        Весна — найпрекрасніша пора року. З її приходом оживає природа, повертаються з далеких країв птахи, зодягаються у зелень, квітнуть дерева, гаї перегукуються голосним пташиним співом. З року в рік, початок весни дарує нам світле і радісне свято – Міжнародний жіночий день 8 Березня, яке пробуджує у душах найкращі людські почуття: чуйність, ніжність, повагу, кохання.
    З нагоди відзначення Міжнародного жіночого дня, за дорученням міського голови Сафронова Станіслава Олександровича, організовано урочисте привітання зі святом 12 жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня». Жінкам вручено цінні подарунки та кваіти.

        
 
Б А Г А Т О Д І Т Н І  С І М’Ї
 

Cтаном на 01.12.2012 року в місті мешкають 788 багатодітних сімей, в яких виховуються 2600 дітей, з них:
  - 641 сім’я, в якій виховуються 3 неповнолітніх дітей;

  - 91 сім’я, в якій виховуються 4 неповнолітніх дітей;
   
  - 39 сімей, в яких виховуються 5 неповнолітніх дітей;
  - 9 сімей, в яких виховуються 6 неповнолітніх дітей;
  - 4 сім’ї, в яких виховуються 7 неповнолітніх дітей;
  - 2 сім’ї, в яких виховуються 8 неповнолітніх дітей;
  - 2 сім’ї, в яких виховуються 10 неповнолітніх дітей.
На виконання Указу Президента України від 05.05.2008 №411 «Про заходи щодо забезпечення захисту прав і законних інтересів дітей», постанови Кабінету Міністрів України від 19.02.2007 №244 «Про затвердження Державної програми підтримки сім’ї на період до 2010 року», наказу управління  у справах сім’ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації від 08.12.2008 №250 «Про єдиний облік багатодітних сімей в Дніпропетровській області» управлінням проведено роботу щодо збору та узагальнення соціально-економічних і статистичних відомостей стосовно багатодітних сімей міста відповідно до затвердженої картки обліку. На даний час проводиться робота щодо оформлення карток обліку багатодітних сімей для внесення їх до Єдиного електронного банку даних.
  
 
Додаток
 
До наказу управління у справах сім’ї, молоді т а спорту облдержадміністрації від 08.12.2008 №250
ЗАТВЕРДЖУЮ
Начальник управління _________________М.В.Романенко
 
Картка обліку багатодітної сім’ї *
Дата заповнення картки:
 
1.      Відомості про батьків:
Мати
Батько
П.І.Б. (повністю)
 
П.І.Б. (повністю)
 
 
 
 
 
Місце фактичного проживання
 
Місце фактичного проживання
 
 
 
 
 
Місце реєстрації (прописки)
 
 
 
 
Місце реєстрації (прописки)
 
 
 
Контактний телефон
 
Контактний телефон
 
Паспортні дані
 
 
Паспортні дані
 
 
 
 
 
 
Ким виданий:
 
 
 
 
 
Коли виданий:
 
Сімейний стан
 - не в шлюбі;
 - в шлюбі;
 - в розлученні.
Сімейний стан
 - не в шлюбі;
 - в шлюбі;
 - в розлученні.
Освіта
 - без освіти;
 - дошкільна;
 - середня;
 - проф.-технічна;
 - неповна вища;
 - вища.
Освіта
 - без освіти;
 - дошкільна;
 - середня;
 - проф.-технічна;
 - неповна вища;
 - вища.
Спеціальність
 
 
Спеціальність
 
 
Де працює
 
 
Де працює
 
 
Ким працює
 
 
Ким працює
 
Наявність інвалідності
 - інвалід
Наявність інвалідності
 - інвалід
Чи має звання «Мати героїня»
 - так.
 
 
 - повна сім’я;
 - діти виховуються з матір’ю;
 -      діти виховуються з батьком;
 -      молоді сім’ї.
2.      Відомості про дітей:
№ з/п
П.І.Б. дитини
Дата народження
Місце навчання дитини **
Наявність функціональних обмежень
Примітки ***
1
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
2
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
3
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
4
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
5
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
6
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
7
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
8
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
9
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
10
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
11
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
12
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
13
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
14
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
15
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
16
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
17
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
18
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
19
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
20
 
 
 
 
 - так.
 - опіка.
3.      Відомості про житло:
Сім’я проживає:
 
 
 
 - у власному будинку;
 - у найманому будинку;
 - у будинку батьків;
 - у гуртожитку;
 - у власній квартирі;
 - у найманій квартирі;
 - у квартирі батьків;
 - у родичів;
 - інше (вказати):
 
Загальна житлова площа, кв.м.
 
кількість кімнат
 
Наявність підсобного господарства
 - так
 
 
Наявність земельної ділянки
 - так
П.І.Б власника
Наявність автотранспортних засобів
 - так
 
 
4.      Чи перебуває сім’я на обліку для отримання житла?
 - так.
Якщо так, то з якого року?
 
5.      Пільги, якими користується сім’я:
 - звільнення від оплати за харчування дітей;
 - забезпечення дітей шкільною формою;
 - забезпечення дітей підручниками;
 - безкоштовне відвідування гуртків, секцій, шкіл естетичного виховання;
 - безкоштовне отримання продуктових наборів;
 - отримання гуманітарної допомоги;
 - інше (вказати):
 
6.      Соціальна допомога, яку отримує сім’я:
 - допомога малозабезпеченим сім’ям;
 - допомога у зв’язку з вагітністю та пологами;
 - допомога при народженні дитини;
 - допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
 - допомога на дітей одиноким матерям;
 
Чи перебуває сім’я на обліку в банку даних сімей, які опинилися в складних життєвих умовах (якщо так, то з якого часу та під яким кодом)
з якого часу
 
під яким кодом
 
Чи перебуває(ла) сім’я на соціальному супроводі (якщо так, то указати термін)
 
 
7.      Основні проблеми та потреби сім’ї:
 
 
 
 
 


* Інформація про осіб заповнюється виключно за їх згодою відповідно до Картки обліку багатодітної сім’ї.
** 1- Дитина перебуває в дошкільному навчальному закладі, 2 – перебуває в загальноосвітньому навчальному закладі,3 – перебуває в професійно-технічному навчальному закладі,4 – перебуває в вищому навчальному закладі.
*** Дитина під опікою.