Головна / Новини / Публікації ЗМІ /
0000-00-00 00:00:00
          
Поговори с градоначальником по телефону

 

 

                                                                                                                                                                    газета "Відомості"

Місцеве самоврядування. Реалії. Перспективи
 
Згідно з указом Президента України 7 грудня в нашій державі відзначається День місцевого самоврядування. Загалом в Україні кілька сотень законодавчих актів регламентують діяльність місцевого самоврядування. Але базовим є Закон «Про місцеве самоврядування». Це своєрідна мала конституція для громад, адміністрацій населених пунктів. За Європейською хартією, право місцевих рад – в межах законодавства здійснювати управління справами, що належать до компетенції місцевої громади. Це, так би мовити, окрема галузь державної влади, яка автономно і публічно управляє громадою в межах своїх повноважень. Органом місцевого самоврядування, який представляє інтереси всього населення Дніпродзержинська, є міська рада. Вона складається з 76 депутатів, обраних на минулих виборах за партійними списками. Необхідність одночасно представляти інтереси і громади, і політичних сил, іноді приводить до певних колізій. В суспільстві, в тому числі в нашому місті, дедалі більше знаходить підтримки переконання, що депутати місцевих рад повинні обиратись за мажоритарною системою. Так, вона має свої недоліки, але, як показала практика, вони є незрівнянно меншими порівняно з вадами пропорційної системи.
Проте, ми намагаємось завжди знаходити консенсус і порозуміння між всіма гілками місцевої влади. Заради цього започатковано проведення попередніх і підсумкових нарад голів постійних комісій і депутатських фракцій, на яких розглядаються питання, що виносяться на сесії міської ради. Обговорення проходять іноді досить бурхливо, у жвавих дискусіях і суперечках. Але вільний обмін думками і аргументами допомагає прийти до консенсусу, досягати необхідних результатів. Депутати міської ради проводять також велику роботу з населенням на закріплених округах. Нажаль, не завжди вдається швидко  все вирішити. Безліч проблем, що накопичились десятиріччями, за рік ліквідувати неможливо, тим більше, без достатніх фінансових ресурсів. На сесіях міської ради ми приймаємо хороші програми розвитку різних галузей, але бажання часто перевищують реальні можливості.
Як міський голова, вважаю, система місцевого самоврядування є особливо важливою складовою всієї системи влади в Україні. Нині органи місцевого самоврядування несуть дуже багато обов’язків, проте вони не підкріплені відповідними фінансовими ресурсами. Без достатнього, збалансованого бюджету неможливо вирішити питання розвитку міста і території, як би ми цього не прагнули. Бюджет повинен бути ефективним, мати економічну самостійність, адекватно забезпечуючи передані на місця повноваження. Нині делеговані повноваження доводиться фінансувати за рахунок власних повноважень. Якби не було такого дисбалансу, на сьогоднішній день більшу частину проблем Дніпродзержинська було б вирішено. Ми мали б змогу планомірно розвивати інфраструктуру, економічний потенціал міста, мати фінансові резерви для майбутніх періодів.
Згідно з Європейською хартією, місцеві бюджети формуються знизу вгору. У нас – навпаки: основна частина коштів, що збираються на території міст, перераховуються до державного бюджету. Потім звідти виділяються субвенції, дотації вирівнювання місцевим бюджетам. Часто звучить критика такої системи, і я вважаю її справедливою. Дійсно, звідки краще видно, які вулиці треба ремонтувати у місті чи районі, де в першу чергу проводити благоустрій, тощо, – зі столиці чи з мерії? Питання, звісно, риторичне. При нинішній системі формування бюджету не враховується специфіка конкретного регіону. Зокрема, такий важливий фактор, як екологія. До таких регіонів, як наш, повинні застосовуватись екологічні коефіцієнти. Тому важливим завданням сьогодення є пошук механізму порозуміння між державою і місцевими органами влади відносно пропорцій відрахувань.
Я першим з міських голів поставив питання на засіданні Асоціації міст України, щоб до місцевих бюджетів зараховувалось 100% податку на доходи громадян. На жаль, пропозиція не була врахована, цей показник залишиться на рівні 75%. Інші пропозиції знайшли реальну підтримку. Зокрема, це стосується пропозиції, щоб 100% платежів за землю залишались у місцевих бюджетах, 100% податків з власників транспортних засобів (зараз 50%), 100% збору за забруднення навколишнього середовища (зараз всього 20%). Була підтримана і пропозиція залишати 10% податку на прибуток підприємств усіх форм власності в місцевих бюджетах, чого раніше не було взагалі. Ці кошти будуть зараховуватись до фонду розвитку міста, що дасть можливість більше вкладати в реконструкцію доріг, житла, наводити порядок там, де роками нічого не робилось.
Формування системи місцевого самоврядування не є остаточно завершеним актом. На сьогоднішній день триває творчий процес формування  взаємовідносин   місцевого самоврядування й інших органів влади, мета якого – збільшення повноважень органів управління територіальних громад, забезпечення їх відповідними фінансовими ресурсами. Місцеве самоврядування включає і таку, на мій погляд, дуже перспективну форму управління, як органи самоорганізації населення. Це первинна ланка, яка безпосередньо працює з мешканцями, її діяльність теж заслуговує економічної підтримки держави. Життя вимагає оновлення законодавчої бази, проте вважаю, якби діючий закон «Про місцеве самоврядування» виконували всі - і належним чином, - більшості питань сьогодні перед нами не стояло б.
Зазначу: в Дніпродзержинську всі посадові особи органів місцевого самоврядування працюють професійно і самовіддано, в умовах нестачі фінансових ресурсів, заради забезпечення життєдіяльності міста. Дніпродзержинськ виглядає в ці нелегкі часи не гірше, ніж інші міста України. Ми відчуваємо вагому підтримку з боку обласної ради і облдержадміністрації, міністерств і відомств, уряду України. Наші проблеми враховуються в важливих урядових рішеннях і програмах.
Говорячи про перспективу, вважаю, що органи місцевого самоврядування повинні мати реальні важелі впливу на всі служби і підприємства, діяльність яких має важливе значення для міста. Це стосується забезпечення міста енергоресурсами, підтримання громадського порядку, тощо. В європейських містах такі служби, включаючи окремі правоохоронні формування, перебувають у віданні муніципалітетів. Нам теж треба рухатись у цьому напрямку. В майбутньому, думаю, голови постійних комісій місцевих рад працюватимуть на професійній основі, що забезпечить кращий контакт з населенням, оперативне реагування на всі запити і потреби громадян.
Не буде перебільшенням сказати: зараз в Україні найбільша відповідальність лежить саме на органах місцевого самоврядування. Фактично, не чекаючи допомоги з області чи столиці, ми маємо вирішувати нагальні проблеми громади, навіть поза межами своєї компетенції. Тому під місцевим самоврядуванням треба розуміти не тільки визначені законом органи і структури, але й адміністрації установ і підприємств різних форм власності, які діють на відповідній території, політичні партії і громадські організації. А також наших помічників – активних, не байдужих городян, які не бояться докласти зусиль до того, щоб змінити життя на краще. Заради цього ми готові знаходити порозуміння з усіма. Тут не може бути місця популізму – треба спільно відстоювати інтереси міста, забезпечувати його стабільний економічний, соціальний і культурний розвиток.
Завдяки всебічному розвитку місцевого самоврядування держава сама міцнішатиме. Адже у нас одна мета – розбудова незалежної держави з заможними, квітучими, комфортними для життя людей містами і регіонами.
 
                                                                                                                                                                               Ярослав Корчевський,

                                                                                                                                   міський голова


                                                                                                                                                                         Валентин Фиголь, газета «Событие»

 
 
 
Поговори с градоначальником по телефону
 
 
"Горячие" телефонные линии для прямой связи с первыми лицами местной власти учреждены городским советом Днепродзержинска. Об этом сообщила Татьяна Завгородняя, заместитель городского головы, управляющая делами горисполкома.
Желающие пообщаться напрямую с городским головой могут звонить каждый первый понедельник месяца с 16 до 17 часов по телефону 7-79-70.
Секретарь горсовета и заместители градоначальника участвуют в "горячей линии" в свои приемные дни с 9 до 10 часов по этому же номеру.
Дни приема чиновников можно узнать, позвонив дежурному, номер телефона 3-22-29.
Кроме того, поговорить с помощником городского головы по "телефону доверия" 3-03-44 можно по вторникам с 10 до 12 часов и по четвергам - с 17 до 19 часов.
Круглосуточная "горячая линия" горисполкома - 3-05-05.
"Куда бы не обращались жители нашего города, все обращения возвращаются к нам", - так прокомментировала Т.Завгородняя необходимость создания "горячих линий".