АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
Дніпропетровськеобласне територіальне відділення
49004,м. Дніпропетровськ,пр. Кірова 2, тел. 742-86-12,факс(056)744-63-66
E-mail:amc@dp.uktel.net Код ЄДРПОУ 20306037
27.08.13.№2922/42/04-13
На №2 вих -11/313 від 26.07.13
Заступнику міського голови
з питань діяльності виконавчих
органів міської ради, начальнику
управління містобудування
та архітектури Дніпродзержинської
міської ради – головному
архітектору міста
БЄЛОБОРОДОВУ Ю.В.
пл. Дзержинського , 2
м. Дніпродзержинськ
На Ваш лист від 26.07.2013 року 2 вих 11/313 щодо звернень підприємців стосовно наявності проблемних питань у відносинах з публічним акціонерним товариством «ДТЕК Дніпрообленерго» (надалі – ПАТ «Дніпрообленерго») Дніпропетровське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України повідомляє наступне.
Антимонопольний комітет України (надалі – Комітет) є державним органом
із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності.
із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності.
Повноваження органів Комітету визначені законодавством про захист економічної конкуренції, яке складається із законів України «Про Антимонопольний комітету України», «Про захист економічної конкуренції», «Про захист від недобросовісної конкуренції», Правила розгляду заяв і справ
про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 р. №169-р), зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 6 травня 1994р.
за №90/299.
про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 р. №169-р), зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 6 травня 1994р.
за №90/299.
Щодо двомісячної переплати за послуги електропостачання, встановленою угодою з ПАТ «Дніпрообленерго».
Питання викладені у Ващій заяві регулюються Законом України
«Про електроенергетику», постановою НКРЕ від 31.07.96 року №28 «Про затвердження Правил користування електричною енергією» (надалі – Правила).
«Про електроенергетику», постановою НКРЕ від 31.07.96 року №28 «Про затвердження Правил користування електричною енергією» (надалі – Правила).
Згідно з пунктом 1.3. Правил постачання електричної енергії
для забезпечення потреб електроустановки здійснюється на підставі договору про постачання електричної енергії, що укладається між власником цієї електроустановки (уповноваженою особою) та постачальником електричної енергії за регульованим тарифом, або договору про купівлю-продаж електричної енергії, що укладається між власником цієї електроустановки (уповноваженою власником особою) та постачальником електричної енергії за нерегульованим тарифом.
для забезпечення потреб електроустановки здійснюється на підставі договору про постачання електричної енергії, що укладається між власником цієї електроустановки (уповноваженою особою) та постачальником електричної енергії за регульованим тарифом, або договору про купівлю-продаж електричної енергії, що укладається між власником цієї електроустановки (уповноваженою власником особою) та постачальником електричної енергії за нерегульованим тарифом.
Порядок та умови розрахунків споживачів за спожиту електричну енергію визначені Правилами.
Відповідно до п.6.1 Правил розрахунки споживача за використану електричну енергію здійснюється за рахунковий період відповідно до умов договору, Розрахунковий період становить один місяць, за винятком випадку, передбаченого пунктом 6.8. цих правил. Пунктом 6.6. Правил оплата електричної енергії, яка відпускається споживачу, здійснюється споживачем, як правило,
у формі попередньої оплати у розмірі вартості заявленого обсягу споживання електричної енергії на відповідний розрахунковий період. Споживачі за взаємною згодою сторін (постачальника електричної енергії та споживача) можуть здійснювати оплату вартості обсягу електричної енергії плановими платежами
з наступними перерахунками або платою, що провадиться за фактично відпущену електричну енергію.
у формі попередньої оплати у розмірі вартості заявленого обсягу споживання електричної енергії на відповідний розрахунковий період. Споживачі за взаємною згодою сторін (постачальника електричної енергії та споживача) можуть здійснювати оплату вартості обсягу електричної енергії плановими платежами
з наступними перерахунками або платою, що провадиться за фактично відпущену електричну енергію.
Крім того з’ясовано що ПАТ «Дніпрообленерго» не укладало зі споживачем електричної енергії договори про постачання електричної енергії з попередньою оплатою за 2 місяці.
Щодо лічильників спожитої електричної енергії.
Згідно з пунктом 3.7. Правил місця та умови встановлення розрахункових засобів обліку визначаються згідно з Правилами улаштування електроустановок
та проектними рішеннями. Засоби обліку мають бути встановлені таким чином, щоб для контролю за обсягом споживання електричної енергії забезпечити технічну можливість безперешкодного доступу до засобів обліку:
та проектними рішеннями. Засоби обліку мають бути встановлені таким чином, щоб для контролю за обсягом споживання електричної енергії забезпечити технічну можливість безперешкодного доступу до засобів обліку:
1) які встановлені на об’єктах електропередавальної організації, - відповідальних працівників Держенергонагляду, постачальника електричної енергії та споживача;
2) які встановленні на об’єктах споживача (основного споживача), - відповідальних працівників Держенергонагляду, постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) та субспоживача;
3) які встановлені на об’єктах субспоживача, - відповідальних працівників Держенергонагляду, постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) та основного споживача.
Пунктом 3.8 Правил передбачено , що установлення (заміна ) засобів обліку електричної енергії та/або локального устаткування збору та обробки даних виконується електропередавальною організацією або іншою організацією, яка має право на виконання таких робіт, за рахунок власника відповідного обладнання, якщо такі дії вимагаються нормативно-правовими актами, або за рахунок організації, на вимогу (за ініціативою) якої здійснюється установлення (заміна) розрахункового обліку.
Окрім того повідомляємо, що згідно норм статті 11 Закону України «Про електроенергетику» органами державного регулювання діяльності
в електроенергетиці є Національна комісія, що здійснює державне регулювання
у сфері енергетики.
в електроенергетиці є Національна комісія, що здійснює державне регулювання
у сфері енергетики.
Одним із основних завдань НКРЕ є забезпечення проведення цінової
та тарифної політики в електроенергетиці, а також контроль за додержанням ліцензіатами умов та правил здійснення ліцензованої діяльності (положення
статті 12 Закону України «Про електроенергетику»).
та тарифної політики в електроенергетиці, а також контроль за додержанням ліцензіатами умов та правил здійснення ліцензованої діяльності (положення
статті 12 Закону України «Про електроенергетику»).
Звертаємо Вашу увагу, що розробником Правил користування електричної енергією від 31.07.1996 року №28 є Національна комісія регулювання електроенергетики України (на даний час Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики)
Одним із завдань НКРЕ є розгляд звернень споживачів та надання роз’яснень з питань застосування нормативно-правових актів НКРЕ, а також узагальнення практики застосування законодавства з питань , що належить
до її компетенції, розробка та винесення у встановленому порядку пропозиції щодо вдосконалення законодавства.
до її компетенції, розробка та винесення у встановленому порядку пропозиції щодо вдосконалення законодавства.
Крім того, на засіданні координаційної ради запитань розвитку підприємництва у м.Дніпродзержинську був присутній представник територіального відділення і їм було запропоновано надати конкретні факти,
які підтверджують вищевказані дії ПАТ «Дніпрообленерго».
які підтверджують вищевказані дії ПАТ «Дніпрообленерго».
Органи Антимонопольного комітету України здійснюють повноваження через розгляд заяв, в яких обґрунтовуються вимоги того, яким чином права заявника порушуються внаслідок дії чи бездіяльності відповідача, визначених законом як порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Станом на 27.08.2013 рік до територіального відділення не надходило заяв споживачів з цих питань.
Виходячи із зазначеного вище, в діях ПАТ «ДТЕК Дніпрообленерго» ознак порушення конкуренційного законодавства не вбачається.
З урахуванням завдань органів Антимонопольного комітету України щодо виявлення, припинення та усунення наслідків порушень конкуренційного законодавства, у разі наявності інформації щодо можливих ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку
ПАТ «Дніпрообленерго», споживачі можуть звернутися до органів Антимонопольного комітету України з матеріалами, що підтверджують викладені у зверненнях обставини.
ПАТ «Дніпрообленерго», споживачі можуть звернутися до органів Антимонопольного комітету України з матеріалами, що підтверджують викладені у зверненнях обставини.
Голова
територіального відділення Н.В. Кучугура
Оніщенко В.М. 7442485