Головна / Новини / Публікації ЗМІ /
0000-00-00 00:00:00
          
РІК ВИПРОБУВАНЬ І НАДІЙ
                                                                                                 газета "Відомості"  № 52(780) від 30.12.2009

 

Передноворічні дні – традиційна пора для підведення підсумків року, що минає, аналізу того, що вдалось здійснити, і що залишилось невиконаним. Це також добра нагода ще раз звернутись до планів на наступний рік, зважити надії, які ми покладаємо на наступні 12 місяців свого життя і прогнози на цей період.

Яким залишиться в нашій пам’яті 2009 рік? Звичайно, для всіх нас він був нелегким в усіх відношеннях. Другий рік наймасштабнішої кризи останніх десятиліть, що охопила увесь світ, інакшим бути й не міг. Водночас, 2009-й  можна назвати роком відродження надій. Надій на вихід економіки з тривалого піке на нову траекторію поступового підйому.
Можу з приємністю відзначити, що це твердження є справедливим й по відношенню до Дніпродзержинська. Промисловий комплекс міста, який є фундаментом його економіки, у 2009 році працював досить стабільно. В результаті маємо хороші показники з випуску основної продукції – металу, мінеральних добрив, електроенергії. Наші промислові велетні – металургійний комбінат, «ДніпроАЗОТ» - серед небагатьох підприємств України, які зберегли позитивну динаміку розвитку у цьому році.
Найбільше криза вдарила по будівельній галузі, що мало наслідком скорочення виробництва цементу, і по машинобудуванню.На жаль, в 2009 р. не вдалось стабілізувати роботу ВАТ «Дніпровагонмаш», випуск вагонів склав лише 323 одиниці – на порядок менше, ніж у попередньому році. Дуже сподіваюсь, що в 2010 р. дніпродзержинські вагонобудівники працюватимуть з повним навантаженням.
Я завжди підкреслюю, що для Дніпродзержинська робота промисловості має вирішальне значення. На переважній більшості підприємств в 2009 р. стабільно виплачувалась заробітна плата. Її середній розмір склав 2014 грн., це вище середніх обласних показників.
Проте необхідно думати про перспективу. На недавньому засіданні ради роботодавців розглядалось ініційоване міською владою спільне завдання довести середній розмір заробітної плати у Дніпродзержинську до 2700 грн. Це – підвищення соціальних стандартів життя людей, наповнення міського бюджету.  
Важливим досягненням вважаю те, що в місті вдалось стабілізувати ситуацію на ринку праці, не допустити різкого збільшення безробіття.
Говорячи про виконання намічених планів і програм, не можна не згадати екологічний напрям. Розроблення пілотного проекту виходу міста з екологічної кризи, низка важливих урядових рішень і програм є свідченням розуміння, яке сьогодні виявляють усі – від громадськості до вищого керівництва держави,  що стан місцевої екології належить до найважливіших питань сьогодення, які необхідно вирішувати спільними зусиллями.
Іншим пріоритетом міської влади є житлово-комунальне господарство. Щоденна, копітка робота, яка ведеться в цій галузі, на перший погляд не надто помітна. Проте данні свідчать про вагомі результати. При таких фінансових труднощах відремонтувати стільки покрівель, стояків, доріг, – без перебільшення, це робота на межі неможливого. Велика заслуга в цьому і спеціалістів, і простих робітників комунального господарства – слюсарів, двірників, сантехніків…
 
Також у цьому році ми прийняли програму благоустрою міста – ґрунтовний документ конкретного характеру. Сьогодні розробляються правила благоустрою, які, що особливо важливо, передбачають місцеві штрафи. Це інструмент, який допоможе забезпечити наведення у місті порядку і чистоти.
Прикметою року стало активне спорудження в різних районах дитячих майданчиків. До цієї роботи долучились депутати, промислові підприємства, громадськість. Це є свідченням порозуміння, яке існує у місті в питаннях благоустрою.
Протягом року ми були свідками вагомих досягнень міста в гуманітарних галузях: культурі, медицині, освіті, спорті. Щодня мені доводиться переглядати сотні цифр і статистичних даних, які відображають розвиток Дніпродзержинська та інших міст України. Приведу лише один показник, що справив на мене велике враження: Дніпродзержинськ займає друге місце в Україні по забезпеченню населення школами і дошкільними закладами. Розвинута мережа, висока методична база, професійні педагогічні кадри – це запорука майбутнього розвитку.
…Як у колишнього будівельника, у мене болить душа, що ми фактично втратили свій будівельний комплекс. На жаль, житло у місті практично не будується, не зважаючи на наявність придатних ділянок. Інвесторів переважно цікавлять комерційні об’єкти. Але я вірю, що 2010-й рік буде переломним щодо відновлення житлового будівництва. Початком може стати переобладнання гуртожитків під соціальне житло, наприклад, у співпраці з молодіжною радою ДМКД.
Вдалось зрушити з мертвої точки процес передачі головних транспортних магістралей міста державі. Зараз документація остаточно узгоджується в Кабінеті міністрів. Вивільнені кошти будуть направлені на ремонт внутрішньо квартальних і дворових доріг і тротуарів, на які від самої забудови ніхто не звертав уваги.
Інша проблема, якою будемо займатись протягом найближчих місяців – зовнішнє освітлення, особливо у приватному секторі. В попередні роки електричний дріт там був замінений на арматурний. Через невідповідність стандартам він повністю прийшов у непридатність. Тепер необхідно міняти всі мережі на кабельну продукцію, що відповідатиме ГОСТам. На це необхідно 20 млн.грн. Це дуже великі кошти, і треба розуміти, за один рік цю роботу здійснити неможливо. Але поетапно будемо це питання вирішувати.
Також маю велику надію, що реконструкція СШ №27 у Романковому в наступному році буде нарешті завершена. Ми планували протягом кількох місяців освоїти 14 млн. грн. на цьому об’єкті, але кошти, виділені урядом, на рахунки міста так і не надійшли. Аналогічна ситуація з реконструкцією поліклініки на вул. Ватутіна.
Серед проблем, що давно чекають вирішення – підвищення якості транспортих перевезень. В зимовий період ситуація в цій сфері традиційно загострюється. З одного боку це викликано об’єктивними причинами – впливом низьких температур, неналежною  якістю пального. З іншого – бачимо багато недоліків в організації процесу перевезень. На жаль, замовник – міська рада, досі не має ефективних важелів впливу на приватних перевізників. Кардинально змінити ситуацію можна лише шляхом запровадження диспетчеризації руху, переходу на автобуси великої і середньої місткості, а також розвитку муніципального транспорту.
Багато зусиль потребуватиме в наступному році проблема знесення сухостійних дерев. Їх у місті вже близько 10 тисяч. Це велетенський обсяг робіт, з яким теж неможливо впоратись за рік. Проте, впевнений, найближчим часом нам вдасться досягти важливих зрушень в цій справі. Такі ж надії покладаю на вирішення ще однієї проблеми, яка викликає багато скарг городян, це проблема бродячих тварин. В цьому році прийнято спеціальну програму, яка повинна дозволити якщо не вирішити, то принаймні, зняти гостроту цієї проблеми.
Вважаю, крім загальноміських, пора працювати над створенням локальних програм комплексного розвитку і благоустрою віддалених мікрорайонів – селища Будівельників, Енергетиків, Романкового, вул. Дунайської, Колеусівської тощо.
Проте, які б ми з вами не будували плани, сьогодні всім зрозуміло: виконання наміченого насамперед залежить від бюджету. На жаль, у 2010 рік Дніпродзержинськ, як і вся Україна, входить без бюджету. Для мене це особливо прикро, адже ми першими виступили з пропозицією принципово нових підходів бюджетування. Пропозиції щодо того, щоб у місцевих бюджетах залишались 100% податку на землю, з власників транспортних засобів, збору за забруднення навколишнього середовища, податку з доходів громадян тощо, підтримала Асоціація міст України. Відповідні зміни були внесені в бюджетний кодекс, Верховна Рада прийняла цей законопроект, але Президент наклав на нього вето. Сподіваюсь, незабаром вето подолають, адже у справедливому формуванні бюджетів мають бути зацікавлені всі. В результаті міський бюджет може додатково отримати у 2010 році до 65 млн.грн. Це значна сума, яка дозволила б закрити значну кількість гострих питань сьогодення.
…Кінець нинішнього року запам’ятається нам і складними погодними умовами, що стали випробуванням для працівників комунальних служб. І, хочу відзначити, вони його гідно витримали. Ми бачили у телерепортажах, як цілі міста і райони опинились в полоні стихії, пасажирські перевезення, доставка продуктів були паралізовані. У Дніпродзержинську в аналогічних умовах рух транспорту не припинявся.
В ці ж дні трапилась низка серйозних аварій на мережах водопостачання. Я щиро вдячний всім, хто в екстремальних обставинах зробив все, щоб забезпечити нормальну життєдіяльність у місті. Разом з працівниками комунальних підприємств працювали представники МНС, керівники промислових підприємств направили техніку. Успішне подолання наслідків стихії і аварій спільними, злагодженими зусиллями є реальним свідченням, що будь-які проблеми можна ефективно вирішувати за умови об’єднання зусиль міської влади, комунальних служб, промислових підприємств і відомств. Це вселяє оптимізм відносно нашого майбутнього. Разом ми зможемо відродити Дніпродзержинськ, зробити його містом, комфортним для життя, привабливим для гостей, туристів і інвесторів.
Підводячи підсумки, зазначу: те, що нам не вдалось здійснити у кризовий 2009-й рік, не залишиться на папері. Моя принципова позиція: не обіцяти того, що неможливо виконати. Але намічені плани, підкріплені необхідними аналізом і розрахунками, мають обов’язково бути реалізоваі. Цього ж я вимагаю від своїх підлеглих – відповідальності і відвертості. Адже  довіра людей, громади до влади – основний принцип роботи місцевого самоврядування за будь-яких обставин.
 
                                                                                                                                         Ярослав КОРЧЕВСЬКИЙ,
                                                                                                                                         міський голова