Вид та назва регуляторного акту, результативність якого відстежується:
Рішення виконавчого комітету міської ради «Про затвердження граничного рівня рентабельності на житлово-комунальні, побутові, транспортні та інші послуги, що надаються підприємствами комунальної форми власності м. Дніпродзержинська»
Назва виконавця заходів з відстеження:
Головне управління економіки міської ради
Цілі прийняття регуляторного акта:
Метою прийняття даного регуляторного акта є запобігання наслідкам фінансової кризи, зменшення фінансового навантаження на мешканців міста та недопущення соціальної напруги, а також приведення у відповідність до рівня економічно обґрунтованих витрат на надання житлово-комунальних, побутових, транспортних та інших послуг, що надаються комунальними підприємствами міста.
Строк виконання заходів: з квітня 2009 по березень 2010 р.р.
Тип відстеження: базове
Методи одержання результатів відстеження:
Методами відстеження результатів регуляторного акта є проведення моніторингу фінансових результатів діяльності комунальних підприємств міста, а саме фактичного рівня рентабельності, підприємств комунальної форми власності.
Для проведення базового відстеження використано статистичний метод одержання результатів відстеження.
Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також спосіб одержання даних:
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта є достатній, оскільки проект акта разом з аналізом регуляторного впливу був розміщений на офіційному сайті Дніпродзержинської міської ради для ознайомлення.
Відстеження результативності акта здійснювалося за показниками:
- кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта;
- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб щодо основних положень регуляторного акта.
Результатом прийняття зазначеного регуляторного акту «Про затвердження граничного рівня рентабельності на житлово-комунальні, побутові, транспортні та інші послуги, що надаються підприємствами комунальної форми власності м. Дніпродзержинська» є запровадження системи контролю за формуванням тарифів (цін) в межах затвердженого граничного рівня рентабельності на житлово-комунальні, транспортні, побутові та інші послуги та можливість ініціювати суб’єктами господарювання перегляд тарифів (цін) у разі зміни складових собівартості цих послуг понад 5%.
Кількісні та якісні значення показників результативності акта:
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта є достатній, оскільки після набуття чинності розпорядчий акт було надруковано в інформаційно-аналітичному щотижневику газеті «Відомості», а також доручено структурним підрозділам міської ради довести це рішення до суб’єктів господарювання, діяльність яких координується.
До затвердження граничного рівня рентабельності регуляторним актом для комунальних підприємств міста, що надають житлово-комунальні, побутові, транспортні та інші послуги, граничний рівень рентабельності було встановлено розпорядчим актом тільки для 2 комунальних підприємств.
З прийняттям цього регуляторного акта регулювання тарифів на житлово-комунальні, побутові, транспортні та інші послуги із застосуванням затвердженого граничного рівня рентабельності здійснюється виконавчим комітетом міської ради для всіх комунальних підприємств міста, а суб’єктам господарювання некомунальної форми власності, що надають житлово-комунальні, побутові, транспортні та інші послуги, рекомендовано керуватись цим актом при здійснені розрахунків тарифів (цін), окрім тих, для яких рівень рентабельності регулюється центральними органами виконавчої влади
Протягом аналізуємого періоду з урахуванням граничного рівня рентабельності 12% затверджено тарифи на окремі види ритуальних послуг відповідно до необхідного мінімального переліку, що надаються КП «Дніпродзержинський спецкомбінат». Це надало можливість зменшити розмір тарифів на зазначені послуги.
Проведено аналіз вартості послуг, що надаються КП «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку», КП «Редакція газети «Відомості», КП «Дніпроміськпроект», КП ДАУ «Зеленбуд», КП «Дніпродзержинський музично-драматичний театр ім. Лесі України», КП КЗ «Мир», щодо відповідності вимогам цього регуляторного акта. У зв’язку зі зростанням складових тарифів понад 5% до виконавчого комітету міської ради звернулись: КП «Дніпродзержинський спецкомбінат», КП «Дніпроміськпроект», ДП «Ремекспрес» КП «ДЖО», КП «Дніпродзержинський парк культури та відпочинку».
Оцінка результату реалізації регуляторного акту та ступеню досягнення визначених цілей:
Результатом прийняття рішення виконавчого комітету міської ради від 08.04.2009 №166 «Про затвердження граничного рівня рентабельності на житлово-комунальні, побутові, транспортні та інші послуги, що надаються підприємствами комунальної форми власності м. Дніпродзержинська» є запровадження нової форми контролю у галузі цінової політики, яка базується на збереженні функцій органів місцевого самоврядування, зокрема на здійснені функції контролю за формуванням тарифів (цін) на житлово-комунальні, побутові, транспортні та інші послуги у межах затвердженого рівня рентабельності та враховує інтереси суб’єктів господарювання і споживачів послуг.
Висновок
За результатами проведеного базового відстеження після прийняття зазначеного регуляторного акту органи місцевого самоврядування здійснюють державне регулювання формування тарифів на житлово-комунальні, побутові, транспортні та інші послуги в межах затвердженого граничного рівня рентабельності. Застосування граничного рівня рентабельності надає можливість запобігти необґрунтованому зростанню тарифів (цін) на зазначені послуги та своєчасно привести їх у відповідність до рівня економічно обґрунтованих.
Ураховуючи те, що негативні наслідки фінансової кризи та нестабільна економічна ситуація у державі є наявними, зазначений регуляторний акт не втрачає свою актуальність та потребує подальшого подовження терміну дії.
Міський голова Я.С. КОРЧЕВСЬКИЙ