Олександр Вілкул: «Будівництво Дніпропетровського метрополітену відновлено»
28-02-2011
Голова облдержадміністрації Олександр Вілкул  запустив привід бункера з відвантаження породи, утвореної в результаті відновлення буровибухових робіт на стволі №14 другої пускової дільниці першої черги будівництва Дніпропетровського метрополітену. Про це  повідомили в управлінні преси та інформації Дніпропетровської обласної державної адміністрації. Таким чином, у Дніпропетровську відновлено будівництво метро.
«Сьогодні ми присутні при значній події для Дніпропетровська і Дніпропетровщини», - зазначив Олександр Вілкул. Він наголосив, що на виконання Доручення Президента України та за підтримки Уряду відновлено будівництво Дніпропетровського метрополітену.
«Будівництво метро в Дніпропетровську триває понад 30 років, проте більше п’ятнадцяти років з них жодних системних робіт не проводилося», - підкреслив губернатор.
Він нагадав, що відтоді, як рік тому на чолі області стала нова команда, було поставлено за мету відновити будівництво метро.
«І ми вдячні Президентові України й Уряду за підтримку нашої ініціативи», - зазначив голова облдержадміністрації.
Зокрема, він нагадав, що 16 листопада торік Глава держави за результатами своєї робочої поїздки на Дніпропетровщину, яка відбулася 12 жовтня 2010 року, підписав спеціальне Доручення щодо вирішення проблемних питань, які стримують соціально-економічний розвиток Дніпропетровщини, серед яких було і відновлення будівництва метрополітену.
7 лютого цього року в Кабінеті міністрів під головуванням Прем’єр-міністра України та за участі голови облдержадміністрації Олександра Вілкула пройшла міжвідомча нарада, за результатами якої було ухвалене рішення виділити 30 млн грн на початок будівельних робіт та 120 млн грн на закупівлю сучасного гірничопрохідницького обладнання.
«Минулої суботи у стволі №14 було просвердлено 76 шпурів, в які була закладена вибухівка і проведено вибухові роботи», - зазначив Олександр Вілул. За його словами, в результаті вибухових робіт утворилося 50-60 тон породи, яку сьогодні почали піднімати нагору і відвантажувати з бункера на самоскиди.
Він нагадав, що буровибуховим методом будуть будуватися лише станції метро, а горизонтальна проходка за допомогою сучасного гірничопрохідницького механічного щита.
«За доручення Президента до кінця 2014 – початку 2015 року в експлуатацію ми повинні здати три нові станції метро», - наголосив Олександр ВІлкул. Тому, за його словами, на рівні Уряду наразі триває процес щодо затвердження графіку фінансування будівництва. «При цьому паралельно йде перегляд кошторисно-проектної документації з урахуванням застосування не лише буро вибухового, але й щитового методу будівництва», - зазначив губернатор.
Також він додав, що будівельні роботи перебувають під його особистим контролем.
Крім того, в перспективі метрополітен планується з’єднати з Південним вокзалом Дніпропетровська. Тож метро буде сполучене з існуючим залізничним полотном, яке можна задіяти для перевезення пасажирів рейковими автобусами. Таким чином, буде забезпечено альтернативний пасажиропотік між правим і лівим берегами через Мерефо-Херсонський міст. Це особливо актуально для таких лівобережних житлових масивів, як «Ігрень», «Північний» та «Сонячний».
Будівництво першої черги метрополітену у м. Дніпропетровську розпочате у 1981 році.
У 1995 році введено в дію першу пускову ділянку першої черги метрополітену від станції „Комунарівська” до станції „Вокзальна” загальною довжиною 7,82 кілометрів.
Загальна кошторисна вартість будівництва – 2 млрд 675 млн 760 тис. грн. Крім того, вартість гірничопрохідницького обладнання 179,96 млн.грн.
Вартість виконаних робіт другої пускової ділянки першої черги будівництва метрополітену на 1 січня 2011 року складає 416 млн.404 тис. грн. Залишкова кошторисна вартість другої пускової ділянки від станції „Вокзальна” до станції „Музейна” станом на 01.01.2011 – 2 млрд 259 млн 510 тис. грн, експлуатаційною довжиною – 4,017 км.
Будівельна готовність становить 16%.
Під керівництвом облдержадміністрації спільно з метробудівниками було здійснено підготовчі заходи для розгортання робіт по будівництву метрополітену, укладено договори з підрядними організаціями, ведеться робота для закупівлі гірничопрохідницького обладнання.
Це дозволило в стислий термін скласти Програму робіт та розпочати перший етап відновлення будівництва метрополітену в м. Дніпропетровську для виконання доручень Президента України та Уряду.