Підсумки 2012 року: ТОП-10 визначних досягнень у сфері дорожнього будівництва та транспортної інфраструктури Дніпропетровщини
18-12-2012
У Дніпропетровській області під керівництвом губернатора Олександра Вілкула створюється сучасна дорожньо-транспортна інфраструктура – реалізується низка великих інфраструктурних проектів, реконструюються та будуються нові дороги, мости, вокзали, колії, відкрито нові швидкісні рухи поїздів.
 
1.             Обсяг ремонту доріг на Дніпропетровщині перевищив 5 млн квадратних метрів.
Системний розвиток дорожньої інфраструктури визначений губернатором Олександром Вілкулом одним із ключових напрямків роботи обласної влади. За три роки у регіоні відремонтовано переважно капітально понад 5 млн квадратних метрів доріг. Зокрема, 2010 році відремонтовано 1,5 млн квадратних метрів доріг, у 2011 році - 1,7 млн квадратних метрів, цього року відремонтовано понад 1,8 млн.
2.             Отримано необхідне фінансування для завершення будівництва метро у Дніпропетровську за 4 роки.
У 2010-2011 роках з ініціативи губернатора Олександра Вілкула за підтримки Президента України Віктора Януковича та Уряду вперше за останні 15 років будівництво Дніпропетровського метро було відновлено.
Для отримання потужного кредитного ресурсу обласною владою були залучені провідні консалтингові компанії – Скот-Вілсон ЛТД та «SGS Austria», які розробили техніко-економічне обґрунтування проекту. Згідно з ним вартість проекту добудови трьох нових станцій Дніпропетровського метрополітену становить 367 млн євро (понад 4 млрд грн). На пропозицію обласної влади та за Дорученням Президента України Віктора Януковича Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про залучення  304 млн євро у вигляді кредитних коштів Європейського банку реконструкції та розвитку та Європейського інвестиційного банку (по 152 млн євро кожен банк). Решту коштів –     63 млн євро – надає держава.
Відтак 27 липня 2012 року між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку була підписана кредитна угода на суму 152 млн євро. Кредит надається строком на 15 років з відстрочкою виплати тіла кредиту на 4 роки. Ставка складає
Euro LIBOR+1% і є однією з найнижчих при кредитуванні інфраструктурних об’єктів на території країн СНД. Кредитні кошти дозволять залучити потужного підрядника та повністю побудувати Дніпропетровський метрополітен за 4 роки.
«Після завершення будівництва метро буде повністю реконструйована історична частина обласного центру - проспект Карла Маркса, що додасть їй європейський естетичний вигляд», - сказав Олександр Вілкул.
Проектом будівництва метро передбачено, що до існуючих на сьогодні 7 км «підземки» буде додано ще 4 км, які пролягатимуть під проспектом Карла Маркса. Тож заплановане розширення існуючої лінії метрополітену в центрі міста збільшить її довжину до 11 кілометрів та додасть три нові станції – «Театральна», «Центральна» та «Музейна». Введення в дію пускового комплексу від станції «Вокзальна» до станції «Центральна» дозволить підвищити майже в 5 разів рівень пасажироперевезень – з 13 млн пасажирів на рік до 64,2 млн пасажирів на рік, а також зробити пасажирські перевезення метрополітеном рентабельними. В перспективі метрополітен планується з’єднати з Південним вокзалом Дніпропетровська. Тож метро буде сполучене з існуючим залізничним полотном, яке можна задіяти для перевезення пасажирів рейковими автобусами. Таким чином, буде забезпечено альтернативний пасажиропотік між правим і лівим берегами через Мерефо-Херсонський міст. Це особливо актуально для таких лівобережних житлових масивів, як «Ігрень», «Північний» та «Сонячний».
Крім ЄБРР кредитну лінію ще на 152 млн євро відкриє Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) – вже є згода ради директорів цього банку та триває підготовка до підписання кредитної угоди.
У Державному бюджеті України на 2013 рік на будівництво Дніпропетровського метрополітену передбачено близько 100 млн грн.
3.             Продовжено реалізацію найбільшого в області інфраструктурного проекту - об’їзної дороги: будівництво Південного обходу навколо Дніпропетровська та Правобережних з’їздів з Кайдацького мосту.
Дніпропетровськ був єдиним обласним центром в Україні, який до 2011 року не мав об'їзної дороги. Через Дніпропетровськ проходять сім транзитних потоків і до 30 тисяч одиниць транзитного транспорту на добу. У 2010 році розпочато реалізацію наймасштабнішого інфраструктурного проекту на Дніпропетровщині за час незалежності України - будівництво об'їзної дороги Дніпропетровська, яка включає в себе дві складові - Південний обхід Дніпропетровська та Правобережні з'їзди з Кайдацького мосту. Перша черга Південного обходу протяжністю 18 км була побудована «з нуля» і вже 22 грудня 2011 року по ній було відкрито рух. Дорога з'єднала два транзитних потоки - з Криворізького та Запорізького напрямків. Правобережниі з’їзди з Кайдацького мосту представлятимуть собою магістральну естакаду безперервного руху, яка пролягатиме від Кайдацького мосту над промисловою зоною в північній частині Дніпропетровська до виїзду з міста по вулиці Київській. Правобережні з'їзди з Кайдацького мосту разом з Південним обходом Дніпропетровська об'єднають транспортну систему регіону і з'єднають в одну логістичну систему всі основні дорожні магістралі області в напрямку Запоріжжя, Кривого Рогу, Донецька, Полтави, Харкова й Києва.
4.             Побудовано новий міст через ріку Вовча у місті Павлограді.
На Дніпропетровщині створюється сучасна система логістики транспортного руху. Важливим проектом у цій системі є побудований у Павлограді міст через ріку Вовча. Новий міст підвищив комфортність і безпеку руху транспорту як у самому місті Павлоград, так і міжнародним автошляхом Знам’янка – Луганськ – Ізварине, який є однією з головних транспортних артерій Дніпропетровщини й України, а також складовою транс'європейського автомобільного маршруту Е-50, що пролягає від Атлантики до Кавказу.
16 років – з 1996 року – автомобільний рух через ріку Вовча у Павлограді був обмежений через руйнування одного з двох мостів, розташованих поряд, які забезпечували двосторонній рух. У 2011 році Олександр Вілкул прийняв рішення демонтувати аварійний міст і побудувати на його місці новий. У жовтні 2012 року  рух по новозбудованому мосту відкрито. Завдяки новозбудованому мосту удвічі збільшено пропускну спроможність діючого мостового автопереїзду через ріку Вовча у місті Павлоград.
5.             Відкрито рух трьох швидкісних пасажирських поїздів за напрямками Дніпропетровськ-Донецьк, Дніпропетровськ-Харків та Дніпропетровськ-Київ.
Завдяки цьому добратися з Дніпропетровська до Харкова (299 км) тепер можна за 3 години 20 хвилин, з Дніпропетровська до Донецька (269 км) –  за 2 години 56 хвилин, з Дніпропетровська до Києва (532 км) - за 5 годин.
6.             На всіх перехрестях автодоріг Дніпропетровщині з найбільш інтенсивним рухом транспорту встановлено 125 сучасних світлофорів, обладнаних системою зворотного відліку часу та звуковим супроводом сигналу.
Такі світлофори встановлені у містах Дніпропетровськ, Дніпродзержинськ, Кривий Ріг, Нікополь, Новомосковськ, Павлоград, Жовті Води.
Також для утримання вулично-дорожньої мережі в належному стані у 2012 році модернізовано 79 залізничних переїздів, встановлено 258 знаків «лежачий поліцейський» біля шкіл та дитячих садків, замінено 3383 дорожніх знаків
7.             Після реконструкції відкрито сучасний залізничний вокзал у Павлограді.
Дніпропетровська область є ключовим транспортним вузлом міжнародного транспортного коридору Європа-Азія. Через Павлоградський залізничний вокзал щоденно проходять 110 пасажирських та 16 приміських електропоїздів. За рік послугами залізничного вокзалу користуються близько 300 тис пасажирів. Під час реконструкції на вокзалі було виконано значні обсяги робіт з ремонту та благоустрою території, зокрема: відремонтовано покрівлю, фасад та внутрішні приміщення - квиткові каси, зал очікування, службові приміщення, хол (із заміною вікон та дверей на металопластикові). Також реконструйовано платформи 1-ї колії східної й західної сторони, платформу між 2-ю й 3-ю коліями. На привокзальній площі висаджені квітники, молоді саджанці ялинок та листяних дерев.
8.             Проведено капітальний ремонт третьої частини найдовшої у Європій набережної – вулиці Набережної Заводської.
У Дніпропетровську в рамках губернаторського проекту з покращення якості доріг Дніпропетровщини капітально відремонтована третя частина найдовшої в Європі набережної – вулиця Набережна Заводська. Останній раз капітальний ремонт цієї дороги проводився майже 20 років тому - у 1994 році. Наразі обласний центр отримав нову якісну міську магістраль, яка з’єднує житлові масиви «Червоний камінь», «Комунар», «Парус» та підприємства цих мікрорайонів з центральною частиною міста. Нагадаємо, набережна Дніпропетровська протяжністю 20 км складається з трьох частин – Набережна Заводська (від ж/м «Парус» до Амурського мосту), Набережна ім. Леніна (від Амурського мосту до вул. 6-ої Стрілкової дивізії), Набережна Перемоги (від вул. 6-ої Стрілкової дивізії до Південного мосту). Вже відремонтовано проїжджу частину вулиці Набережна Перемоги (від вул. Космічної до Мерефо-Херсонського мосту), якісне дорожнє покриття має Набережна ім. Леніна. Набережна Заводська, на якій завершено капітальний ремонт, має стратегічне значення для обласного центру. Ця магістраль поєднує міжміські напрямки – Донецьке шосе та Криворізьке шосе. Щодоби цією дорогою проїжджають близько 50 тис автомобілів.
Також цього року в обласному центрі вперше за останні 30 років проводився капітальний ремонт проспекту Кірова - завершено перший етап капремонту дорожнього покриття. В наступному році буде проведений комплексний благоустрій проспекту.
Загалом за останні три роки у Дніпропетровську відремонтовані ключові транспортні артерії міста – Запорізьке шосе, вул. Космічна, Наб. Перемоги, пр. Петровського, вул. Героїв Сталінграда, Шмідта, пр. ім. Газети «Правда», вул. Маршала Малиновського, Дзержинського, Янтарна, пр. Гагаріна.
9.             Відкрито після реконструкції проспект Південний у Кривому Розі.
Під керівництвом губернатора Олександра Вілкула у рамках проекту соціального партнерства «Місто без околиць» у Кривому Розі міською владою спільно з провідними промисловими підприємствами реалізується низка масштабних інфраструктурних проектів. «Важливим принципом підвищення якості дорожньої інфраструктури на Дніпропетровщині є не лише ремонт автошляхів, а й благоустрій прилеглих територій», - сказав Олександр Вілкул.
У 2012 році завершено реконструкцію проспекту Південний – магістральної транспортної артерії Кривого Рогу. Це вже сьомий великий інфраструктурний об’єкт, який реалізовано в Кривому Розі під керівництвом губернатора Олександра Вілкула в рамках його проекту соціального партнерства «Місто без околиць». Серед інших об’єктів – комплексна реконструкція мікрорайону «Даманський», вулиці Мусоргського, пр. Перемоги, парку ім. І.Савицького, парку ім. Комсомолу України, відкриття сучасного спортивного комплексу з двох басейнів, спортивної зони та зони відпочинку та ін.
 У результаті реконструкції проспекту Південний покращено умови проживання більше ніж 30 тисяч жителів міста, адже проспект Південний є магістральною транспортною артерією Кривого Рогу й має велике соціальне значення. На ньому розташовані найважливіші соціальні об'єкти Інгулецького району: установи медицини та освіти, органи влади, банки, об'єкти торгівлі й т.д.
Під час реконструкції не просто замінено дорожнє покриття на одній з головних вулиць міста, а фактично збудовано та облаштовано новий проспект. Зокрема, оновлено фасади 34 будинків, реконструйовано сквер біля виконкому Інгулецької районної у місті ради, майдан біля пам’ятника Воїну-Визволителю, установлено сучасну ілюмінацію, замінено зовнішнє освітлення на сучасні світильники «ОНІКС-250», влаштовано 8 нових зупинкових павільйонів. Споруджено футбольний майданчик, майданчик для скейтборду та танцювальний майданчик у парку ВАТ «ПівдГЗК».
Уздовж проспекту розташовані куточки відпочинку з комфортними лавочками. Реконструйовані інженерні комунікації – водо-, тепло-, газо-, електропостачання та водовідведення. Відновлено більше 5 тис кв м асфальтобетонного покриття на проїжджій частині пр. Південного та вул. Панаса Мирного, яка з’єднує проспект із оновленим парком ім. І. Савицького, відновлено асфальтобетонне покриття на тротуарах. Також влаштовано трамвайні колії за технологією безшумного трамваю довжиною більше 2 км та повністю замінено на нову контактну мережу трамваю й тролейбуса.
У 2012 році у Кривому Розі обсяги з ремонту доріг у порівнянні з 2010 роком зросли у 6 разів. За 2010-2012 роки у місті відремонтовано понад 920 тис квадратних метрів.
10.         Відкриття після комплексної реконструкції однієї з ключових транспортних артерій міста Дніпродзержинська – проспекту Ювілейний.
Проспект Ювілейний (одна з 17 доріг, які цього року відремонтовані у Дніпродзержинську) з’єднує центральні дороги міста з його лівобережною частиною. Також він збігається з дорогою загального користування Дніпродзержинськ-Миколаївка-Солоне та з’єднує Дніпродзержинськ з обласним центром. Щодня проспектом проїжджає більше 15 тис автомобілів – громадський транспорт, вантажні та легкові авто. Останній раз пр. Ювілейний ремонтувався 15 років тому. В результаті реконструкції на проспекті Ювілейному облаштоване нове асфальтобетонне покриття, встановлено новий бордюрний камінь, проведені роботи з озеленення та облаштування тротуарів.
Загалом цього року у Дніпродзержинську відремонтовано в 3,5 рази більше дорожнього покриття, ніж минулого року. Зокрема, у 2011 році було відремонтовано 43,7 тис кв м, у 2012 році - близько 150 тис кв м доріг.