Дмитро Колєсніков: «Розуміння того, що влада існує для людей і має бути помічницею та захисницею – це головна суть щоденної роботи кожного, хто працює в органах влади»
10-01-2013
Керівники підрозділів інформаційно-ресурсного центру «Відкрита влада» доповіли голові облдержадміністрації Дмитрові Колєснікову про підсумки роботи 2012 року. Комплексний регіональний проект «Відкрита влада» спрямований на дебюрократизацію адміністративних послуг та покращення ефективного діалогу влади та жителів Дніпропетровщини. Це один із найкращих прикладів в Україні створення оптимальної моделі взаємодії влади з громадськістю та ефективного виконання завдань, поставлених Президентом України, щодо відкритості та прозорості влади.
Дмитро Колєсніков підкреслив, що на Дніпропетровщині запроваджені сучасні та високі стандарти, які дозволяють забезпечити на високому рівні відповідальність влади.
«Розуміння того, що влада існує для людей і має бути помічницею та захисницею – головна суть щоденної роботи кожного, хто працює в органах влади. Це моє переконання і моя вимога», - наголосив Дмитро Колєсніков.
Регіональний інформаційно-ресурсний центр «Відкрита влада» складається з:
·                   центру прийому громадян,
·                   офісу адміністративних послуг,
·                   центру надання безоплатної первинної правової допомоги,
·                   центру роботи відвідувачів з документами, що містять публічну інформацію,
·                   веб-порталу «Відкрита влада».
Центр прийому громадян
В Дніпропетровській облдержадміністрації відпрацьовано дієвий механізм та чіткий порядок проведення особистих прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації.
У 2012 році проведено 376 особистих прийомів громадян, у тому числі 188 виїзних. Виїзні прийоми відбулися в усіх містах та районах області згідно з графіком та закріпленням за територіями заступників голови облдержадміністрації. На особистих прийомах отримано 3566 звернень, що в 2 рази більше, ніж у 2011 році (1745 звернень).
Центр адміністративних послуг
Звернувшись до Центру адміністративних послуг, підприємець з будь-якого міста або сільського району Дніпропетровщини має змогу отримати необхідну адміністративну послугу за принципом «єдиного вікна».
Загалом у Центрі надається 19 видів послуг, з яких:
8 видів ліцензій (освітні послуги, імпорт товарів, експорт товарів, зовнішньоекономічна діяльність, виробництво теплової енергії, транспортування теплової енергії, постачання теплової енергії, водовідведення та водопостачання);
3 види свідоцтв (атестація шкіл початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів, внесення суб’єкта кінематографії, внесення в Державний реєстр видавців);
4 види реєстрації (іноземні інвестиції, договори про інвестиційну діяльність, статути релігійних громад, зміни до статутів релігійних громад);
2 види дозволів (проведення робіт на пам’ятках, відновлення земельних робіт);
2 види погоджень (розміщення реклами на пам’ятках, перебування іноземців на запрошення релігійних громад).
У 2012 році структурними підрозділами облдержадміністрації у Регіональному інформаційно-ресурсному центрі “Відкрита влада” надано 561 адміністративну послугу. У містах та районах області Центрами надано понад 190 тисяч адміністративних послуг.
З 15 жовтня 2012 року на Дніпропетровщині з ініціативи Олександра Вілкула стартував перший в Україні пілотний проект «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту». На базі поштових відділень у місті Кривий Ріг (№№ 6, 69 та 84), у селах Могилів та Залелія Царичанського району та місті Марганці (№6) створені центри, які за принципом «єдиного вікна» надають адміністративні послуги, що вирішують питання соціальної сфери.
Цей пілотний проект є складовою частиною комплексної системи з надання адміністративних та соціальних послуг в регіоні. З відкриттям центрів, з надання таких послуг на базі поштових відділень, населення зможе отримати послуги максимально близько до місця свого проживання. З моменту старту проекту надано 164 адміністративні послуги та видано 139 документів.
Центр надання безоплатної первинної правової допомоги
Ці послуги надають фахові спеціалісти двох структурних підрозділів облдержадміністрації: юридичного управління та управління взаємодії з правоохоронними органами, оборонної та мобілізаційної роботи. Вони надають консультації та роз’яснення жителям регіону, допомагають оформити письмово заяви, скарги чи інші документи правового характеру.
За 2012 рік надано безкоштовну первинну правову допомогу 1250 громадянам. Найбільш актуальними питанням, з якими зверталися жителі регіону, є цивільні правовідносини, пенсійне забезпечення та соціальні гарантії, житлові відносини, приватизація та житлово-комунальні послуги.
Доступ до публічної інформації
У квітні 2012 року в Дніпропетровській облдержадміністрації згідно з Указом Президента України від 05.05.2011 №547/2011 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації» створено сектор забезпечення доступу до публічної інформації. Його завдання – концентрація всіх необхідних функцій та повноважень для забезпечення доступу до публічної інформації запитувачів, створення більш сприятливих та комфортних умов для надання послуг населенню та визначено спеціальне місце для роботи запитувачів із документами.
За 2012 рік до облдержадміністрації надійшло 273 запити на інформацію. Із них електронною поштою – більше 50%, поштою – 29%, особисто в центрі “Відкрита влада” – 15%, факсом та телефоном – близько 2%.
Веб-портал “Відкрита влада”
На ньому громадяни в он-лайн режимі можуть отримати актуальну інформацію і лишити своє звернення. Для цього на порталі створені такі розділи як: «Громадянам», «Суб’єктам господарювання», «Електронна приймальня». У цих розділах представлені інформаційно-довідкові матеріали, у тому числі щодо дозвільної системи, перелік адміністративних послуг, що надаються в облдержадміністрації.