У Дніпродзержинську розроблено проект цільової Програми забезпечення безпеки руху
07-02-2013
У Дніпродзержинську розроблено проект цільової Програми забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міста, залізничних переїздах. Програмою визначено основні проблеми, що зумовили її розробку: внаслідок стрімкого росту автомобілізації протягом останнього десятиріччя практично повністю вичерпано ресурсні можливості дорожньо-шляхової мережі. Наслідком такого стану справ є значне погіршення умов руху, затори, збільшення витрат пального, погіршення екологічної ситуації і зростання аварійності. Темпи розвитку дорожньо-шляхової мережі міста, обсяги капіталовкладень та відповідно до заходів, пов'язаних з усебічним розв'язанням проблем сфери дорожнього руху та його безпеки, не відповідають темпам інтенсифікації дорожнього руху. Зусилля, що на теперішній час спрямовуються на розв'язання проблем безпеки дорожнього руху, носять ситуативний характер, а брак коштів зводить їх ефективність до мінімуму. Наразі безпеку дорожнього руху на міській транспортній мережі забезпечують 7 світлофорних об'єктів, близько 1700дорожніх знаків. За 2012 рік нанесено 2508 м² дорожньої розмітки, встановлено 185 дорожніх знаків, 263 м пішохідної огорожі.
На теперішній час у зв'язку зі значним збільшенням інтенсивності дорожнього руху підвищуються вимоги до якості дорожньої розмітки, яка потребує застосування більш довговічної спеціальної фарби або сучасного полімерного покриття.          Незважаючи на заходи щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, які проводяться відділом Державтоінспекції міста, підприємствами, установами, організаціями у місті, ситуація з аварійністю на міських шляхах залишається складною. За 12 місяців 2012 року на території міста зареєстровано 105 дорожньо-транспортних пригод, при яких 12 осіб загинуло та 131 особу травмовано.       Програма спрямована на запобігання дорожньому травматизму, вжиття заходів щодо усунення причин та умов, які сприяють аварійності на дорогах, зміцнення дисципліни на вулицях міста, посилення безпеки дорожнього руху, поліпшення експлуатаційного стану доріг, вулиць, залізничних переїздів, обладнання їх сучасними технічними засобами регулювання дорожнього руху, профілактику та попередження злочинності, пов'язаної з транспортними засобами, досягнення належного рівня фінансового і матеріально-технічного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху. Програмою передбачається приведення у належний стан доріг і вулиць, встановлення та заміна дорожніх знаків, транспортних бар'єрних огороджень, нанесення ліній дорожньої розмітки, усунення причин виникнення місць концентрації ДТП, удосконалення організації руху транспорту. Ця мета досягається розробленням та впровадженням комплексних схем організації дорожнього руху, функціонування існуючих та розробленням нових автоматизованих систем керування дорожнім рухом у місті, розробленням та впровадженням Єдиної схеми маршрутного орієнтування водіїв, впровадженням прогресивних технологій щодо застосування технічних засобів регулювання дорожнього руху, розробленням та здійсненням заходів щодо вдосконалення безпеки руху на вулично-дорожній мережі міста. В рамках розроблення комплексної транспортної схеми передбачено вивчення пасажиропотоків та центрів їх тяжіння; переглянути існуючу схему руху маршрутних транспортних засобів, кількість маршрутного автотранспорту на основних перевантажених рухом магістралях та в центральній частині міста, по можливості, спрямувавши його альтернативними шляхами; розробити та впровадити схему руху вантажного транспорту вулицями міста; переглянути існуючі потоки транзитного транспорту та потоки транспорту, які тяжіють до великих підприємств.
Територія міста становить 13,8 тис.га, на цій території розташовано 498 вулиць та провулків. Загальна довжина вуличної мережі становить біля 564 км, з яких біля 318,6 км мають асфальтобетонне покриття. Пасажирські потоки перевозяться на 4 трамвайних (20-23 трамваї) і 28 автобусних маршрутах (300 автобусів). Вулична мережа міста за своєю схемою близька до променевої, що не сприяє розвантаженню центру міста через вулиці, які відходять від центру до периферії міста. Особливою, специфічною складністю для спрямування транспортних потоків є той факт, що місто перетинає річка Дніпро двома мостовими переходами. З цієї причини вулиці з недостатньою пропускною спроможністю виконують ролі магістральних, у зв'язку з чим вул.Сировця, просп.Леніна, просп.Пеліна та інші перевантажені транспортом вище норми. Станом на січень 2013 року в місті зареєстровано близько 49 тис. одиниць автотранспорту. Парк спецтехніки, який використовується для обслуговування технічних засобів регулювання дорожнього руху в місті, зношений на 90% і потребує заміни.