На засіданні виконкому Дніпродзержинської міської ради заслухали інформаційну доповідь щодо захисту прав споживачів
29-05-2014
28 травня на черговому засіданні виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради було заслухано інформаційну доповідь начальника управління надання муніципальних послуг та розвитку підприємництва, директора міського центру муніципальних послуг міської ради Марини Гурської про роботу щодо дотримання суб’єктами господарювання міста законодавства про захист прав споживачів.
З метою забезпечення споживчих прав мешканців міста, захисту місцевого ринку від реалізації неякісних товарів та послуг, підвищення якості товарів та послуг, що пропонуються суб’єктами господарської діяльності міста, що є передумовою створення конкурентних переваг місцевих підприємств, налагодження зворотного зв’язку та порозуміння між споживачами, суб’єктами господарювання і владою, рішенням міської ради було затверджено Комплексну програму захисту прав споживачів Дніпродзержинська на 2013-2015 роки. Програмою затверджено заходи, які спрямовані на забезпечення конституційних прав громадян щодо споживання та придбання якісних товарів та послуг.
Для недопущення надходження на споживчий ринок неякісної, фальсифікованої та небезпечної для життя продукції, продажу у торговельній мережі міста товарів, строк придатності яких минув та інших порушень чинного законодавства з питань захисту прав споживачів та Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів та виконання рішення виконавчого комітету Дніпродзержинської міської ради «Про державний нагляд (контроль) з питань захисту прав споживачів» управлінням надання муніципальних послуг та розвитку підприємництва міської ради у 2013 році та I кварталі 2014 року проведено 73 планові перевірки та 84 позапланові перевірки за скаргами та зверненнями громадян. В цілому перевірено якість та безпеку продуктів харчування на суму 2155 тис. грн., забраковано та знято з реалізації товарів на суму 27,1 тис. грн.
При проведенні перевірок в магазинах, торговельних павільйонах та підприємствах ресторанного господарства було виявлено порушення вимог «Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів», «Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства». За результатами перевірок складено 72 адміністративні протоколи, які були направлені до адміністративних комісій при виконавчих комітетах районних у місті Дніпродзержинську рад для розгляду, чим поповнено місцевий бюджет до 7,1 тис. грн.
Після перевірок та проведення роз’яснювальної роботи серед громадян міста, надання методичної допомоги суб’єктам господарювання міста з питань захисту прав споживачів, зменшилась кількість надходжень неякісних товарів на споживчий ринок.
У 2013 році та I кварталі 2014 року до управління надійшло 520 звернень громадян з питань якості продукції, послуг та з інших питань стосовно захисту прав споживачів. Звернення було розглянуто, громадянам надано консультації, 504 звернення вирішено на користь споживачів, 16 споживачам надано консультації та рекомендовано вирішити питання у судовому порядку.
На теперішній час продовжується робота щодо захисту прав споживачів на споживчому ринку міста, зокрема на забезпечення у повній мірі реалізації прав споживачів щодо надання їм необхідної доступної і достовірної інформації про товари, роботи, послуги, недопущення порушень правил торговельного обслуговування та порядку надання послуг. Крім того, проводиться правозахисна та інформаційно-просвітницька робота –організовуються освітні семінари, рубрики у засобах масової інформації.