У Дніпродзержинську допомагають захистити права споживачів
29-10-2015
Управління надання муніципальних послуг та розвитку підприємництва Дніпродзержинської міської ради проводить заходи, спрямовані на забезпечення конституційних прав громадян щодо споживання та придбання якісних товарів та послуг. Про це йшлося в інформаційній доповіді, прийнятій до відома на засіданні виконкому міської ради.
В управлінні здійснюється особистий прийом та розглядаються письмові звернення громадян. Спеціалісти управління надають консультації та роз'яснення норм законодавства про захист прав споживачів, які регулюють відносини із суб'єктом господарювання – продавцем товарів, виконавцем робіт, надавачем послуг.
За отриманням консультативної допомоги, відновленням споживчих прав за 9 місяців 2015 року до управління звернулося 642 заявники. Усі звернення було розглянуто, громадянам надані консультації, 605 звернень (94 відсотки) вирішено на користь споживачів.
Звернення надходили з питань придбання товарів неналежної якості, скарг на якість непродовольчих товарів, несвоєчасного виконання замовлень тощо. Найбільша кількість звернень надходить щодо якості складної побутової техніки, мобільних телефонів та з питань неякісно наданих послуг із виготовлення меблів, дверей та металопластикових вікон.
За результатами розгляду письмових звернень мешканцям міста повернуто 55,5 тис.грн за придбані неякісні товари, замінено неякісних товарів на якісні на суму 42,8 тис.грн, відремонтовано товарів на суму 92,9 тис.грн, виконано робіт (послуг) на суму 89,5 тис.грн. Більш як 500 громадянам надано допомогу у складанні претензій, у тому числі позовних, до суб’єктів господарювання.
Однак є проблемні питання, які ускладнюють розгляд звернення громадян. Це відсутність документів, що засвідчують факт купівлі (замовлення) продукції, відсутність чітких договірних відносин між споживачем та виконавцем робіт (послуг), неможливість визначити місцезнаходження суб'єкта господарювання.
Для підвищення правової обізнаності населення в засобах масової інформації міста проводиться роз’яснювальна робота. Також спеціалісти управління проводять семінари-практикуми в загальноосвітніх школах на тему «Основи споживчих знань». Консультації щодо законодавства у сфері захисту прав споживачів та правил торгівлі надаються і підприємцям міста.
Захист прав споживачів, підвищення рівня захисту здоров’я й безпеки мешканців міста, їх законних прав та інтересів були й залишаються в центрі постійної уваги органів місцевого самоврядування.